DJI F450 Naza V2 kit

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Yov, 27 dec 2014.

  1. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ff snelle update: Verkeerd geleverde Naza + Kit is nog niet op de post! Ik kan in België geen PostNL verzendingen doen! :/ word ff een ritje over de grenzen heen !

    De 2de kit waarvan de props verkeerd waren en de locks ontbraken is nog niet toegekomen bij de ontvanger... dus heb ik nog geen nieuwe mogen ontvangen.
    Hopelijk ontvangen zij deze morgen en mag ik overmorgen eindelijk van start gaan!
     
  2. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Eindelijk goed nieuws! Vandaag contact gehad met Leverancier 2! De Nieuwe F450 gaat op de post hij ziet zelf dat de kit niet meer echt was wat het moest zijn! Morgen ontvang ik deze normaal!

    Ik ben naar Nederland gereden om de eerst bestelling daar op de post te doen en deze is dus ook vertrokken!
     
  3. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    En nou dan maar gaan zitten duimen dat het goedkomt..
    3x = scheepsrecht?
     
  4. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    3 x is scheepsrecht! de set is toegekomen en is volledig in orde nu! Ik stoor mij maar aan 1 ding ! Ik had afgesproken en duidelijk een aantal keer herhaald : houd mij op de hoogte! Ik heb geen berichtje gehad dat ze de oude set ontvangen hebben via de post. En ik heb ook geen trace nr gekregen zoals beloofd. Ik heb zelf moeten bellen om info te krijgen... Ik ben graag op de hoogte van zo dingen...
     
  5. gjcvro

    gjcvro

    Lid geworden:
    11 okt 2014
    Berichten:
    955
    Dat is helaas bij heel veel bedrijven te moeilijk.
    Maar: je kunt eindelijk aan het bouwen!
     
  6. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Daar is ie dan!

    [​IMG]

    nog niets staat vast en de schroefjes zitten er nog niet allemaal in maar dat is omdat ik nog wacht op stukken! Hij heeft al ff gehovert binnen maar de KDS zender is te beperkt :( ik heb geen schakelar met 3 standen en ik kan deze ook niet in 1 mixen :( dus morgen kijken voor een andere zender!

    ik sta er nu met buiten te wachten op GPS signaal. Al 2 maal gelukt maar het duurt toch echt wel heeel lang! Ik kan ook de gps niet kalibreren? Iemand tips?
     
  7. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ik heb de handleiding gevolg: meer ls 5 maal over en weer van GPS naar Atti maar geen effect :(!!
     
  8. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ik ben er al achter wat de fout is. Ik heb op mijn zender slechts 2 standen schakelaars en heb dus "Failsafe" en "Atti" mode opstaan ! Dus kan ik niet schakelen tussen GPS en ATTI of ik moet de naza terug instellen. MAar ik denk Failsafe toch nog uit te zetten. Ik heb eens getest wat de drone doet als de GPS nog niet gelokt staat... Vlam! Alle motoren op volle snelheid! Dus binnen vliegen en Failsafe per ongeluk opzetten knalt ie het dak door!
     
  9. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Vandaag een eerste indoor test gevlogen op Atti mode! Lekker leuk vliegen! Maar indoor heb je snel te kort aan plaats! De reactiesnelheid is wat traag ! Ik maakte een te lange bocht en stuurde vlug bij maar tegen dat hij van richting veranderde was het al te laat! net tussen de 2 ijzers van een H profiel! Wat een geluk dat de hoogte goed was! 1 cm hoger of later en hij lag al in puin! Vreemd was dat de heli al onder een helling in de andere richting stond maar nog bleef "doorschuiven". Toch voor een Meter lang. Natuurlijk ben ik wel de hubsan X4 gewend en deze is een pak lichter en reageert dan ook binnen de 10cm ....

    Edit 18:00 : Ik heb nog eens gevlogen. eerst de gps gekalibreerd en gewacht op groen licht voor gps verbinding. Op anti lukt alles heerlijk! Ook nu weer (zelf buiten) merk je snel dat je plaats tekort komt! (ik moet maar eens meer ruimte opzoeken! iemand tips in de buurt Oostakker-Lochristi ?). Uiteindelijk heb ik met een bang hartje hem op gps modus gezet. (je hoort hier van al die fly way's dus brrr!) hier werd het vreemd! Buiten / geen wind / en Goedkeuring van de module dat er meer als 6 satellieten gevonden zijn. Zet ik deze aan. Loopt de drone eerst een meter naar rechts en zachtjes naar achter om daar vervolgens te blijven stil hangen. Nu ja... Heel erg wobbelig! allerminst stabiel! 2 de maal zelfde fenomeen maar andere richting. Iemand een idee hoe dit komt?

    Verder bij hogere belasting van de motoren begint hij al snel rood te knipperen. Ik heb de Lipo's balletwee uitgemeten en ben gestopt na 5 min vliegen met : 11,6 en 11,8. Ik heb Turnigy 2200 man 10)40C discharge lipo's. De failsafe staat ingesteld op :
    First protection : No load : 11,55V en load : 11,55 V
    Second protection: No load: 11,1V en Load : 11,1V

    wat stel ik best in om de lijpo's wat te sparen? Maar toch vooruit te kunnen?
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
  10. jastas

    jastas

    Lid geworden:
    7 okt 2014
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Gent BE
    Laat het me vooral weten, ben zelf van Sint-Amandsberg en vind geen plek om (veilig) te vliegen... Heb trouwens ook een F450 gebouwd (bijna identiek aan de jouwe)!
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    low voltage zou ik zetten op 3,5 volt per cel. Loss op 0
    eerste word loss op 0, en dus 3x 3,5 is 10,5volt
    De 2e dan ergens op 9,5.
     
