De trex450s is airborne geweest.

Maarten,
Bladspoor.. altijd maar een en het zelfde blad verstellen...Nooit beide bladen verstellen om bladspoor weg te stellen!!!! vanuitgaande dat je pitch goed staat afgesteld...
Bekijk anders deze video:
http://www.airtoimedia.nl/web/upload/amstel76/tracking101.wmv

Ik denk dat het dan allemaal wel duidelijk wordt.
Dobje Bert schrijft het ook al maar let er op dat je altijd een volle slag draai het "A'tje" op de ballink moet naar buiten staan!!!!!

Groeten,..
Frans...

Vraagje... als ik naar je video kijk... eigenlijk luister heb ik de indruk dat je RPM behoorlijk in elkaar duikeld.. kan ook bedrog zijn hoor...
Op hoeveel % throttle vlieg jij Maarten??

Je bedoeld waarschijnlijk in het begin van het filmpje??? Ik zat de camera man in de boot te nemen.
Voor de rest heb ik geen idee wat je bedoeld.
En vandaag weer gecrashed (vandaar de naam try2fly).
 
Zoooooo.....vanavond ff met Frans wezen vliegen.
Puike Trex 450 hoor !!!

Hier wat foto's in full flight.

Aug156.jpg


Aug155.jpg


Aug160.jpg


Aug125.jpg
 
Zoooooo.....vanavond ff met Frans wezen vliegen.
Puike Trex 450 hoor !!!

Hier wat foto's in full flight.

Ik ken die heli alszijnde van Frans..
Waar zijn de pics van die van jou Francis???;)

Ik heb de heli ook even in actie mogen zien in Doet afgelopen zaterdag, is inderdaad mooi om te zien.. Maar *#&$%@#%%@$% wat een rotorsnelheid zit er in zeg. Dat is behoorlijk intimiderend dat geluid, te bedenken dat ik al van sommige mensen te horen kreeg dat mijn 3900Kv outrunner al een aardig geluid produceert voor een King:rolling:. (en die draait dus op 60%)
Kreeg zelfs de zenuwen toen Frans hem aan het optoeren was, wat een power zit daar in zeg...

Jullie hebben wel geluk gehad dan met de regen.. Het heeft hier wel even een lichte wolkbreuk opgeleverd.

Toppie foto's en kijk uit naar een filmpje van jullie beider Trex-en!!

Groetjes,

Edwin
 
Ik ken die heli alszijnde van Frans..
Waar zijn de pics van die van jou Francis???;)


Toppie foto's en kijk uit naar een filmpje van jullie beider Trex-en!!

Groetjes,

Edwin

Film staat nog te up-loaden... nog 9%... Pfffffffffffff

Strak nog maar een keer kijken ... :wink:

We zullen deze week best nog wel een keer weer samen vliegen.. (mits het weer het toe laat... ) zal dan wat pics van Francis maken... Die heeft inmiddels zijn grootste angst overwonnen..en ging okay met zijn Trex..


Frans...w

PS.
Filmpje staat er....
 
Ik ken die heli alszijnde van Frans..
Waar zijn de pics van die van jou Francis???;)

Die staan al in meerdere draadjes hier op het forum.
Maar hier even een quickie dan ;)
Samen met zijn kleine broertje

Juni593.jpg
 
Die staan al in meerdere draadjes hier op het forum.
Maar hier even een quickie dan ;)
Samen met zijn kleine broertje

Ziet er strak uit :pim:
Die spinrag is nu echt wel uit mijn wallet maar als ik dat zo zie .....
tijd voor een slot op de wallet met een pincode door een ander aangevraagd!!!!:mad:

Eerst maar een jaartje leren vliegen met de King en dan rustig een paar draadjes in de gaten houden...

Maar wat ik gezien heb van de 450 is wel gaaf zeg... imposant zoals de heli reageerd.. met recht een goede opvolger van de King denk ik...

Groetjes,

Edwin
 
Het is inderdaad een klasse beter dan een King.
Maar geloof mij, als ik niet met een mazzeltje aan deze Trex was gekomen vloog ik ook alleen nog met de king.
Deze kon ik kopen, zonder ontvanger, voor 150 euro. Dus met een corona erin was hij voor 180 euro vliegklaar, inclusief 401 gyro !!
 
De eertste accu test..

Vandaag de eerste test gedaan met mijn Ebay LIPO Energy E.C lipo, 2200mA 3S 1P 25C.
- 5,30 minute gevlogen.
- Flink lopen pitchen.. up-down.

