Direct Drive CP heli (T-Rex)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door sietse, 24 mei 2006.

1. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    ah ik zie het al....
    die 88.39 is ex. VAT.
    Als je inlogt dan veranderen alle prijzen in 1 keer..... en dan is alles dus incl. VAT. Hij is dus 105 euro... mmhh.

ff wachten op mijn gestuurde mailtjes voor een 2e hands t-rex dan maar.

2. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    nog ff lopen klooien.... kijken of ik toch nog ff kan vliegen. Nou, word je ook niet vrolijker van. Staartmotortje in het gras.. hop, doorgebrand, doet niks meer.
    Later met een nieuw motortje maar weer binnen proberen.. Werd ook niet veel. op 1 of andere manier doet z'n staart nu ook heeeeeeeeeeeel erg raar. :( .. ik word er een beetje gek van...

3. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Sietse, sparen voor n schone start. ;) Je weet nu dat je experimentele motor werkt, dus hop, parkeer een goed gebalanceerd deels aluminium exemplaar in een mooie nieuwe micro heli. Succes gegarandeerd. :yes: Zoek desnoods een 2ehandsje hier op et forum. Genoeg donor candidaten.

4. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Heb al een reactie. na het weekend ga ik ff kijken. Ik laat het hier weten :D. Dat word het idd. Nu werkt het principe. FF kappe met "el Cheapo" en gewoon een goede basis kopen. Binnenkort meer!

5. aviador

aviador Guest

ga je nog voor de hornet X3D sietske?
    ik ben in dat model namelijk geinteresseert, vliegt beter als me df36 denk ik :p

6. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Die kans is erg groot ja. Maareh Sietske, je weet wel dat de Trex groter is dan de heli die je nu hebt?

7. michel pet

michel pet

Lid geworden:
    8 dec 2004
    ik heb nog 2 van die grote 30 tand liggen is een id om die in de rex te zetten .
    ik ben wel bang dat i dan wat zwaar wordt normaal gaat er een 50 tot 100 gram motor in de rex.

8. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Yups, ik weet dat een T-rex een stuk groter is :D.
    Maar ik heb nog 2 van die 24N statoren. Moet lukken denk ik. Het lijkt me ook wel relaxed als ik met ietsje meer wind dan windstil nog kan vliegen.

Trouwens, De motor moet zeker wel onder de 100 gram kunnen hoor.
    Verder zit ik idd ook nog wel te denken over die Hornet X3D. Mooi dingetje en idd ook niet zo groot. Misschien wel beter.. Is een T-Rex te groot om af en toe in een gymzaaltje te vliegen?

9. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Een Trex kan makkelijk in een gymzaal, maar ik vergelijk meer die motor in de heli die je nu hebt tov zo'n Trex.

10. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    mooi :D.

de motor die ik ongeveer wil maken zou dan lijken op deze:
    http://www.powerditto.de/24N22P.html
    Die 2 statoren heb ik in ieder geval. Er heeft al iemand aangeboden om een bed te draaien, dus dat komt ook wel goed. Volgens mij moet die als 24N28P flink wat kracht kunnen leveren.

http://www.powerditto.de/LMH120dir.html Deze heeft een statorstapel van 10mm hoog. die van mij word dan 7 mm. Wel hebben ze het bij deze grote al over 250 watt dacht ik.Maar ik zal het zeker ook nog wel ff aan Ralph vragen voor ik hem ga bouwen hoor :D. Die weet dat vast wel.

11. sven

sven

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Holycrap, een DD corona! :D Nu komt et toch wel heel dicht bij. Als je zoiets gaat doen, en et lukt, neem ze dan ALSJEBLIEFT in productie. :yes:

12. Kcnalp Kcnarf

Kcnalp Kcnarf

Lid geworden:
    6 sep 2002
    DAt springen van je heli...lijkt beetje op "sticky-collective"waar blades en CP2's ook last van hebben.. ?

13. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    ey frank, vertel verder!!!! Leg eens uit!
    Het was namelijk idd de kop van de CP2, maar ik heb nog nergens de term "sticky-collective" gevonden. Wat houd dat in? Als ik weet wat het veroorzaakte, dan koop ik misschien nog eens een nieuw centraalstukkie en bouw ik dat dingetje ook weer op :)

mailtje terug gehad van Ralph:

:thumbsup:

Ideaal toch? DE guru geeft aan dat hij graag wilt helpen :). Ik ben weer blij :D

Ik ga dus toch nog maar ff op zoek naar een 3e stator :D

14. BasK

BasK

Lid geworden:
    16 mei 2005
  15. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    tsja, het WAS de "deal of the DAY". Dus nu niet meer. later stond er ook de pro versie met aardig wat alu voor iets van 200 euro op. Ik zat nog te twijvelen :D.

16. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Thnx Franx! :D
    Heb gelijk onderdeeltjes besteld. dan rag ik dat dingetje gelijk maar de lucht in. Kan ik wennen aan een CP :D

17. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Nou, ik heb de T-Rex van Marcel :D

Enige probleem nu is dat ik het eigenlijk wel zonde vind ok gelijk het frame aan stukken te gaan snijden, hij is zooooooo mooi :D. Ik denk dat ik toch maar eerst de T-Rex vrij standaard opbouw.

Ondertussen heb ik de honeybee CP2 weer bijna vliegklaar met sterkere servo's, dus wie weet. Ik ga eerst daar dus maar mee verder op het gebied van Direct Drive....
    Als ik over een tijd nog eens wat over heb, koop ik misschien nog wel eens wat T-Rex-achtigs om om te bouwen naar DD.

18. Aaalie

Aaalie Guest

Hey Sietse,

Looking GOOD!! De T-rex gaat je zeker bevallen. Echter betreffende het ombouwen... Je kan idd heel goed de T-rex standaard alvast gaan vliegen, en ondertussen een frame gaan verbouwen voor DD. Er zijn vast plentie orginele frame's over op het forum van de piloten die direct of later het standaart frame hebben vervangen voor een bling bling framepje. Tevens betaal je slechts 8 euro voor twee hoofdassen, waarvan je ééntje ook al kan gebruiken voor je DD. Als het frame met motor goed lijkt, bouw je gewoon de rest over (is dan nog een kleine moeite). Zo behoud je de Rex orgineel, en kan je ook gelijk aan de slag met de DD-Rex.
    Succes,

Gr.A.

19. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Zoiets had ik idd ook in gedachten ja, thx.

Nou, wie heeft er nog wat liggen? :D

20. Mooi mooi!
    Zie dit draadje nu maar, ziet er zeer mooi uit. Pff, doet me denken aan de mijne, is al lang geleden dat ik er nog mee gevlogen heb...verrek, het is al lang geleden dat ik nog met gelijk wat gevlogen heb ;).

Heb het geweldig druk de laatste tijd, studeer nu voor industrieel ingenieur in gent, en zit vollop in de examens. Op dit moment interesseert me dus niks dat niet met een partiële differentiaalvergelijking van de 2e orde of met een half-range fourrierbenadering uit te drukken is ;). Nog 1tje maandagnamiddag, mechanica voor de liefhebbers ;)

Heb geen tijd het draadje volledig te lezen, maar zag m'n naam op de eerste pagina passeren, als er nog ies specifieks te vragen is?

Niels

Deel Deze Pagina