Depron mini 2D F16, FUN!!!

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Gerald Rutten, 14 sep 2009.

1. robert c

robert c

Lid geworden:
    8 jul 2008
    Bedankt, ik ga ermee aan de slag, waarschijnlijk vanavond even langs de winkel.
    Anders maandagavond.

Robert

EDIT: wat ligt jouw accu trouwens ver naar achteren?? hoe krijg je dan het zwaartepunt goed?

Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  2. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Tis stil hierzo... Iedereen bezit met andere projecten of ligt hij op de kast (zoals bij mij nu ivm 80.000 verjaardagen rond deze tijd). Is het mooi weer... Moet ik naar een verjaardag !!!!. Tja...

3. Pilot-Red-10

Pilot-Red-10 Guest

Bij mij ligt hij op de kast :eek:
    Ik heb de elektronica nog niet eens besteld, ik ga eerst nog wat beter leren vliegen ;)

4. robert c

robert c

Lid geworden:
    8 jul 2008
    Wel, bij mij is het neusje voor de teveelste keer kapot :)

dus.. Nu het repareren zat en maar aan een nieuwe begonnen.
    En school is inmiddels ook een tijdrovende bezigheid..

Maar ik vlieg dus nog wel :D

Robert

5. ralph123

ralph123

Lid geworden:
    31 mei 2007
    Die van mij vliegt nog hoor. haha.
    Wat vliegt dat ding lekker.!
    bij mij ookal een keer een nieuw neusje erop. ach, dan heb ik tenminste weer iets nuttigs gedaan, haha.

grt.

6. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Vandaag wat binnen zitten kloten nadat ik een nat pak had gehad op terugweg van De Bult in Barendrecht.

De 16 heeft nog steeds de stotter. Je zit wat met het gas te spelen en ineens... een soort hik. Dit is niet goed. Heeft iemand ervaring met een hikkende motor. Is dit mijn motortje of is dit de ESC. Heb van beide geen losse liggen om te testen.

Ik moet zeggen dat de ESC wel krap bemeten is. Volgens hobbyking trekt hij max 16A en ik heb er nu een 18A Turnigy op zitten. Zou het in principe moeten doen. Blijft koud, dus je zou zeggen dat hij niet echt op zijn flikker krijgt.

Weet iemand wat de symptomen zijn van een ESC die op zijn laatste adem zit (behalve dat hij er volledig mee stopt natuurlijk).

7. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Ik zou hem een beetje armer zetten :lol:...........nee, ginne idee met deze gekke dingen. Heb het bij de club wel eens gehoord enze zeiden dat dan de accu bijna leeg was of een té grote prop....:confused:

Grtz,

8. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Accu zit vol en het is een 5x5 prop. Ik vlieg met de Turnigy 3020 1800kv en die zou hem in principe moeten slikken. Plus ik heb er al een aantal vluchten mee gedaan zonder problemen.

Als het goed is moet ik nog ergens een prop met minder spoed hebben liggen. Zal deze eens proberen. En anders gaat deze setup naar een slowflyertje met een 2S. Misschien dat hij het daar wel goed op doet....

Mocht iemand ondertussen het antwoord weten, dan hoor ik het graag.

9. hoeby

hoeby

Lid geworden:
    20 jun 2010
    waar staat de timing van je regelaar op?
    Als timing motor regelaar niet goed staat, kan het zijn dat je regelaar sneller wilt dan wat de motor kan (of andersom), wat ook resulteert in hikken van motor

10. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Dat had ik al eerder geprobeerd. Stand 1 doet hij helemaal niks.. Ja stotteren, maar hij draait niet eens rond. En bij stand 2 en 3 doet hij precies hetzelfde. Gaat een tijdje goed en dan ineens.... HIK....

En naar mate ik meer lees, krijg ik steeds meer de indruk dat mijn regelaar niet helemaal lekker is. Zal als ik tijd heb de regelaar uit mijn F-22 halen (of verlengsnoertjes maken) en kijken wat hij daarmee doet.

11. ralph123

ralph123

Lid geworden:
    31 mei 2007
    hallo,
    Ik heb een vraag, ik ben van plan om de f16 J-055 2008 na te maken, voor de depron f-16. wie o wie kan mij helpen om het 'kleurenschema'op de juiste schaal te krijgen? grt Ralph

12. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Home of the dutch F-16 solo display team RNLAF 2010 - 2011

Voila.

(Opmeten hoe groot het moet worden / Opmeten wat het plaatje is) x 100 = je verschalingsfactor op de
    op de kopieermachine.

Kind kan de was doen.

Laatst bewerkt: 22 dec 2010
  13. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Het mooie weer is weer in zicht. Heb al gevlogen met de F-22, maar wil nou ook weer genieten van de F-16.

Net een 30A ESC in rook op zien gaan. Op zich ook wel 's lachen. Wilde testen of het hikken nou aan mijn motor of aan de ESC lag. De 30A had ik nog nieuw liggen, dus dacht... kom voor die 3 tellen kan een 30A wel even. Sluit het gebeuren aan, prak de lipo eraan... en nog voordat ik gas gaf een lief klein wit rookwolkje.... Dat hoort niet.
    Gelijk afgekoppeld... andere motor.... Dit keer een lief groot wolkje... Da's niet goed.... ESC is overleden.

Ga nou een gehele nieuwe setup bestellen. Iemand suggesties voor een snelheids setup.
    Had nou de 3020 1800kv met een 5x5 ( of was het nou 5x4,5). Op zich ging dit goed, totdat de esc of de motor lastig ging doen.

14. LED-Maniak

LED-Maniak

Lid geworden:
    7 apr 2004
    oef, mooi ding! Nu met dit mooie weer buiten geeft dat best weer de sterke kriebels om weer te gaan vliegen!

15. chrisvangaalen

chrisvangaalen

Lid geworden:
    21 dec 2005
    Voor een leuke set-up voor de F-16 blader dit draadje nog eens door.

Ik heb 10A Turnigy ESC , FC2805 moterje en 5x5 propje. (alles Hobbycity).
    1000mA 3cel lipo, goed voor 20min rondscheuren.

Helaas vandaag een beetje te veel wind voor de F-16, hij stond er wel klaar voor.

16. gertjuh

gertjuh

Lid geworden:
    23 apr 2006
    ik heb onlangs een versie gebouwd met full flying stabs,

je legt een carbon staaf in de elevon, die gaat door een rietje heen dat in de romp zit gelijmd, waar beetje epoxy overheen zit, weegt wel wat, maar vliegt heel leuk

17. gertjuh

gertjuh

Lid geworden:
    23 apr 2006

lichtgewicht elevons,
    holle carbonstaaf, ge-epoxied in elevon,
    rietje word in romp gelijmd,
    hele constructie word vrij sterk en spelingloos,

18. gertjuh

gertjuh

Lid geworden:
    23 apr 2006
  19. dirk57

dirk57

Lid geworden:
    3 aug 2003
    Eergisteren een nieuwe begonnen te bouwen en vandaag de maiden. Vliegt weer als de spreekwoordelijke droom :!:

Wat is dit toch een fantastisch ontwerp!!!

Dirk

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  20. dirk57

dirk57

Lid geworden:
    3 aug 2003
    Wat een drukte in dit draadje :lol:

Misschien dat bewegende beelden wat helpen.....

Onlang is mijn zoon met me wezen vliegen en heeft íe ook wat video opnamen gemaakt van de F16. Blijft lastig om zo'n klein en snel geval goed vast te leggen....

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina