Dit bruikbaar als fpv scherm?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door prokiter, 26 dec 2013.

1. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
  2. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Check je antenne setje nog even. Lijkt erop dat die SMA zijn en je videozender rp-SMA.
    Zijn vaak ook niet de beste maar vast beter dan stock antennes.

Beide camera's zijn niks. Eerst heeft een veel te grote lens hoek.
    En mini 's zijn ook niet altijd de beste.

Zoek op securitycamera2000.com. Sony 600tvl 2.8mm lensje en met IR filter.
    Weet je zeker dat je een goede camera hebt met veel instel mogelijkheden.

3. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Het lijkt er dus op dat het SMA betreft, dus de antennes zouden moeten passen.
    Die camera heeft inderdaad een erg grote lenshoek. Er zijn mensen die dit prettig vinden; het zal van je specifieke wensen afhangen. Als je niet weet wat prettig is dan kun je beter 100 - 120 graden hoek nemen, dus de hierboven genoemde 2.8mm (op een 1/3" sensor). Let wel op dat 2.8mm niet op elke camera dezelfde hoek geeft; op een kleinere sensor b.v. 1/4" geeft het een evenredig kleinere hoek.

De 1/4" cmos lens van dx.com heeft wel audio, dat vind ik persoonlijk een groot voordeel. Maar je kunt audio ook apart aanleggen als je een beetje handig bent. Eventueel zou je een andere lens op de camera kunnen schroeven, maar ik heb daar slechte ervaringen mee; soms is de focus niet goed te krijgen en (soms, altijd?) heb je een lens met ir-filter nodig omdat anders je kleuren heel slecht worden. Een cmos camera heeft daar volgens mij veel meer last van dan een ccd camera.
    Toch zijn er wel redenen om voor cmos camera's te kiezen; ikzelf gebruik ze omdat ze lichter zijn en minder voedingsspanning nodig hebben. Op m'n vliegtuigje van 100g kan nou eenmaal geen ccd van 30g, maar wel een cmos van 2g. Bovendien kun je een 5v cmos camera eenvoudiger voeden uit een 2s lipo dan een 12v ccd camera. De slechtere beeldkwaliteit neem ik op de koop toe.

Arwin, wat is eigenlijk jouw situatie? Wat voor vliegtuig gebruik je en welke accu(s)?

Martin

4. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
    Hallo,

Ik ga het niet op een vliegtuig gebruiken maar op een quadcopter. Dus kwa gewicht heb ik niet zn beperking.

MIschien dat onderstaand beter is? En dan de behuizing er af halen.
    Maar weet niet of ik dit weer makkelijk kan connecten met de video zender set die ik wil bestellen?

Special Visual SV-416 1/3" CCD 700 Lines Surveillance Security Camera w/ 22 LED - Black + White - Free Shipping - DealExtreme

Wat voor een bereik zou ik tevens ongeveer kunnen halen als ik bovenstaand zou bestellen met die antennes?

Gr Arwin

5. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Of die camera beter is weet ik niet. Het ziet er wel ok uit, maar die 22 leds lijken me zinloos. Je wilt zekerheid over iets wat je zelf uitgekozen hebt. In plaats van vragen daarover te stellen in dit draadje kun je beter even googlen of zoeken in dit forum of b.v. in rcgroups.com, fpvlab.com. Want de kans dat iemand in dit draadje iets weet over wat jij uitzoekt is vrij klein. Of je kunt Dennis' tip ter harte nemen en de Sony 600tvl van sc2000 bestellen. Je weet dan zeker dat je een goede camera met veel instelmogelijkheden hebt.

Voor bovenstaande vtx/vrx/antennes geldt een beetje hetzelfde; als de kwaliteit goed is, dan verwacht ik zo'n 1000m bereik. Maar het blijft dus een gok.

