DeLorean uit Back to the Future

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Robbie TPC, 22 okt 2007.

1. Robbie TPC

Robbie TPC Forum veteraan

Lid geworden:
    17 apr 2007
    In principe is de DeLorean klaar, ik wil nog wel een nieuw voorraam en als die erin zit wil ik kijken wat ik nog kan doen met het dashbord.
    Ik heb een vacuüm machine nodig om ramen te vormen, de GMC bus uit Speed staat ook in de wacht ivm de ramen.
    De motor uit de DeLorean heb ik even uitgeleend aan de GMC bus, de bus zal niet zo lang rijden ivm een zwakke achteras.
    Als de as van de bus het begeven heeft dan gaat de motor weer naar de DeLorean, zodat ik dat chassis rijdend kan maken.

2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Erg mooi gedaan.

Zag deze topic toevallig. Eerste foto's waren echt van waar gaat dat heen. Maar skipte even door naar het einde. Echt super!

Gr. Dennis

3. Bramman

Bramman

Lid geworden:
    7 jul 2007
  4. melvin_f1

melvin_f1

Lid geworden:
    6 sep 2008
    ik heb net het hele topick door gelezen echt gewelig

5. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    Massive thread necromancy fails maar deze project kan alleen maar als HELE EPIC WIN worden omschreven...

6. Dr.Evil

Dr.Evil

Lid geworden:
    14 nov 2004
  7. #willem

#willem Guest

Ziet er netjes uit

8. jzdelorean

jzdelorean

Lid geworden:
    9 okt 2008
    Nog een foto beschikbaar van het laatste resultaat?
    Als je echt iets wil maken voor het museum, is er zeker een weg voor te vinden. Als je vb geen BTW nummer hebt, ken je wel een zelfstandige die dat wel heeft en je wel kan helpen....

Voor dat vacuum trekken van de ruit. Ik kan dat doen en wil je er graag mee helpen indien je er geen ervaring mee hebt.
    Of je zelf helpen hoe je dat moet doen, en zo een set up maken. Is helemaal niet duur, en leuk om te doen.

9. MFR

MFR

Lid geworden:
    7 jun 2008
    Hallo Robbie,

Ik heb met verbazing je topic door zitten lezen, zelf steek ik de kop wat meer onder water, maar ik denk dat je deze foto's wel kunt waarderen.
    Het is een model van Mr Fusion schaal 1:18, geheel in echt RVS uitgevoert, het autootje weegt ongeveer 1 kg.

Zoals je kunt zien doen alle bewegende delen het, zelfs de vliegstand van de wielen, deze kan je kantelen door middel van een verborgen knop aan de onderzijde van de auto.

10. Dr.Evil

Dr.Evil

Lid geworden:
    14 nov 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. jefcharger

jefcharger

Lid geworden:
    4 jun 2012
    Hey, ik ben nieuw hier en ik heb met verbazing gekeken naar dit topic. Ik wil zelf een model gaan bouwen en was een beetje aan het zoeken op internet. Ik kwam dit topic tegen en heb de hele topic van pagina 1 tot en met 33 ineens uitgelezen. Ik heb me geregistreerd om te kunnen reageren. Geweldig gedaan deze Delorean. Een vriend van me heeft een Delorean, dus ik zie er eentje met enige regelmaat en weet er aardig wat vanaf. Mijn vroegere overbuurman had er ook een. Ik ben dus de afgelopen 30 jaar in de gelukkige gelegenheid geweest om er regelmatig 1 te zien en zelfs te rijden en erin te zitten. Had ik eerder je topic gelezen had ik je misschien nog wat kunnen vertellen en laten zien. Maar je hebt het prima zonder gered, petje af hoor..!!
    Zelf ben ik een UScar fan in het algemeen en een Moparliefhebber in het bijzonder. Ik zag een stukje over een ander topic van je : De General Lee. Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een 69 Dodge Charger RT. Aangezien ik daar al talloze schaalmodellen van heb, wil ik mijn Chevy Van gaan bouwen. Ik volg al enige tijd het youtube-kanaal van Headquake (volgens mij goed bekend hier ook). Zoals hij werkt, wil ik het ook proberen. Ik ben op RC-gebied een echte ondeskundige, dus advies is zeer welkom.

Je ziet me hopelijk vast met vorderingen en vragen opduiken hier op dit forum...
    Nogmaals: Geweldige De Lorean!!

12. Alicon

Alicon Guest

Door de vorige lezer ben ik dit verslag tegen gekomen. Met veel plezier het verslag van begin tot eind gelezen. Ik heb het origineel gezien op een film bijeenkomst te frankrijk. Hier 2 foto's. Misschien heb je nog wat aan de details.

13. swingkid

swingkid

Lid geworden:
    4 feb 2012
    ook ik heb in 1x dit hele topic gelezen (nou ja, wel de hond nog ff uitgelaten ).:worship:
    onwijs gaaf en mooi gedaan

14. Royke

Royke

Lid geworden:
    17 okt 2012
    Echt waanzinnig om dit project te zien.

Niks anders als respect.

[​IMG] [​IMG]

15. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Kon het toch niet laten om dit topic een kick te geven. Vorige week heb ik in de originele gezeten welke ook in de film is gebruikt. Blijkt dat ze er een paar gebruikt hebben voor de film.

Ik kon het natuurlijk niet laten om even achter het stuur te kruipen en weg te dromen naar lang vervlogen tijden :D

16. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    Lachen Martin :thumbsup:
    Paar weken terug zag ik bij mij in de buurt een DeLorean rijden, het was echt zo'n moment dat ik mezelf even moest knijpen om er zeker van te zijn dat het geen droom was.

17. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Leuk karretje Martin.
    Wat me wel opvalt is dat je ondanks de leeftijd van de auto geen spatje roest ziet op de auto! :) :) :)

18. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Klopt, want die auto is helemaal van RVS.:grin:

19. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Echt waar joh!! Zie de 3 smilies in mijn vorige post... :) :) :)

20. Robbie TPC

Lid geworden:
    17 apr 2007
    RVS kan op den duur wel degelijk gaan roesten, als het niet goed onderhouden word.
    Nadeel van de RVS body is ook dat als er een deuk of beschadiging in zit, je het niet kan wegwerken met bv plamuur.

Deel Deze Pagina