DeLorean uit Back to the Future

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Robbie TPC, 22 okt 2007.

1. RallySander

RallySander Guest

Ik heb gisteren nog een echte uit de film bekeken,
    maar deze is zeker mooier dan de echte.

2. freekt

freekt Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    9 mrt 2008
    mooi hoor, kun je een keer een overzichtsfoto plaatsen? zie alleen maar details

3. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank jullie wel, als de body volledig in elkaar zit maak ik wat overzichtfoto's.

4. Mattijn

Mattijn Guest

respect..... damn

5. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    ziet er echt super uit :)

Ik heb trouwens gehoord dat er een re-release is/komt van de delorean. iemand had blijkbaar de restanten en voorraden van de fabriek opgekocht :D er worden alleen maar iets van 500 (weet het exacte nummer niet! ) of zo gemaakt, gezien het dan nog onder kit car zou vallen, en dus onder een aantal dingen uit zou komen (emisienormen geloof ik)

DeLorean opnieuw in productie? » Autoblog.nl » Autonieuws van de straat
    Back to the 80’s: DeLorean opnieuw in productie at Djivy.be

voor de mensen die het al wisten, sorry dat het nog eens genoemd werd.. voor de mensen die het nog neit wisten, enjoy :)

ps: sorry robbie, maar t leek me wel van toepassing in dit draadje :) echt super dit model. maar, durf/ga je er ook echt mee rijden?

6. Gammapooka

Gammapooka

Lid geworden:
    25 nov 2004
    Had het ook gezien toen, hoorde alleen wel iets over dat er andere motoren inkwamen omdat de auto nog wel eens problemen gaven ??
    Kan het mis hebben hoor.

7. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    ik kan me voorstellen dat ze er een pittigere motor in zouden zetten.. want voor een sportwagen was de delorean veel te sloom. (kan natuurlijk ook aan het rvs liggen natuurlijk :) ) ook zullen ze er wel een nieuwere motor in doen om het verbruik een beetje te drukken. anyways, ik hoop dat er ook wat naar nederland komen, ik blijf het een echt mooie auto vinden :)

8. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank voor de complimenten :thumbsup:

De linkjes passen prima op dit draadje, ik had ook gehoord dat ze de DeLorean opnieuw gaan produceren. Het uiterlijk blijft het zelfde alleen de auto word van binnen ge-upgrade, de oude modellen hadden idd wat problemen met de motor.

Een DeLorean lijkt mij trouwens een vreselijke auto om te onderhouden, i.v.m de RVS body.
    Als er een deuk in komt kan het niet even geplamuurd/overgespoten worden.

Crash test, de nieuwe zullen denk ik wel airbags krijgen:D
    0mjd2NTJU9g[/media] - DeLorean DMC-12 40mph Crash Test

Het is wel de bedoeling dat ik (voorzichtig) met deze auto ga rijden:yes:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    nouja, 88mph moet ie wel halen, anders werkt het niet! :D

heb je ook al de juiste velgen? (als je deze al eens genoemd heb heb ik het gemist, sorry)

10. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Ik heb maar 8.8 mph nodig, deze tijdmachine is schaal 1/10 :)
    De velgen die ik nu heb lijken een beetje op die van een DeLorean, ze zijn van het merk Carson, niet de beste banden maar goed genoeg voor dit model.

Kleine update,

Voor het 'plaatwerk' wat tussen de twee buizen zit heb ik gebruik gemaakt van dun transparant plastic, eerst met schuurpapier het plastic opgeschuurt zodat het semi-transparant wordt.

Daarna een strip op maat gesneden en lichtjes gespoten met een alu kleur, de alu mag niet volledig dekkend zijn anders schijnt er geen licht meer door het plastic. (plaatje met gaatjes op de foto is wat ze gebruikt hebben in de film)

De plastic strip heb ik met seconde lijm vastgeplakt tussen de 'buizen', hier en daar wel nog wat witte vlekjes wegwerken.

Zojuist even een paar foto's in het donker genomen, ik was er al een beetje bang voor dat het midden van de bumper niet verlicht zou zijn. Voor nu vind ik het goed zo, misschien dat ik in de toekomst de glasvezel vervang voor een dikkere.