Accu was na genoeg niet warm... zeg hand warm.. gaf na 5,30 min nog niet tekenen dat het vermogen inzakte.. Ik ben hem nu aan het laden.. en natuurlijk benieuwd wat er aan capaciteit in gaat.

Wordt vervolgt..

Frans.... W
 
Het is inderdaad een klasse beter dan een King.
Maar geloof mij, als ik niet met een mazzeltje aan deze Trex was gekomen vloog ik ook alleen nog met de king.
Deze kon ik kopen, zonder ontvanger, voor 150 euro. Dus met een corona erin was hij voor 180 euro vliegklaar, inclusief 401 gyro !!

Erg nice inderdaad.
Ik houd met een scheef oogje dat te koop aangboden draadje in de gaten om eens een indruk te krijgen hoevaak daar waar wordt aangeboden.

De ene keer staat het er erg lang en de andere keer is met met een uur alweg. Is net wat ze er voor "durven" vragen wat bepaald of het een "upje" of tig nodig heeft of niet eens de kans krijgt om je lipo aan de lader te hangen
 
Beste Frans en mede S vliegers,


Is het jouw/jullie ook opgevallen dat als je de belt onder spanning brengt zodat je ongeveer 3mm speling op de belt houd dat dan de staartbuis niet meer in het nokje valt???
Dat is me vandaag opgevallen.
Ik was onlangs bij een kennis van me die vond het ook al vreemd dat bij een SE versie de staart buis bijna geheel in de achterzijde van de helie valt, en bij de S versie hij een stuk naar achter valt (dus dat de staart buis van de SE langer is, of de belt die ik heb langer is, of mijn staartbuis is korter.)
Ben benieuwd of jij of andere lezers dit (probleem) ook hebben!!!!!


Groetjes,
Maarten
 
Trex gecrashed

Jammer maar waar, vandaag tijdens de minimeeting in Zutphen heb ik mijn 450 laten crashen...

Totale schade 55 Euro... da's effe balen. Flybar, flybar controlset, flybar mixer, bladas en de hoofdas..

Even nuanceren.. voor de 55 Euro heb ik dan wel een paar onderdelen als extra spare, twee hoofdassen en twee bladasse + een flybar.

Hoe het gekomen is ... ik liet de 450 achteruit vliegen en kreeg een windvlaag voor de kiezen... Stom en onhandig.. ik vlieg nu ruim 3/4 jaar schade vrij...:puppydogeyes:
Onderdelen zijn besteld ik vermoed dat ze woensdag../ donderdag wel weer kan vliegen.

Frans W.
 
Laatst bewerkt:
Beste Frans en mede S vliegers,


Is het jouw/jullie ook opgevallen dat als je de belt onder spanning brengt zodat je ongeveer 3mm speling op de belt houd dat dan de staartbuis niet meer in het nokje valt???
Dat is me vandaag opgevallen.
Ik was onlangs bij een kennis van me die vond het ook al vreemd dat bij een SE versie de staart buis bijna geheel in de achterzijde van de helie valt, en bij de S versie hij een stuk naar achter valt (dus dat de staart buis van de SE langer is, of de belt die ik heb langer is, of mijn staartbuis is korter.)
Ben benieuwd of jij of andere lezers dit (probleem) ook hebben!!!!!


Groetjes,
Maarten

Hoi Maarten, is mij bij de mijne niet opgevallen... als ik nu in het frame kijk zit de staatbuis tot bijna vooraan in het kunststof blok en staat de snaar netjes op spanning.

Frans..W
 
Dit vind ik heel vreemd....!!!!

Maarja, ik heb wel een niet een orrigienele belt, een type beter zegmaar.
Het zal wel zo horen.
 
Dit vind ik heel vreemd....!!!!

Maarja, ik heb wel een niet een orrigienele belt, een type beter zegmaar.
Het zal wel zo horen.

Type beter???:confused: wat jij zegt.. maar als je staart buis half uit zijn ophanging bungeld .. weet ik niet wat er beter is...!

Wat is er mis met de orginele snaar... ? ik heb er nog niets aan gemerkt.


Frans......w
 
Ik was bij 4rc en toen had hij 2 soorten, de orrigienele, en een type beter.
Niet dat die meters langer is, alleen sterker, maar de staart buis zit nog steeds op de zelfde plaats hoor (voor mijn gevoel) alleen valt de staartbuis niet in het nokje, en volgends mij was dat eerder ook zo.
Maar als jullie daar geen last van hebben ga ik even verder informeren want misschien is dat wel de oorzaak van de laatste crash.Maar zal ook wel 80% onkunde of overmoedigheid zijn geweest...!!!!!
Ik hoor het graag van jullie.

M.v.g.
Maarten
 
Back
Top