Martin

6. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    .... laat maar

maar bij twijfel even nagaan of de antenne connectoren wel matchen met je Vtx/Vrx

Die camera zou ik niet doen, je weet niet wat je precies krijgt en hoever het te strippen is.
    Dan gewoon die sony 600tvl kopen. Veel hogere resolutie zie je niet echt. Omgang met licht enzo is veel belangrijker.

7. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
  8. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Wel eenzelfde soort camera, maar niet dezelfde dus. De succesvolle PZ0420 van sc2000 is een 600tvl Super HAD. De verschillen tussen Sony's "Next chip" en "Super HAD" ken ik niet. Volgens mij is de PZ0420 een v.d. populairste FPV camera's :

http://www.securitycamera2000.com/products/600TVL-SONY-SUPER-HAD-CCD-D%252dWDR-Color-Board-Camera-with-OSD-Menu-DNR.html

Jouw camera van dx lijkt wel een beetje op deze:

600TVL 1/3'' SONY CCD Color Board Camera D-WDR 3D-DNR HLC w/OSD Menu - SecurityCamera2000.com

Maar het is volgens mij niet precies dezelfde. Als je geen risico wilt nemen, dan zou ik voor de PZ0420 gaan. Ook omdat sc2000 perfecte service biedt. Deze club wordt op handen gedragen in de FPV wereld en dat is niet zonder reden.

Edit: Er is ook een ir-gefilterde versie van de PZ0420:

http://www.securitycamera2000.com/p...-600TVL-D%2dWDR-DNR-Board-Camera-For-FPV.html

Martin

9. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
    Oke dus die beter bestellen.

Is dan onderstaande set ook beter als die van dealextreme.com? (Heb die van dealextreme er ook nog onder gezet)

Securitycamera2000:

8CH Video Audio 5.8G 200mW Wireless FPV Transmitter and Receiver Kit - SecurityCamera2000.com

Dealextreme:

FPV 5.8GHz 200mW 8-CH TS351 Wireless Transmitter + RC805 AV Wireless Receiver Kit - Black - Free Shipping - DealExtreme

Ik begreep van het forum dat het niet zo heel veel meer waarde geeft om 500mw te nemen ipv 200mw!?!?

Gr Arwin

10. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Hoi Arwin,

Die twee sets ken ik niet, dus ik kan er niks over zeggen. Wel altijd opletten op de antenne-aansluiting zoals door Dennis ook al gemeld. De ene fabrikant kiest voor SMA en de andere voor RP-SMA.

Wat betreft het vermogen, in termen van bereik is 500mW theoretisch niet 2.5 keer beter dan 200mW, maar slechts ongeveer 1.6 keer. Dus je hebt helemaal gelijk. 500mW geeft wel veel meer warmte dan 200mW en vaak wordt een koelelement toegepast zodat het geheel ook nog zwaarder wordt. Het loont vaak veel meer om in goede antennes te investeren.

Martin

11. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
    Hallo,

Ik kwam toevallig onderstaand tegen. Volgens mij is het helemaal niks. Maar plaats het toch even, misschien dat ik het fout heb.
    Om eventueel gelijk als recorder te gebruiken.

KY938 7" Media Player / Recorder Module w/ USB / SD Card Slot / Remote Control - Black - Worldwide Free Shipping - DX

Ik plaats uiteindelijk nog in een rijtje wat ik wil ga bestellen als ik er uit ben. Hoop dat iemand er dan nog overheen kan kijken of het klopt en allemaal compatible is met elkaar.

En welke set zou meer waarde voor zn geld hebben?

http://www.securitycamera2000.com/p...ireless-FPV-Transmitter-and-Receiver-Kit.html

http://dx.com/p/fpv-5-8ghz-200mw-8-...r-rc805-av-wireless-receiver-kit-black-271720

Beetje moeilijk of ik voor die 20 euro meer de zwaarde zou moeten nemen of de lichtere. En tevens welke beter is. Ik wil zoizo andere antennes er bij halen.

