ik heb m'n brevet gehaald :lol: die stroom kabels langs het veld daar moest ik toch even aan wennen maar ik ben er niet in gevlogen dat kan niet iedere gastvlieger zeggen heb ik zo gehoord :lol: ik heb ook al de tegenstanders ontmoet, dat word voor mijn echt nog veel trainen om niet op de laaste plaats te komen kort om was een geslaagde dag en dank u voor de gastvrijheid groeten bert
Nogmaals gefeliciteerd met je brevet, alhoewel dat meer een formaliteit was natuurlijk. Die laatste plaats heb ik al gereserveerd hoor, ze hebben mijn naam al op de troostprijs gezet, heb ik mij laten vertellen Mini-RC3 inloopdag vandaag; 4 stuks RC3 piloten op het veld. Jammer dat de RC1 piloot in ruste (Fred) zo snel weer weg was; anders had hij met mijn Oxalys (hij vliegt ook stickmode 2) kunnen laten zien hoe het dan wel moet De eerste echt mooie vliegdag van het jaar.. weinig tot geen wind (aan het eind van de middag praktisch windstil) en volle zon.. wat wil een mens nog meer. Enige nadeel.. die 5 liter brandstof a 24,50 die ik woensdag gekocht heb, is nog 1l van over en die gaat er morgen waarsch. wel aan
bert, als je onthoud dat je daar in de eerste plaats voor je plezier staat, kan je niet echt verliezen !
is ook met een knipoog bedoeld 8) vond het toch leuk zo over figuuren te praten (nee geen vrouwen figuren) weer 1 en ander geleerd en op een ander veld vliegen is toch vreemd je bent dan veel meer bezig met waar ligt het veld waar staan de bomen enz had nog nooit op een ander veld gevlogen, je eigen veld ken je als je broekzak dat heeft toch voordelen
Hee, dat zijn leuke berichten om te lezen. Welke potentielle RC3 (of vanaf 2007: F3A-C) vliegers waren er? Al veel van elkaar kunnen leren? Kwamen jullie de figuren een beetje door? Al toegekomen aan het nuttig gebruiken van de keerfiguren om op te lijnen voor de midden figuren? Laten we hopen dat we begin april nog zo'n mooi weer dag tegemoed kunnen zien! Dan gaan we de beloofde F3A-C dag houden. Bert mooi dat je je brevet gehaald hebt !! GrWinfried
Gefeliciteerd met het behalen van je brevet (moet ik dit jaar ook eens echt doen :? ). Als ze doelen op ons dan ben je verkeer dingelicht (Onno vloog er wel in maar was geen gastvlieger maar een volwaardig lid ;-), maar het staat wel op tape )
Morgen? zeker niet, moet weer eens werken :cry: (en dus bouwen ;-) ) M`n plan is om een keer doordeweeks er even tijd voor vrij te maken maar dan moet het werk het ook wel weer toe laten :-( Schiet niet op zo :roll: En RC3? dacht het niet da`s zeker niet mijn ding :nooo:
en Bert en Bram... 4 stuks dus in totaal, nou ja, 3.5 hehe Om op de vraag terug te komen; ik heb nog vrij weinig figuren gevlogen vandaag.. alle figuren an sich wel een keer geprobeerd, maar niet alles lukte en ik had nog teveel lol met gewoon rondklooien.. meskant vliegen, proberen meskant te laten zakken, dan slippen en landen, enzovoort. Hans heeft de meeste figuren wel gevlogen, Bert ook wel geloof ik. Bram (geen forumlid voor zover ik weet) heeft het hele programma gevlogen met z'n spit. Hans heeft het wel al redelijk in de vingers volgens mij, Bert leek mij ook wel ok bezig en Bram is ook geen bedreiging voor mijn laatste plaats. Ikzelf heb vooral moeite met op de lijn blijven. De Cubaanse acht moet ik echt krapper leren vliegen ook. Het grootste probleem wat ik heb, en Hans dacht ik ook, is dat we nog nooit het F3A-C programma 'in het echt' 'live' gevlogen hebben zien worden. Afgezien van de oefening denk ik niet dat er veel kennis uitgewisseld is vandaag, voornamelijk gezelligheid en 'the usual' gepraat over de hobby in het algemeen Maar goed, we hebben een geheim wapen in de vorm van Fred, we moeten die alleen nog wat meer uit z'n tent zien te lokken. En Harry natuurlijk, die z'n 2m Super Athlete klaar heeft..
welke lijnen ben al blij als het een beetje in de buurt komt, ben nog aan het zoeken hoe ver van je af je het beste je basis lijn kan vliegen en keer figuren een halve cubaanse 8 maar dan invert
heb ik ook altijd geroepen, maar ja als je eenmaal besmet bent met dat verekte hardnekkige virus dan moet je wel mee gaan doen
Al zou ik mee willen doen (wat ik momenteel zeker niet wil) dan moet ik me tijd nog beter in gaan delen in de weekends zodat er nog minder tijd over blijft om gewoon lekker te "spelen". Nee hoor laat mij maar gewoon met m`n modelletjes spelen wanneer ik er tijd voor heb ;-)
heb even op m'n club gevraagd wat de moglijkheden waren voor de rc-3 invlieg dag is geen probleem als ik de datum vroeg genoeg weet en hoeveel man er komen dan zijn jullie welkom
Hoi Bert, dat is goed nieuws. Een ander alternatief kan het veld van mijn vliegclub zijn. Dat zou ook moeten lukken. Dat is in de buurt van Haarlem. ik zit al een beetje in mijn agenda te kijken waneer het goed uitkomt om die invliegdag te organiseren. Beetje afhankelijk van het weer zal het toch eind maart moeten gaan gebeuren, omdat de eerste F3A-C 8) al eind april is (29-april om precies te zijn) Zal na komend weekend wat data door geven, eerst even de aandacht richten op finale F3P komende zaterdag. Voor toekomstige F3A-C vliegers misschien wel interresant om ook te komen en dan als schrijver te functioneren, de basis principe's waar de jury op let zijn voor F3P en F3A hetzelfde. Tot Later Winfried
dan moeten we even kijken waar de meeste vliegers zitten inverband met de afstand mijn maakt het niet uit
Ha Winfried, ik heb natuurlijk nog geen idee in welke vorm je de dag wil gieten. Een soort persoonlijke buddy voor die dag lijkt mij de meest ideale vorm. Je zou dan de figuren kunnen vliegen terwijl die dan van het nodige commentaar worden voorzien door een ervaren vlieger. Misschien een heel ge-organiseer om een hand vol top-vliegers bij elkaar te krijgen, maar wel de meest leerzame denk ik. Groet, Hans