De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ad Bakker, 3 okt 2012.

1. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    tja... af en toe moeten PC's idd onderhoud krijgen. 'k Weet er alles van als ICT'er :pc:

2. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik was een grootschalige computergebruiker, van micro- tot supercomputers. Maar me gelukkig nooit met onderhoud hoeven bezig te houden, op mijn zelf ontwikkelde software na natuurlijk. Maar omdat dat vrijwel allemaal voor eigen gebruik was viel dat ook wel mee. Voldoende commentaar in de source was meestel wel genoeg.:D

Groet,

Ad

3. TIMBERWOLF

TIMBERWOLF Forum veteraan

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ik weet byna alles hoe je een pc bouwt , windows instaleer .

heb ik me zelf geleerd in de laaste 14 jaar , door gewoon in 2000, met en eenvoudige p1 te beginnen en , toen begonnen met p4 pc s enz , later in 2005 overgestapt op asus amd x2 enz.

maar nooit de theorie ergens geleerd.

dus ben ik meer een halve ict er , wel de hardware , weinig over de software.

4. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik heb niks met hardware (op de specificaties na:D). Het ging mij altijd om software (ontwikkeling), maar dan om ingewikkelde wiskundige berekeningen uit te voeren in FORTRAN. Met systeem software had ik ook weinig van doen, als ik maar wist hoe ik mijn programma's moest compileren en starten!!

5. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ken geen enkel program taal ook geen dos , klein beetje dos dan uit het begin van de xp .

hardware het bouwen is leuker dan de theorie .

programeren , nooit gehad , ook niet op school , want de pc was net geboren , de home pc dan 1980.

6. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Je hebt ICT'ers in alle soorten en maten natuurlijk. Ik ben redelijk allround, fix hardware- en softwareproblemen incl. OS natuurlijk. Kijken wat klanten willen en oplossingen aandragen is wel erg interessant. Heb veel geprogrammeerd en doe ook webdesign en onderhoud. HTML en CSS werk ik ook mee en met Joomla.
    Fortran is een mooie oude taal ;) En daar heb ik nooit in geprogrammeerd. Een vriend van me is Cobol programmeur, ook een zeldzaam ras tegenwoordig :D

7. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    heb wel eens een pc cursus willen doen maar , nooit geweten welke dan .

zou wel willen leren hoe je de bios , een program dat de moederbord van de pc bestuurd het beste kan instellen

8. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    alles wat ik weet van pc s heb ik in begin 2000 , geleerd van de tv , er waren toen een paar prorammas er over , zyn later verdwenen van de tv , en uit pc bladen.

op school in de midden jaren 80 geleerd hoe je huizen instaleer.

9. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Het instellen van de BIOS is tegenwoordig een stuk eenvoudiger op moderne PC's. Maar het blijft erg afhankelijk van het moederbord natuurlijk en dat blijft dus erg veranderlijk. Op mijn werk hebben we HP maar thuis heb ik een Asus en natuurlijk kom ik diverse andere merken tegen. Uiteindelijk kom je daar altijd wel uit. Wat er na de BIOS gebeurt vind ik uiteindelijk interessanter.

10. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ik heb asus crosshair 4 x6 1090 3,72 ghz

11. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Ik ben nooit zo into hardware dat ik alle modellen ken of wil kennen. Op het moment dat ik of iemand iets nodig heeft dan verdiep ik me op dat moment op de beschikbare mogelijkheden icm andere wensen en factoren.

Kwa mobo's kom ik eigenlijk altijd bij Asus uit de laatse 20 jaar. Af en toe vervang ik mijn mobo en CPU en eventueel het geheugen.

12. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ik ook , en meestal koop ik het op tweakers , dit moederbord komt er ook vandaan .

ik heb ook alleen asus kingston mem en wd hdd de laaste 12 jaar

13. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Ik koop zelf niet zo vaak maar WD is meestal wel goed maar er is ook nog Maxtor of Seagate en andere merken. Ze hebben eigenlijk allemaal wel probleemartikelen geproduceerd. WD is de grootste schijvenproducent maar sinds de overstromingen in Thailand een aantal jaar terug moest men wel uitwijken baar andere merken.
    Kingston memory is goed, maar ook niet altijd en dan scoren andere merken niet per se slechter.

14. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    ik heb op asus altyd kingston en wd en nooit problemen .

rond 2001 had ik groot problemen met maxtor.

10 x 20gb hdd s in 6 mnd versleten , een zelfs binnen een uur .

kreeg wel alles terug via de garantie , sinds dien wd .

15. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    en zo heb ik ieder pc gebouwd asus kingston wd en de laaste negen jaar sinds amd x2 alleen nog maar amd , intel is veel te duur.

16. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    en voor videokaart gebruik ik alleen maar asus ati /amd

17. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Klopt, Maxtor is net als alle andere merken niet probleemloos maar het zijn vaak momentopnamen van die modellen. Ik heb ook zeer slechte modellen van WD en Seagate meegemaakt, gewoon hele series die niet deugden. Valt allemaal wel onder garantie en veel schijven hebben 36 maanden garantie dus geen probleem. Op mijn werk hebben we tegen de 4000 computers, nu bijna allemaal HP met WD (al dan niet SSD) maar ook andere merken en daarvoor een allegaartje van PC's en dus van allerlei soorten met alle problemen van dien.

18. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    myn eerste pc was een packard bel p2 toen in 99 nieuw gekocht .

sinds 2001 alleen nog maar zelf de pc gebouwd en nooit meer een kant en klaar model gekocht.

19. Gerko511

Gerko511

Lid geworden:
    9 aug 2014
    Voor videokaarten gebruik ik bij voorkeur altijd NVIDIA. Ati (tegenwoordig AMD) altijd veel meer gedonder. Alle Ati-kaarten bij ons zijn inmiddels wel vervangen door NVIDIA.

20. TIMBERWOLF

Lid geworden:
    28 aug 2008
    zelfs myn zus tegengehouden een by de makro te kopen , ik heb toen een betere voor haar gebouwd.

dat was byna 5 jaar geleden , hy werkt nog steeds prima.

Deel Deze Pagina