De ultieme droom

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door WillydeWoofer, 11 apr 2019.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je G.J.
    Er komt een dag dat ik het ga begijpen .
    Eigenlijk nu al.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er wordt hard gewerkt aan het oermodel van de romp.
    Met wat geluk kan ie volgende week afgemald worden.
    Als het niet te heet wordt want ik zweet me nu al kapot.
    oermodel.jpg

    Dan nog een vleugeltje erbij snijden met een flinke koorde en een heel goed profiel.
    Een Scorpion HK40 serie motor erop en de 300 is redelijk stil te halen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2019
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het klinkt allemaal zo simpel als jij het vertelt ;) :D.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het is ook geen hogere wiskunde.
    Als je echt het uiterste wilt dan word het lastiger, dan moet je gefreesde mallen maken.
    Maar een slanke romp, slanke vleugel en stabilo en een motor met 2,5 kilowatt en een prop met hoge pitch sleurt het ding makkelijk naar 300 km/u.
    Ik zag alleen dat Scorpion zijn assortiment kleiner word.
    Ik zoek een motor met zo'n 750 KV die voorop het motorspant bevestigd kan worden.
    Op 6S is dan theoretisch 385 km/u mogelijk met een 17 inch pitch prop.
    Een optie is deze motor maar dan haal je 250 of zo.
    roto.JPG
     
  5. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Hi Wil.
    Sacha heeft een tijdje terug een Charter omgebouw tot speeder, ander vleugelprofiel, landinsgestel eraf, nog steeds géén rolroeren! en met een sterkere motor 250km/h gehaald.
    Dus het wordt afwachten wat de snelheid van jou Mentor gaat worden:D
    Deze jongens zijn niet zo serieus als bij de PowerCroco speed challenge.
    Ik heb er altijd een leuk weekend gehad. Zelfs mijn BF109F-2 is daar gemeten, en de snelle Funjet Ultra vonden ze ook leuk en interessant.

    rené
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dag René,

    Eigenlijk is het plezier met elkaar en de gezelligheid (eigenlijk hetzelfde) nog het belangrijkst.

    Ik schat op zo'n 43km/h afgeklokt te gaan worden. Dat is dan met de wind mee, zon in de rug en bergafwaarts :D.

    Misschien gooi ik de bouwdoos met de Massimo wel in de lucht.

    Groeten, Wil
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Een omgebouwde Charter, hahaha, leuk idee!
    Voordeel van de Massimo is dat ie niet overtrekt, nadeel is de vorm.
    Maar met een leuke motor erop en een goede prop haalt ie de 200 op zijn sloffen en 300 zit er ook wel in.
    Makkelijkste manier is er een turbine opschroeven,

    GJ
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Heb ik al eens gezegd, het brevet met een turbinejet te gaan halen? :D
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Turbinebrevet is onzin.
    Het is gewoon een soort hybride, je start met een electromotor en daarna wordt het een brandstofmotor.
    Wat vliegen betreft zit er bijna geen verschil meer tussen een elecro, brandstof of turbinemotor.
    Eigenlijk is een turbine het meest simpele, je drukt op een knop en hij loopt.
    En als jij een turbine op je Mentor zet dan is dat een turbinekist en kan je daar dat brevet mee halen.
    Dus onzin.

    GJ
     
  10. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Ik ga vanmiddag weer naar Abbenes om met de Fireblade te vliegen. Gisteren was de windriching erg lastig en het was ook nog turbulent.
    De Fireblade houdt niet van zijwind omdat de landingssnelheid vrij hoog ligt en als een vleugeltip tijdens het uitglijden de grond raakt, kan een radslag
    het gevolg zijn. Dat risico wilde ik niet nemen.

    rené
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik moet moet vandaag even sociaal doen, moet met iemand lunchen.
    Maar misschien later op de middag dat ik even langs rij.

    GJ
     
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal


     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik vind beiden aan de trage kant Ron :D.
     
  14. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Ik ga vanmiddag weer naar Abbenes om met de Fireblade te vliegen.
    De wind is gunstig nou. Het ziet er goed uit.

    rené
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Rene'.
    Ik kan komen kijken.
    Wat is het adres?
    Groeten Wil
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Rene,
    Ik ben al onderweg naar HLC.
    Wil
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Rene heeft vanmiddag bij HLC zijn FireBlade voorgevlogen. Wat een snelheid (iets van 300km/h).
    Je kunt je geen klein stuurfoutje permiteren. Eerst maar eens met toestellen van 100-200km/h oefenen.
     
  18. e-speed buff

    e-speed buff

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    192
    Locatie:
    Nieuw Vennep
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    8.056
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch

Deel Deze Pagina