Direct Drive CP heli (T-Rex)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door sietse, 24 mei 2006.

  1. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    RPM in hover: 3S=1650, 4S=1900
    Watt in hover: 3S=230, 4S=270

    lineair:
    RPM verhoging is 1900/1650=1.1515
    aantal watt benodigd voor 1900rpm t.o.v 1650= 230*1.1515= 265 watt.

    Roncurve:
    1.1515^3 = 1.527
    1.527*230= 351 watt

    Watt doe ik verkeerd? Lijkt hier dat het lineair is?
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.330
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Mijn verhaal gaat er van uit dat toerental rechtevenredig oploopt met spanning volgens toerental = Kv x spanning. Dat is hier niet (nooit) het geval, o.a. door inwendige weerstand van accu's.
     
  3. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.071
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Sietse,

    Ik was dit draadje vol interesse al aan het volgen, mooi dat je weer begonnen bent:)

    Gr,

    Mario
     
  4. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Thnx mario,
    ja, het is toch een idee wat altijd blijft kriebelen.
    Maar gaat de goede kant op!
    Denk dat ik nu even rhino 4S1750mah ga kopen en dan 2P. dat moet heerlijk vliegen denk ik. dan nog de koeling wat beter en misschien nog de bel wat bijwerken.

    Het werkt in ieder geval al wel :D. ff op zoek wat andere in de 500 klasse eigenlijk verbruiken, kan ik het tenminste vergelijken!

    Mja Ron, ik ga gewoon weer niet rekenen, gewoon maar testen, voelen en vliegen! haha.
    Zo vind ik ontwerpen trouwens zowieso het leukste. Vaak zie je gewoon hoe dik of sterk iets moet zijn, hoef je niet voor te rekenen.
     
  5. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    ja Sietse is weer begonnen...gaaf !

    ben blij dat ik er niet aan begonnen ben...als Sietse al zolang erover doet ^^ ;)
     
  6. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Misschien ALS jij er ook aan was begonnen, waren we nu veel verder! haha ;)

    Heb nu een 5S5000 verkleind naar 4S5000, behoorlijk zware accu voor dit type heli, maar ik zit nu totaal weer op 1.7kg ongeveer. Net zoveel als de Alu SE versie met lichtere accu's. Eens kijken hoelang hij daarop wil vliegen! En met lichte accu's was hij al stabiel, dus hiermee moet het helemaal wel tegen wat wind kunnen (al ga ik nu gewoon lekker windsurfen, dit is net teveel :D )
     

Deel Deze Pagina