Aan de zijkanten ziet het er prima uit, het licht explodeert als het ware uit de fluxboxen.

Next update asap.

Laatst bewerkt: 17 sep 2008
  11. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Ziet er (zo als elke up-date) weer zeer gelikt uit Robbie!!!

"effe" een klein detail:
    Het is De Lorean, los van elkaar dus.
    Wist ik ook niet, maar toen ik de eigenaar van een De Lorean sprak, (zie foto eerder in dit topic) vertelde hij mij dat hij er zelfs op toe gezien had dat het goed in de auto papieren kwam te staan...

Ik hoop jouw auto zeker eens in het "eggie" te zien.
    Vind het zelfs materiaal voor een modelbouwblad!!!
    Het is me een stukje vakwerk zeg!

Groeten,

Joris

12. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Dank je wel Joris, het is idd De Lorean, ik plak het aan elkaar omdat vooral met nederlandse zinnen die met De beginnen het lijkt alsof er twee keer De staat, De De Lorean of De DeLorean:D

Mocht mijn persoonlijke situatie verbeteren dan zal ik in de toekomst tijdens speciale modelbouw gelegenheden dit model showen, zodat iedereen hem up-close en personal kan zien. In het echt ziet hij er anders uit dan op de foto's, een foto geeft vaak een vertekend beeld van de werkelijkheid, ook natuurlijk omdat de onderdelen die op de foto's/beeldscherm staan er veel groter uitzien dan dat ze daadwerkelijk zijn.

Voor een modelbouwblad zou het zeker een mooi artikel kunnen zijn, ik denk alleen dat ik te weinig ruimte heb om alles in een blad te plaatsen. Ik kan er misschien een boek over schrijven :)

13. integradical

integradical Guest

dan heb je een verdienste als het verkoopt,maar ziet er knap uit

14. Mustang64

Mustang64

Lid geworden:
    7 dec 2006
    Robbie, ik zou zeker eens vragen of er niet een blad is die het wil plaatsen.
    Je kan er natuurlijk een meer delen stuk dan van maken.

Grtz,

Joris

15. WeZZe

WeZZe

Lid geworden:
    6 apr 2006
    Ik denk dat modelbouwactueel een paar jaar zal nodig hebben om dit allemaal te kunnen publiceren

16. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Misschien dat een blad het zou willen plaatsen, maar de exclusiviteit van het artikel(s) is er eigenlijk al vanaf, kortom, oud nieuws. Zelf hou ik ook liever de DeLorean op dit forum, en zo blijft het een exclusief bouwverslag voor het MBF.

Denk trouwens dat als iemand dit draadje volledig gaat uitprinten dat hij/zij veel A4tjes en inkt nodig zal hebben:D

17. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Zo, de laatste onderdelen zitten op de body, enkel het DeLorean logo moet er nog op en nog een paar puntjes op de i zetten.
    Achter onder de body komen ook nog twee blauwe LEDs die aansluiten aan de fluxboxen op het dak,

Bovenaanzicht,

Het raam zit erin, en de zijspiegels zijn ook aan de body bevestigd,

Door het licht uit de flux-capacitor zijn de onzuiverheden in het raam goed te zien, de koplampen moeten nog aangesloten worden,

De zijramen laat ik er op dit moment nog even uit,

Achterkant,

Verlopig is dit de laatste update voor dit project, de body is klaar en het chassis heeft niet zo veel werk meer nodig.
    Ik hoop dat iedereen die dit draadje gevolgd er plezier aan gehad heeft en misschien nog wat heeft kunnen leren, of in iedergeval inspiratie heeft opgedaan.

1000 maal dank voor alle reacties, ze werken zeer motiverend en waarschijnlijk was ik zonder jullie steun en tips nooit zo ver gekomen met dit model :worship::worship::worship:

Eerst volgende update, als ik alles in huis heb om hem te laten rijden:yes:

18. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    het enige wat we hierop kunnen zeggen is: WOOOW, PRACHTIG

ik kijk al uit naar je volgende project

groetjes

19. sandermt2

sandermt2 Guest

Heel erg mooi! :)

20. westy1969