Dit is pas schaalbouwen!!!

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Han, 8 apr 2005.

1. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Hallo Bart,

een geweldig project waar wij zeer veel respect voor hebben.
    Bij de vliegclub van Spaarnewoude zitten een paar zeer goede piloten die deze kist feilloos kunnen vliegen. Of ben je zelf al hierbij aangesloten?

Hopelijk zien we 'm een keer in zijn element: airborne!! 8)

Succes ermee
    Frank

2. Paul H.

Paul H.

Lid geworden:
    22 nov 2004
  3. jacques

jacques Guest

Bizar!

Motor uit , en hij stopt meteen met vliegen.

4. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Op 1 of andere manier kom ik net pas op dit draadje terecht :oops:

Maar ok.

wat betreft het filmpje van Paul H.

Ik heb het eens goed zitten bekijken maar dit was een crash die niet zo slecht had hoeven af te lopen (de beste stuurlui staan aan wal :wink: ).

Als je de film goed bekijkt zie je dat tijdens de landing (op 14 sec.) het linkerhoofdwiel naar binnen klapt.
    De vlieger besluit volgas te geven en gaat door.

Wat dat betreft, okee, dat is een mogelijkheid voor nog een poging.

Maar dan valt de linker motor uit (door de klap op de grond???) terwijl hij nog in een redelijke stijgende vlucht zit.

Daarna maakt ie een linkerbocht en daar zie je het model al wat onderuitzakken.
    Ook nog een beetje hoogte erbij om de bocht goed door te komen is toen funest geworden.
    Het model raakt overtrokken en heeft geen lift meer en valt in duizend stukjes uiteen op de grond.

Een betere keuze was geweest om (zeker gezien de ruimte) de neus te drukken en een weiland verder maar netjes zien neer te zetten.

Of, en misschien nog wel beter, tijdens de landing waarbij de linkerpoot inklapte meteen gas dich en laat de linkervleugel maar over het gras schuiven baan genoeg zo te zien.

De kans dat hij de linkerpoot wel gelockt zou krijgen tijdens een extra rondje is toch nihil.

Maar zoals ik al vermelde de beste stuurlui staan aan wal :wink: en misschien was er wel meer aan de hand :|

Greetingz,
    Berto.

Kijk voor veel films en foto`s eens op onderstaande sites.

5. Rico van Dijk

Rico van Dijk

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Het levert in iedergeval wel een spectaculair filmpje op :wink:

zonde van de kist, maar je ziet hoevaak het gewoon goed gaat, en af en toe gaat het mis, maar deze kist valt wel heel erg bizar definitief uit elkaar.

amper nog een vliegtuig uit te herkennen 8O

goed. keep up the goodstuff voor de DC3. als je besluit er mee te gaan vliegen, wel een beetje op het gewicht letten.

zijn alle maten van het toestel correct? potentiele prijswinnaar op schaalvliegwedstrijden 8)

Groeten
    Rico

6. wiebe

wiebe

Lid geworden:
    5 feb 2003
    die zijn aan het bouwen en hebben geen tijd om achter de comp te zitten .
    we hebben er een stuk of 3 leden die daar aan mee doen.
    groeten wiebe

7. ik zal eens aan degenen van mijn club de bij PHinBleu zitten vragn of ze op dit forum wat bouwdraadjes willen openen. (de voorzitter is er namelijk net met eentje bezig)

8. Peter V

Peter V Guest

beste Bart Nopper,

Ik zie vandaag voor het eerst dit schitterende exemplaar. Voor wat betreft vliegend model of niet, als ik u was zou ik het als volgt doen.

Met dit model wat u zo prachtig gedetailleerd aan het bouwen ben, nooit vliegen. Beschouw het als een kijkplaatje/museumstuk. Terzijde, ik ben ervan overtuigd dat men het in een museum wat graag zou hebben.

Maak er nog een - maar dan met minder/geen interieurdetails - en laat die dan vliegen. Dat is op zich ook al schitterend. U kunt het ´kijkmodel´ er ook nog altijd naast zetten ter vergelijking.

Peter Verhulst

9. bartnop

bartnop Guest

Hallo Peter,

Dat idee speelt inderdaad al. Maaqr het zal nog wel een tijdje duren voordat nummer 2 eventueel klaar zal zijn. Het is nogal wat werk kan ik je melden. Maar het blijkt me een te gek gezicht om hem in de lucht te zien.

Ik heb bijna een update. Het staartgedeelte ben ik aan het beplakken.

Bart.

10. Laurent

Laurent

Lid geworden:
    17 nov 2003
    dag allemaal ,

ik ben een scheepsmodelbouwer sedert jaren , maar was ooit een "airplane freak"...

sedert de leeftijd van 7 , ben ik altijd verliefd geweest op de DC3/C47 , ik heb deze vliegtuig ontdekt in de "Buck Danny" strippenreeks ...

nadien , ik heb enkele plastic modellen gebouwd , waaronder een op 1/48

in 1991 , nog altijd bezeten door dit vliegtuig , heb ik een "ticket" gekocht om een luchtdoop te maken op een echte DC3

dat gebeurde te Oostende , het blijft tot nu toe een van mijn beste vluchtervaringen ooit .

ik was wel onder de indruk hoe de cockpit klein is 8O

het blijft knagen , ooit zal ik ook een DC3 bouwen , eerst leren RC vliegen

de groetjes ,

Laurent

11. Airbus

Airbus

Lid geworden:
    29 okt 2004
    Dan kan je beter een kist bouwen 1:1 :wink:
    dan heb je ook gevoel bij het vliegen :D

12. Maarten2

Maarten2

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Beste Bart,

Geweldig model ben je aan het maken, petje af !!

Er is een commercieel bedrijf die naar mijn idee op hetzelfde niveau bezig is: http://www.fineartmodels.com

13. Phoenix

Phoenix Guest

Maarten2,

mooie modellen op die site, maar werkelijk belachelijke prijzen!

14. bartnop

bartnop Guest

Maarten, dank je voor je compliment maar die boys van fineartmodels gaan toch nog wel een paar stapjes verder. Ik ben wel blij dat je die site hebt doorgegeven want het inspireert me om nog beter te doen!.

Bart.

www.propellor.tv

15. Laurent

Laurent

Lid geworden:
    17 nov 2003
    dag ,

zo gek is het ook niet , je moet rekenen hoeveel tijd in zo'n model gaat , een professioneel modelbouwer moet ook op een decente manier kunnen leven , nee?

16. bartnop

bartnop Guest

Hallo heren,

Ik ben weer een stuk verder met mijn dc-3 project en heb mijn site ge-update.

Dus als jullie willen... www.propellor.tv

De romp zit vrijwel helmaal in de litho en ik ben met de middenvleugel bezig.

Bart Nopper.

17. ziet er heel erg goed uit :worship:

18. T800

T800

Lid geworden:
    1 dec 2005
    [​IMG] Prachtig !!

Deel Deze Pagina