De afgelopen tijd bezig geweest met 'finishing up' details.
Likje verf hier.
Wat debris van tijdens het zinken afgebroken scheepsonderdelen daar.
Verstaging, vlaggelijn etc aanbrengen van 0,3 mm visdraad. (Wel eens geprobeerd een knoop te leggen in één haar van je hoofd? Nou, dat dus.)
Ik ben niet bang voor (piep)klein, maar soms heeft het gewoon fysieke grenzen.
Fysieke grenzen van het materiaal waar ik mee werk.
Dit wimpeltje...
Om dit haardunne draadje friemelen ging na veel gevroet nog wel, maar toen ik het dubbel vouwde sprong het gewoon weer los.
De twee helften bleven gewoon niet aan elkaar plakken.
Het 0,3mm dunne draadje bleek een te groot "gat" rondom de vouw van het wimpeltje te veroorzaken waardoor er gewoonweg te weinig decaloppervlak over was om te kunnen plakken.
Knap dat Revell zo'n klein decaltje weet te maken, maar ze hadden het niet hoeven doen, volgens mij.
Een ultieme poging met een miniem drupje secondelijm resulteerde in een minuscuul wimpeltje aan de punten van mijn pincet.
Die eraf halen resulteerde in een half wimpeltje: gescheurd...
Soms kan iets gewoon niet.
Jammer dan.
Met 0,5mm koperdraad wel staaldraad kunnen creëren waar de apparatuur aan hangt.
(Die, zo zie ik nu op deze macrofoto's, nog zo links en rechts een aai met de zwarte Edding stift moeten hebben.)
Maar ook weer een happy mistaak-je.
De secondenlijm waarmee ik de "staaldraden" fixeerde in het gaatje door de plexiglas plaat sloeg wit uit, wat in combinatie met de Modge Pod een leuk effect eromheen creëert: alsof er golfjes van de zee omheen kringelen.
Ik zoek nog een 1:200 ankerketting.
Die zijn er zat te koop, maar ik heb 2-3 cm nodig en het wordt (voor behoorlijke prijzen) in kengtes van veelvouden daarvan.
Spiegelglad zeetje.
De romp licht 'geweathered'.
Less is vaak more.
Zo ook hier, denk ik.
Viezigheid en roest best geloofwaardig, zo.
Ik heb nog geprobeerd een "snor"op de boeg te maken, maar dat werd niet mooi.
Dat heb ik weer weggehaald.
Op foto's zag ik dat de Le Suroit satdomes op de crossover tussen de pijpen had.
Die heb ik gemaakt door een stukje plastic van het rekje in de Dremel te zetten en er een vijltje tegenaan te houden.
Redelijk resultaat.
Tot slot nog wat overzichts- en detailfoto's van schip en wrak bij daglicht.
Bemerk het bijna geheel weggezakte stukje schoorsteen.
Zou het die beroemde nepschoorsteen zijn?
Het achterste gedeelte van de voorste sectie
En nog een (niet geheel gelukte) foto van bovenaf.
Was een leuk project waarbij de fantasie en het vinden van mogelijkheden en oplossingen weer heerlijk in de overdrive konden.