De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Dat blijft altijd een punt denk ik.
Eerlijk gezegd heb ik mij voorgenomen om het boek van de 7 P aan te houden als leidraad voor de details enzo.
Daar zal ook wel niet álles exact kloppen, maar ik denk dat het beter is om je geloof te hechten aan één hoofdbron.
Het boek Historische scheepsmodellen van Mondfelt hou ik er naast als het niet duidelijk genoeg is:cool:

Germt

De boeken van Curti geven een algemeen beeld over de zeilvaart door de eeuwen heen en niet specifiek over de 17e eeuw. Mijn uitleg over het schanskleed betreft een venetiaans galleischip uit het jaar 1300. En dat is wel degelijk historisch correct. Ik wist niet dat het hier alleen om schepen uit de 17e eeuw ging en heb slechts de vraag: Wat is een schanskleed? beantwoord. Gr. Piet

Dat blijft altijd een punt denk ik.
Eerlijk gezegd heb ik mij voorgenomen om het boek van de 7 P aan te houden als leidraad voor de details enzo.
Daar zal ook wel niet álles exact kloppen, maar ik denk dat het beter is om je geloof te hechten aan één hoofdbron.
Het boek Historische scheepsmodellen van Mondfelt hou ik er naast als het niet duidelijk genoeg is:cool:

Germt

Heel verstandig Germt. Altijd goed om je aan 1 bron te houden. En Mondfelt inderdaad als backup voor die zaken die niet duidelijk zijn.

PS: alleen kijken, je verstaat niet veel van het Zweeds

Mooie link Jan! Je zou haast een studie Zweeds gaan volgen, prachtige film! Er is ook nog een twee-delige serie op de Zweedse tv te zien geweest waarin de ramp op zeer geloofwaardige wijze is nagespeeld. Daar komen volgens mij de beelden van het begin van deze link vandaan.

De Wasa, het blijft boeien. Voor mensen die terug in de tijd willen reizen: in het Wasa museum wordt je aardig op je wenken bedient.;)

Kom ik er weer een tegen.
Kookworst,braadworst.currieworst,salamieworst en servelaatworst die ken ik allemaal.
En niet te vergeten bierworstjes.
Maar spreeworsten.:confused:
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes,
Frankwin

Kom ik er weer een tegen.
Kookworst,braadworst.currieworst,salamieworst en servelaatworst die ken ik allemaal.
En niet te vergeten bierworstjes.
Maar spreeworsten.:confused:
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Groetjes,
Frankwin

De spreeworst heeft twee functies. In de eerste plaats houdt het de de wanttouwen uit elkaar. De tweede functie is om de puttingwanten van de jufferblokken op de bovenliggende mars op te bevestigen. De spreeworst was in de 17e eeuw een dik touw waar vaak nog een stuk stof omheen werdgetrokken.
Met dank aan de site van Hans (Drububu)
Hoop niet dat er auteursrecht op zit;)

Germt

De spreeworst heeft twee functies. In de eerste plaats houdt het de de wanttouwen uit elkaar. De tweede functie is om de puttingwanten van de jufferblokken op de bovenliggende mars op te bevestigen. De spreeworst was in de 17e eeuw een dik touw waar vaak nog een stuk stof omheen werdgetrokken.
Met dank aan de site van Hans (Drububu)
Hoop niet dat er auteursrecht op zit;)

Germt

Nee hoor. Zolang mijn foto's maar niet commercieel gebruikt worden. Het leven is allemaal al duur genoeg dus als ik op deze manier mijn steentje bij kan dragen... :D

Misschien lekker bij de worstjes? Het is tenslotte Lente. Of vergis ik me?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Geef mij maar een stevig donkerbruine Hertog Jan :D maar desalniettemin Prosit!

Let op hé, want die staat hoor
Eerst een échte oorlam op de volgende ontmoetingsdag:yes::yes::yes:

Germt

Back