Ik besef dat de uitgebreide uitleg een drempel opwerpt om hier zelf ook eens aan te beginnen, maar het is echt veel eenvoudiger dan je zou denken. Vanochtend de tweede helft van de spaken gemonteerd en daarna ze ook aan de naaf verlijmd en de flens aangebracht. De volgorde van de foto's is van onderen naar boven.
Op bov bestaande foto's is de extra lengte van de spaken zichtbaar. Deze verwijder je eenvoudig met een doorslijpschijfje van Dremel. Hierna zijn de wieltjes gereed en zie de foto's voor het resultaat.
Ik heb een kleine verandering aangebracht tov. de bevestiging van de spinner en de motorkap. Standaard dient het balsa buisje met de motorkap verbonden te worden en dit dan weer met de romp. Op de foto's is zichtbaar wat ik heb gewijzigd.
De propeller zou perfect op een retro speedboot passen. Het blijft wel friemelwerk. Een staart en kielvlak van 1mm balsa nog nooit gebouwd.
Leuke foto met een een presentatie zo ziet er erg leuk uit. Denk dat het bouwen met 1mm balsa gemakkelijker is dan het recht houden met de bespanning. Ben met een Slingsby van Veron bezig maar wat een drama is dat met papier bespannen en recht zien te houden
Dag Ton. Het bespannen van modellen, en dan in het bijzonder deze, met tissue is altíjd een crime. Voor de iets grotere modellen heb ik het nu(redelijk )onder controle, maar voor dit modelletje voorzie ik wel enige problemen. De beschrijving/instructie geeft aan de tissue vooraf te laten krimpen en voorzien van spanlak en daarna op het modelletje aan te brengen. We gaan het beleven.
Heb dat eerder ook ergens in een verslag gezien en klinkt ook helemaal niet gek. Ga dat ook proberen op een volgend model