De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

1. Riksgewijs

Riksgewijs

Lid geworden:
    3 sep 2014
    @Bageraar.

Ik ben niet vertrokken, en heb mijn verslagen niet weggehaald. Dus hoezo style-loos? Ik zou graag uitleg van jou willen zien die gefundeerd is met steekhoudende argumenten waarom jij op het idee komt dat ik mijn verlagen weg zou willen halen?

Daarnaast heb ik juist aangegeven dat ik mijn postings die tekst en uitleg geven over hoe iets gedaan moet worden wil laten staan. En niet verwijderd wil zien. Ik heb niet al die moeite gedaan om ineens alles kwijt te zien van mijn werk. En niemand heeft er meer wat aan omdat het weg is.

Dus nogmaals lees ik graag een steekhoudend bericht over het idee dat ik mijn berichten zou willen verwijderen. Graag met een gegronde en gefungeerde reden incluis bewijs volgens quote.

Ik heb alleen aangegeven wat de Nederlandse wet is. Daar kan geen enkel forumregelement overheen. Het auteursrecht is niet iets wat je lichtelijk op je moet nemen. Het schrijven is namelijk een andere hobby wat ik graag doe en doe dan ook regelmatig mee met bijeenkomsten. Daar hoor en zie je een hoop. Zeker over de wetgeving enzo. Het is gewoon een stukje uitleg dat ik geef omdat ik gezien heb dat andere mensen dit dus wel doen.

BTW. Het rode kruisje drukken en daarin een antwoord geven, blijkt ook geen zin te hebben aangezien ik nog steeds niets heb mogen vernemen. Wat mij doet vermoeden dat er weinig interesse is voor dit soort zaken. ;)

Dus zal ik wel een nieuw topic aanmaken voor de Hunter en PW2 :p

2. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Rik, ik zal het wel verkeerd begrijpen.
    Als ik een regel zie als "En dus ten alle tijden het mijn eigendom is. Ook al geven de forum regels soms anders weer.", lees ik daarin dat het jouw eigendom is en blijft en jij dus beslist of het wel of niet blijft staan.
    Jij zou het dus gewoon wel willen verwijderen, ondanks dat het van het forum niet mag.

Snap je mijn denkwijze, vorige discussies gingen tenslotte over het wel of niet mogen wissen van je verslag.

Dat met je verdwenen bericht kan even tijd kosten, de mod's zijn ook mensen die moeten werken.
    Ze hebben het mogelijk wel gelezen, maar moeten nu gaan zoeken in de backups.
    Dat gaat niet in een koffiepauze.
    grt Harm

3. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Het verwijderen van verslagen waarin mogelijk anderen ook ook nog eens constructieve bijdragen aan hebben geleverd, is in mijn ogen stijlloos. Gewoon omdat je op elkaar wilt kunnen rekenen dat je info met elkaar deelt en dat dit op een of andere wijze beschikbaar blijft. Helaas blijkt het zeer eenvoudig om toch te verwijderen ondanks dat de forumregels anders beweren.

Rik heeft gelijk, forumregels zijn altijd ondergeschikt aan wettelijke bepalingen en het maakt niet uit waar je dan voor "getekend" hebt.

Een mod kan uitzoeken wat er is gebeurd in dit geval van de verdwenen topic. Dit kost tijd. Via mail of via het driehoekje... het komt ergens in een inbox. Ik hoop overigens wel dat de mods interesse hebben om dit op te lossen en dat lijkt me wel zo verstandig. Waarom zou ik anders "vriend" worden van het forum dmv contributie?

4. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat hebben ze zeker, dat is ook in het verleden al diverse malen bewezen. Er gebeurt achter de schermen veel meer dan wij (kunnen) vermoeden.

5. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Ja, dat denk ik ook. Goed om te horen ;)

6. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    goede avond allemaal

7. Riksgewijs

Riksgewijs

Lid geworden:
    3 sep 2014
    @Bageraar,

Dan moet je wel mijn hele post lezen, wat er voor staat is belangrijk. Daar refereert deze tekst die je aanhaalt naar.

Wat ik schrijf, is dat een auteur ten alle tijde de auteur blijft en dus hetgeen hij of zij schrijft de eigenaar is van de geschreven tekst.

Mijn tekst is weg... Dus even omgedraaid, mij is niets gevraagd, de teksten zijn weg. En dat heb ik niet zelf gedaan. Het recht om iets te kunnen doen is niet direct een plicht. Ook geen verzuim om het juridisch te houden.

