Herbert: ik ben nog even aan het overleggen met Henk voor ik het op het forum zet, maar uiteindelijk is onze bedoeling toch om de naam Tupkercup te geven aan een stuntwedstrijd met een eenvoudiger dan het F2B schema waar alleen met Tupker ontwerpen mag worden gevlogen. De bedoeling is verder zoveel mogelijk van die ontwerpen een echt goede kans te geven én zoveel mogelijk vliegers de kans geven mee te doen (vandaar geen F2B schema). We willen de kansen tussen de verschillende ontwerpen gelijk trekken door een handicapsysteem. Ik heb daar net een voorstel over gedaan aan Henk.
Deze? Dit was een van de eerste 10 schat ik zo. Je wilt NIET weten hoe die er nu uitziet.... Alle tissue is gescheurd door ouderdom/UV-inwerking en er zit een 6 mm dikke laag stof opgeplakt. De bijbehorende Fox 35 zal het nog wel doen, maar ik denk dat de tank helemaal vol met prut/oxidatie zit. De mooie Keil-Kraft needle nose spinner is ooit gesneuveld toen het model aan het eind van een wingover naar binnen kwam. Gelukkig was de klei zacht.... Maar het houtwerk is geloof ik nog wel goed.
mischien is het nu iets om het op te knappen voor de Tupkercup Bruno,maar is er al iets bekend over dat dubbeldekkertje van Paul ,iets van tekeningen of iets :?:
Geen idee, ik zit niet in het complot. :roll: Update (fast forward 17 jaar): ja, hier: https://www.modelbouwforum.nl/threads/welk-model-is-dit-weet-nu-is-p-tupker-vt-dubbeldekker.291300/
Herbert, over het dubbeldekkertje, de VT Special (naar de Pitts Special), ik had er nog nooit van gehoord tot Henk de pagina's uit de VT op het forum zette. Blijkbaar heeft hij de betreffende VT, maar terwijl de tekeningen van de Air Racer en de Gladiator bij de VT zaten, moest je de (grotere) tekeningen van de Akrobaat en de Special apart bij de uitgever (de Muiderkring?) bestellen, ik meen voor fl. 3,-. Ik meen dat Henk al bij de huidige uitgever van VT Wonen heeft geinformeerd, maar dat je daar geen tekeningen meer kunt bestellen. Het zal dus een kwestie van wachten zijn tot iemand zicht meldt die de tekening heeft, of dat iemand hem ergens vindt. Hij zal wel een keer opduiken, maar dat kan natuurlijk een hele tijd duren.
Het idee en de uitwerking is van PP en Henk, ik heb daar part noch deel aan. Sta er uiteraard sympathiek tegenover en waar nodig zal ik mijn steentje bijdragen. Laten we wel wezen, nog afgezien van velen die mij tot inspiratie waren en zijn, zonder PJT (en Bert Metkemeijer!) had ik nu geen F2B gevlogen. De eerste echte stunter die ik zag was (1968) n.l. deze Thunderbird (waar ken ik dat kleurenschema nou toch van? :roll: ), gevlogen door PJT himself:
Mijn eerste 'echte', gebouwd 4 jaar na de vorige foto's (in 1972) naar tekeningen van Paul ( Gieseke- & Grondal Nobler), met tips van Paul en Bert Metkemeijer: Foto: Sal Barile
moet er in de Tupkercup gebruik gamaakt worden van de Webra,of mag eenPAW of MVVS 1,5 cc diesel ook :?: wil het gebruiken voor de VT akrobaat
Alles mag, maar pas je wel op het zwaartepunt? Een Webra is 85 gram, voor zwaardere motoren de neus naar verhouding inkorten.
Ja, het enige dat voor de Tupercup verplicht is, is een Tupker ontwerp. De Webra-only regel is voor een andere wedstrijd die we willen gaan houden, de Record-cup. De Tupker cup wordt een stuntwedstrijd en de Record-cup een betrouwbaarheids- en zuinigheidswedstrijd.
Ja sorry, had ik geloof ik al eens beloofd. Hij ligt thuis, ik moet hem meenemen om een keer te kopieren. Help me even herinneren als ik de komende week nog niets heb laten weten.