Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Op een duits forum iets interessants gezien.
Een mooie scaleprop met meer spoed. omdat die vierblads is verwacht ik ook meer pulling power![]()
Dit betekend meer pulling/koppel/trekkracht maar uitervaring denk ik dat je snelheid lager komt te liggen. Heb namelijk zelf ook 4 blads geprobeerd op mijn PZ corsair, bijna oneindig verticaal maar de snelheid leverde ik er dus fiks op in!
Neen, meer spoed betekend dat je juist meer trekkracht hebt. Je bladen staan dan schuiner bv 12*6 = 12= De groote van de prop en de 6 betekend de Inches die hij aflegt per omwenteling.
verbeter mij als ik mis heb, maar meer/hogere trekkracht = lagere snelheid?
Hallo allen,
Even een ietwat oud draadje afstoffen.
Ik heb na het helicoptervliegen en een Multiplex Easy-Glider nu
de stap gemaakt naar een warbird van Parkzone en wel de F4F wildcat.
De eerste paar vluchten zitten erop en wat een heerlijk toestel.
Gemoedelijk en toch agressief genoeg als je dat wilt.
Ik weet nog niet goed hoe langzaam hij te vliegen is dus het landen
kan waarschijnlijk nog wel met een iets lagere snelheid maar das een kwestie
van oefenen en durf denk ik.
Zijn hier meer mensen met dit toestel en hebben die misschien nog tips?
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dit toestel te landen door gebruik te
maken van spoilerons? Ik heb het al geprogrammeerd op mijn zender
maar ben bang hem te stallen als ik dat doe.
Ik hoor graag van mensen die iets meer verstand hebben van vliegtuigen dan ik.
Groeten
Hans
(is voor de duidelijkheid wel een wildcat, een hellcat is een totaal ander model dat later in de oorlog gebruikt werd en veel betere prestaties leverde) en ik vind inderdaad dat de wildcat ook wat logger vliegt. Ik heb die aan zee liggen omdat daar meer wind is en die wildcat kan dat goed aan, de mustang zou er meer last van hebben. Hij zweeft minder lang maar ik was toch verrast toen ik hem de eerste keer vloog hoe lang hij 'uitbolde' bij de landing.Hell Cat.(ook wel Wild Cat genoemd)