Gr Arwin

Laatst bewerkt: 30 dec 2013
  12. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
    Iemand andwoord op laatste vraag welke set beter zou zijn?

Wil graag gaan bestellen. Hoop op een redelijke combinatie.

Gr Arwin

13. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Die recorder is volgens mij ook helemaal niks. Hij heeft namelijk geen composiet video-in aansluting dus je kunt er geen videobeelden mee opnemen.

Wat betreft die sets, ik zou niet snel iets met RP-SMA kopen omdat ik die stekkers niet gebruik. Op 5.8GHz moet je niet beginnen aan die adapter stekkers van RP-SMA naar SMA of omgekeerd. Maar als ik uit deze twee zou moeten kiezen, dan zou ik toch voor die van sc2000 gaan. Niet omdat hij zoveel zwaarder is trouwens. Typical geeft hij 25dBm af en dat is 'slechts' 315mW. Maar met die van sc2000 weet je beter wat je koopt. Die van dx geeft niet eens aan welke kanalen hij gebruikt. Verder vind ik "Voltage input: 12V +/- 5%;" een beetje verdacht. Ik kan me niet voorstellen dat het zo nauw ligt. Maar je kunt natuurlijk achteraf nooit klagen als het bij 10V niet meer werkt, want dan gebruik je 'm buiten de specs.

Maar zoals gezegd, ik zou niet snel iets met RP-SMA kopen.
    Martin

14. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
  15. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Ja dat klopt. Maar laat je niet teveel afleiden door mijn afkeer van RP-SMA. Het is puur persoonlijk. Ik ben begonnen met SMA en wil niet gaan mixen. Voordat je 't weet moet je alle antenne's dubbel maken/aanschaffen omdat het ene apparaat met SMA werkt en het andere met RP-SMA.

Die 2 sets ken ik verder niet dus ik ga puur uit van de omschrijving die ze zelf geven. Misschien zijn er gebruikerservaringen te vinden op dit forum of elders. Daar heb je zeker meer aan.

Martin

16. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
  17. DennisK

DennisK

Lid geworden:
    28 feb 2004
    Durf het niet te zeggen. Volgen de beschrijving is het 200mW setje met een SMA connector.
    Maar die setjes zijn bijna altijd met rp-SMA connector zoals je de antennes aangeeft in het andere linkje.

Ze kunnen beter een foto erbij zetten dan weet je het tenminste echt zeker.

18. prokiter

prokiter

Lid geworden:
    19 dec 2009
    Hallo,

Maar dat rp-sma en sma betekend eigenlijk dus welke het mannetje en welke het vrouwtje is? Heb de receiver al thuis liggen. Dit is dus een mannetje.

Gr Arwin

19. Martin7182

Martin7182

Lid geworden:
    23 sep 2009
    Het setje en de antennes passen volgens mij niet hoor! Ja, je kunt ze op elkaar schroeven, maar er is geen binnenste pin. In de beschrijving v.d. FPV set staat duidelijk: "Antenna connector: SMA (outer screw inner hole);". Dit is dus normaal SMA. Volgens mij heb je deze antenne nodig (2 dollar cent duurder):

FPV 5.8G Clover 3-Blade Transmitting Antenna + 4-Blade Receiving Antenna (TX w/ RX) - Free Shipping - DealExtreme

RP-SMA is heel verwarrend want het vrouwtje heeft de pin en het mannetje de huls. Volgens mij zit het zo:

SMA-mannetje: binnendraad met pin
    SMA-vrouwtje: buitendraad met huls binnenin

RP-SMA-mannetje: binnendraad met huls binnenin
    RP-SMA-vrouwtje: buitendraad met pin

Dus de antenne connector is altijd een mannetje en de vrx/vtx connector altijd een vrouwtje. Bij SMA heeft het mannetje de pin, bij RP-SMA het vrouwtje.

Martin

Deel Deze Pagina