Over hoe er gereageerd word op het rode kruisje? Wel het volgende is mijn denkwijze...

Of een mod het druk heeft achter de schermen? Geen idee hoe het bij dit forum zit. Heb jaren mee gedraaid met verschillende fora als mod. En weet hoe dit werkt. Bij het ontvangen van een kwalijk bericht of een bericht aan het moderatie team krijgt het moderatie team een melding wanneer zij online en ingelogd zijn op het forum. Een antwoordje typen dat er naar gekeken wordt is 10 seconden werk zodat de zender weet dat hier naar gekeken word. Dit werkte bij alle fora zo waar ik aan heb mee gewerkt. Zelfs bij grotere fora dan deze.

Ik heb dus echt mijn vraagtekens of er echt interesse is. Zo heb ik ook meerdere keren het modteam een vraag over mijn activatie gesteld destijds. Dat mocht weken duren. En zelfs uiteindelijk een mail gestuurd naar Robert omdat ik maar geen activatie mail ontving. Ook niet in de spam bak enz. Het moderatie team moet hier nog steeds op antwoorden.

Jullie begrijpen denk ik wel dat mijn sceptische idee een oorsprong heeft.

8. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    was hier een zonnige dag vandaag

9. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Grapje zeker? Of je staat heeeel lat op :p

Moest vanmorgen met de bus omdat er niet normaal doorheen te fietsen viel. Dit gebeurt me zelden. Zelfs lopend met de paraplu naar de bus werd ik nat door de zijwind. Gelukkig niet heel erg. Morgen weer zo'n natte dag en dan met krachtige wind erbij :-?

10. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    nee geen grapje hier .

11. Baggeraar

Baggeraar

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Tot 1330 heerlijk zonnig geweest hoor.
    Zelfs 3.13kWh van de zon gekregen

12. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    dat er een bui boven utrecht valt , kan ik ook niet helpen ,

13. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Hier (hemelsbreed misschien ruim 10 km noord westelijker regende ik vanochtend rond half negen bijna tussen de straatstenen, en werd het vanmiddag juist weer voor een tijdje beter:confused:. Kan je zien hoe lokaal dit soort zaken soms zijn.

14. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Ik was al vroeg onderweg vanmorgen (6 uur). Er waren zware buien vanuit het westen die over Utrecht trokken. Tegen het eind van de ochtend was het opeens stralend weer en dat duurde best wel weer lang. Dus heel erg afhankelijk van het tijdstip en van je locatie was het mooi of slecht weer.

15. ABrouwer

ABrouwer

Lid geworden:
    30 nov 2010
    Als het buiten stormt en giet is het tijd om te bouwen ;)

:music:

Tijd voor een feestje
    meer als 125.000 kijker op mijn bouwverslag gehad :teacher:
    Voor de Prins Willem bouwers (en natuurlijk ook andere serieus bouwers) is het bouwverslag ook als Word document beschikbaar. Wil je het ontvangen stuur dan een PB met je mailadres .

Andy

16. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Gefeliciteerd!
    Pas op hoor, je krijgt 125.000 verschillende PB'tjes op deze manier :D
    iig een van mij.

17. Dick2

Dick2

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Gefeliciteerd Andy, dat is 'n mooie score.
    Ik zal er vanavond 'n biertje op nemen.

18. frankwin

frankwin

Lid geworden:
    26 sep 2011
    Gefeliciteerd Andy.

Wanneer kan ik de mijne PW afgeven om te laten bouwen.;)
    Durf er niet aan te beginnen als ik steeds je verslag lees.

19. Ton1937

Ton1937

Lid geworden:
    27 jan 2013
    Van mijn PW zit de eerste beplanking er op MAAR eerst moet het WvH
    afgemaakt worden en dat zal nog wel even duren.
    Maar jou schip word erg mooi Mag hopen dat dat mij ook gaat lukken.
    Heb nog genoeg jaren te gaan :p

20. ABrouwer

ABrouwer

Lid geworden:
    30 nov 2010
    Dank heren,

@frankwin, nou jouw Wasa sectie ziet er anders ook schitterend uit
    @ Ton, Als je snel klaar wil zijn kan je beter de PW bouwen, (veel minder kanonnen rolpaarden etc) ;-)

Andy

Deel Deze Pagina