HOi Hans (en anderen) De 'vorm' waarin we die dag gaan gieten is inderdaad een hoofdbreker. Daar wordt nog aan gewerkt. Maar je idee over een buddy systeem is inderdaad een hele goede. Ideaal gezien wil je voor de toekomst met een vaste 'coach/helper' vliegen. Die hoeft niet perse ook zelf mee te doen aan de wedstrijden, maar moet wel genoeg affiniteit hebben zodat ie ook mee gaat naar de wedstrijden en vaak met je kan trainen. Dus dat is alvast een opdracht aan de toekomstige vliegers.!! Daarnaast denk ik dat het al helpt als het F3A-C programma een paar keer fatsoenlijk wordt voorgevlogen, dan heb je een idee waar je naar toe moet werken. Normaal zien beginnende F3A-C vliegers het programma pas op andere manieren als ze op de eerste wedstrijd komen. Even zo uit het hoofd denk ik dat de dag bestaat uit: - even voorstellen aan elkaar met een bakkie koffie. - voorvliegen door een ervaren F3A vlieger. - bespreken van de aandachts punten. - dan 1 voor 1 iedereen een vlucht laten maken, met je eigen coach, dan kunnen anderen kijken, observeren en leren. (Ja, van kijken leer je ook heel veel) en die bespreken. - daarbij kijken we dan ook of je model niet al te veel ingebouwde problemen heeft. - dit herhalen we dan zolang er tijd is. Ik heb net even in de agenda gekeken, en het zal het weekend van 24/25 maart worden. Even afhankelijk van de beste weervoorspelling. Aangezien mijn vriendin rond die tijd op alle dag loopt komt het mij het beste uit als het op het veld nabij haarlem wordt. Dan kan ik in het geval van hoge nood snel naar huis. Tot later Winfried
ik hoop zaterdag even te kunnen oefenen. ben tot nu toe alleen wat met de AM aan het oefenen! groeten
ik hoop zaterdag even te kunnen oefenen. ben tot nu toe alleen wat met de AM aan het oefenen! groeten
Heb ik het nou gemist, gedroomd, of anders iets, maar deze dag zou toch in Bloemendaal plaats gaan vinden? Als ik ga vliegen probeer ik 50/50 te doen, dus de helft rondklooien (nog veel te veel lol in, proberen te hoveren, meskant 8-jes proberen te vliegen, slippend proberen te landen, enz) en de helft lijnen vliegen of zelfs figuren vliegen. De figuren beginnen een beetje op de figuren te lijken die het zouden moeten zijn, maar ik heb nog een hoop te oefenen; met name op ruddergebruik. Hans is ook druk bezig; nog even en hij vliegt meer dan ik .. Bert ook zien vliegen, en Bram ook, als die serieus F3A gaat vliegen. Een hoop competitie en voorlopig blijf ik bij m'n claim van de laatste plaats Kan niet wachten tot het weekend daar is want, zoals winfried zegt, ik verwacht veel te kunnen leren van mensen die het kunnen voorvliegen enz. Ik denk zeker dat het helpt om het allemaal eens in het echt voorgevlogen te zien, en om anderen hun gal te horen spuwen over jouw vliegcapriolen
was natuurlijk omdat je ff [knip] weg was maar idd, ik ben ook ff het overzicht kwijt. is er al iets definitiefs toevallig?
Ik kom langs met mijn xtra2000. Leuk om zo eens te proeven van de sfeer tijdens een wedstrijd. Ik heb namelijk 0 ervaring met wedstrijdvliegen. Groeten Marcel
Christiaan, zie hier: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=721159#721159 Tegenvallend dus.
Met het risico dat 'wij' kunstvlucht vliegers arrogant genoemd gaan worden en zogenaamd geen info willen delen, toch even het volgende: De RC3 invliegdag is VOL! En het is geen 'open' aangelegenheid. Er zijn nu 6 a 7 vliegers die al langere tijd aangekondigd hebben serieus mee te willen gaan doen aan de RC3(=F3A-C) en zich in principe ook al gewoon ingeschreven hebben voor het aankomende seizoen. Voor die vliegers is de invliegdag bedoeld.!! Dit is geen wedstrijd, maar een doelbewuste training voor de nieuwelingen in deze tak van sport. Het aantal deelnemers is ook beperkt om er voor te zorgen dat we iedereen voldoende aandacht kunnen geven. Dat is voor sommige mensen op dit moment even jammer, maar als zij zelf eens in de gelegenheid zijn zullen ze dit weer prettig vinden. Als de interrese voor kunstvlucht groot blijft, zullen we proberen om iets dergelijks in de zomermaanden nog eens te herhalen. Die mensen die eens een keer de sfeer op een wedstrijd willen proeven, zo ik willen aanraden om gewoon op 1 van de wedstrijden langs te komen. Als je dan echt dicht bij het vuur wilt zitten, kan je je opgeven als 'schrijver'. Je zit dan naast een ervaren jurylid en na 1 a 2 ronden begin je dan zelf ook goed de verschillen te zien tussen goed en minder goed gevlogen figuren. Vr.Gr Winfried de Vries SC-Kunstvlucht
Stelletje arrogante kunstvluchtvliegers Ik heb er al helemaal zin in, mijn zender jeukt.. vorige week veel getrained maar op dit moment valt er niet veel te doen met die belachelijke wind. Ik ben erg benieuwd.. een mooie kans om veel te leren! (typisch: ik ben piloot nummer 13 op de lijst vd. F3A-C)
Is er niemand die uit die buurt komt? Het is voor mij een heel eind om en dan nog had je geen vervoer, ons smartje (4four, dat wel) is snel vol..
Voor morgen?!?!?!?!? Valt toch wel mee, 30% kans op regen, 20% zon, 11 graden en een Noord Oostenwindje kracht 4. Moet toch te doen zijn voor jullie (hoop wel dat het dit blijft en niet verslechterd, wij staan namenlijk ook vanaf een uur of 10 tot einde daglicht het veld in Ede onveilig te maken :lol: )