  12. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    heb ik aangepast! nu staat er dus

    10,5 / 0 /10,5
    9,5 / 0 / 9,5

    ik denk er aan om te vliegen met 2 x 2200Mah ( bij gebrek aan een grotere batterij) maar kan ik een 2 de poort direct op de quad zetten of ben ik beter dat ik eerst 2 lipo's koppel (dmv een adapter) en deze dan in 1 keer aan de quad hang?

    Verder stel ik dus vast dat tussen -1000 en 0 er dus niets gebeurd met de quad buiten dat de motoren blijven draaien aan zelfde snelheid. vanaf 0 (dus middenstand van de quad) tot 10 amper verandering en dan plots snellen de motoren op naar juiste snelheid om de lucht in te gaan. Ik vind dit zeer vervelend ! Ik heb liever controle van 0 tot 100% ....


    Edit: Ik heb begrepen uit een ander draadje dat dit normaal is in atti mode. Op manual moet dit lineair verlopen! Morgen eens de props er af doen en manuaal kijken hoe hij reageert. Ik wacht nog even met manual mode tot het weer wat beter word. Ik heb liever wat meer ruimte en test dit buiten.
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2015
  13. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    even wat afbeeldingen en bouw verslag toegevoegd aan de eerste post! De Taranis plus is besteld dus nu is het wachten! Ik hoop op een dag windstil en mooi weer zodat ik eens serieus kan vliegen! Vliegtijd binnen nu zit op 12 minuten! Maar dan haal ik nooit volle snelheid! gewoon wat over en weer geschommel.
    iemand ervaring met dit? http://www.helipal.com/dji-ipad-ground-station-w-bluetooth-module.html

    Ik zou het er wel op willen maar dan enkel als ik ten alen tijde met de gewone remote kan ingrijpen! Maar ik zie dat dit ook op 2,4ghz werkt? en 2 keer een 2,4ghz ontvanger zorgt mss voor problemen ?
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2015
  14. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Gisteren namiddag was het toch ff wind stil en heb ik even buiten gevlogen.
    Eerste bemerkingen: Vliegt prachtig! Mijn GPS mode is nog niet wat het zijn moet maar kom er wel! (GPS staat nog niet vast gemonteerd dus deze trilt weg!) In Atti was het leuk vliegen. Wat mij opviel was dat LED's op de armen geen overbodige luxe zouden zijn!
    Zodra de multi wat van je weg is is het heel moeilijk om een onderscheid te maken uit voor en achterkant. Verder had ik na slechts 8 min vliegen problemen met de Lipo. zo nu en dan bij meer kracht ( op of zijwaards) sloeg het Lipo alarm aan tot de multi weer ging hoveren! bij zacht gebruik kon ik dan nog doorvliegen tot 11 min. Is dit normaal gedrag ?

    Gisteren heb ik 1 crash ervaren. De multi was op een gezellige hoogte aan hetvliegen van +-20meter tot hij plots weinig reactie gaf op mijn zender. ik kon nog tegen sturen en ik zag deze reactie gebeuren maar deze ging niet volledig in op mijn reactie. Het was net of het signaal werd geblokkeerd. Ik weet dat er op dit moment een automatische poort bedient werd maar dit is op 868.3Mhz ? gelukkig heb ik met minimale bediening nog een gecontroleerde noodlanding kunnen maken. Achteraf hebben we dit proberen simuleren maar zonder resultaat.
     
  15. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    De Taranis Plus is toegekomen! Later meer hiervan want het is nog te druk met het autosalon momenteel! ;)
     
  16. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ik kon het niet laten en ben toch nog even aan de slag gegaan... Nu werkt alles op het eerste zicht enkel de zender blijft klagen: "telemetry lost" om dan later weer te zeggen "telemetry recoverd" ronduit vervelend dat ie dit blijft herhalen!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  17. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    efkes een abooke nemen om hier mee te volgen.
    Ik heb zelf ook een Tricopter gebouwd, gestart met de kit van Makertrainer door Lucas Weakley, nadat ik ook al enkele van zijn foamvliegers gebouwd had.
    Ik heb al een aantal zaken aangepast, vervangen, al bij al nog meer DYI dus :) en al veel bijgeleerd ...
    Momenteel in het stadium waar ik verder moet oefenen om correct te sturen én om de PID-settings juist te krijgen. Niet de meest ideale volgorde, denk ik ... :)

    Ben zelf van regio onder Brussel.
    slu all
     
  18. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    effe een bemerking bij allereerste post in dit draadje ... een motor die CW of CCW draait ...heeft toch niets te maken met welke motor je neemt/koopt?
    Alke brushless motor kan je toch van richting veranderen door gewoonweg twee van de drie aansluitingen te switchen??
     
  19. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497

    Klopt! Dit is enkel omdat deze motoren zelflockend zijn! Dus ze draaien ccw en de schroefdraad zit anders! Op die manier kan de wiek er nooit afdraaien!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Ik ben wat met de gein aan het "spelen" de Pitch en rol heb ik zo ingesteld nu dat hij net niet begint te oscilleren. (dus op gedraaid tot oscillatie en dan wat terug gezet). verder heb ik de attitutude gaines wat bijgewerkt naar wat ik een plezante reactiesnelheid vind na loslaten. Dit is Vrij kort daar ik toch al van mening was dat de drone niet te snel reageerde in korte bochten. Maar nu ben ik niet uit wat ik moet doen met de Vertical? Of hoe zich dit vertaald ? iemand die mij hierbij van hulp kan zijn?
     

Deel Deze Pagina