De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Jawel, maar je moet even de naam die voorgesteld wordt aanklikken, dan ben je er.
Staan trouwens mooie filmpjes op ook.

Germt

Nu ik het probeer kom ik op de hoofdpagina uit:confused:

Heb ik weer;)

Spijkertjehhhhh, HELP

Germt

Ik heb zelf ook al mooie krenten uit deze pap weten te plukken, hoewel het niet specifiek gericht is op de zeventiende eeuw vond ik het wel de moeite waard.
Grt
Diederik

Dank Diederik, hij doet het.
Is mooi gevarieerd, De Hollandse Tweedekker (mijn favoriet)
De 7 P in Lelystad.
Vikingschepen
En voor Andy straks de Mary Rose.

Germt

klopt, sailingwarship is een hele mooie site. Bevat ook het kunstwerk 'The Dutch Fleet under Sail' van Van de Velde Sr.
De details zijn fenomenaal :roll:
Als je je afvraagt hoe de nageltjes geplaatst moeten worden, zoek niet verder...
Grt,
Diederik

klopt, sailingwarship is een hele mooie site. Bevat ook het kunstwerk 'The Dutch Fleet under Sail' van Van de Velde Sr.

Volgens onderschrift To the left of the Witte Olifant is the Zeelandia with the coat of arms of Zeelandia on her stern.

Alleen zat ik later nog wat in de 7p van C.G. Dik te lezen en die zegt dat het niet de Zeelandia is, maar de Walcheren. Maar goed, de Walcheren is ook van Zeeuwse bodem. Daar ga ik ook wat meer van zoeken.

Als we toch sites aan het noemen zijn:

Rijksmuseum.nl

En dan onder collectie zie je rijksstudio en dan even een account aanmaken. Kan je de collectie doorzoeken, extreem inzoomen, en de schilderijen downloaden.

Sorry, verkeerd draadje, kan ik weer opnieuw beginnen, in het andere draadje :pc:

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
We zullen op de ontmoetingsdag eens kijken of er leden zijn met genoeg bruikbaar materiaal om een FAQ draadje op te zetten, als er behoefte aan is natuurlijk.
Of iets met tips, zgn How-to's voor bouwers van "onze" schepen.
Ik heb wel een hoop info in mijn PC maar dat moet dan eerst bewerkt worden tot bruikbare documenten, omdat ik die ooit van andere fora geplukt heb.
Punt is dan wel dat de info ook moet kloppen natuurlijk.

Germt

Vandaag wat bouwtijd opgeofferd aan een bezoekje aan de sail. De meeste schepen zijn van een latere periode, maar dit schip was voor mij het meest interessant.

utrecht_zpsf53cdc1b.jpg

En welk schip is dit dan, het lijkt mij op een soort Koninklijk jacht of iets in die aard.
Wel mooie details trouwens:cool:

Germt

Back