DJI F450 Naza V2 kit

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Yov, 27 dec 2014.

1. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Vertical, wil je zo hebben, dat in de voorwaartse lijn vliegen , geen of zo weinig mogelijk hoogte variate is.

2. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ok! dan moet ik even wachten op goed weer!
    Inmiddels al een Eerste filmpje gemaakt (stelt niet veel voor ;)) De omstandigheden waren ideaal! S'morgens vroeg binnen in de expo hallen in Brussel tijdens het autosalon was er geen wind/kou/regen of volk!

Het dient wel als reclamefilmpje dus ik weet niet in hoeverre dit wel of niet hier mag staan! Mocht het in overtreding zijn moet je het maar verwijderen dan knip ik de reclame er wel uit.

Bij dalen (snel dalen) Oscilleert de drone wel! Is dit ook gain instelling?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Marc D

Marc D

Lid geworden:
    24 dec 2014
    Dat is zeker geen overbodige luxe, zie mijn foto's van m'n quad:

Aangezien de meeste led strips 10mm breed zijn, heb ik gekozen voor clips, waar ik de leds op heb geplakt (met superglue), dit om te voorkomen dat ze deels los kunnen gaan, omdat er vocht achter kan komen, als niet de gehele led strip vast zit gelijmd, maar slechts een deel (7/8 mm). De clips zijn 10mm dik, dus de hele led strip sluit mooi aan :)

En ik kan ze bedienen via mijn zender!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Nee, je kan het wel er mee minder maken, maar eruit krijg je het niet, daal iig met een lijn,bocht, weet ik wat, en niet loodrecht naar benee...

5. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Vandaag tussen de buien door nog een gaatje gevonden waar het zonnetje scheen! De wind was zo en zo! Maar al bij al viel het goed mee! Ik heb inmiddels wat (sexy :p) stemmetjes toegevoegd aan de Taranis en ik moet zeggen wauw! Dat is echt een + + + zeker aan te raden! Vroeger was het altijd zoeken naar hmm wat zou deze schakelaar zijn ? Maar nu sla je hem om en hoor je onmiddellijk wat hij doet! (O ja! Ik heb ook wat achtergrondmuziek om het vliegen aangenamer te maken toegevoegd :p) Nu heb ik eens de tijd gehad om op het gemak alle knopjes te testen! Manueel vliegen is lastig ! Zeker als je uit atti mode komt! Dan is je gevoel "verkeerd afgesteld" echt gek! Als je dan weer manueel opstijgt en een rondje doet dan is het eenvoudiger (hoe noemen ze dit? handgeheugen?) Nu ja! Manueel is een droom! Zeker als je de failsafe inzet en de quadcopter half / half op het tuinhuis wil landen... (er knal in het midden op is nog zo erg niet!) Inmiddels al enkele keren de failsafe geprobeerd en deze doet het leuk, maar zit er telkens +-4 tot 5 meter naast! Wat wel een enorme fout is! Ik heb alles nog eens gecontroleerd! de quad vliegt mooi rechtdoor, de antenne staat juist en de afstanden zijn correct ingesteld! Misschien moet ik hem nog eens herkalibreren? En wederom valt op hoe handig led verlichting wel niet moet zijn! De oriƫntatie valt wel wat tegen zodra er wat afstand genomen word... Voor het moment is het dus nog blijven vliegen met de indicatie led in mijn richting.

Home lock en Course lock zijn op het eerste gevoel niets voor mij brrr!! Ik sla helemaal tilt als de bediening plots anders loopt! miss wel handig als je het echt niet meer weet! Even de quad op GPS-hover , home lock op en hij komt naar je toe met 1 beweging! Maar zo vliegen? Zijn er mensen die dit doen ?

6. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Ja hoor hordes, net als ze blind vertrouwen op gps, en zonder dit NIET kunnen vliegen, die zijn AFHANEKLIJK van deze hulpmiddelen...

Atti is wel het minimaalste wat je volledig moet beheersen.. (side in nose in tail in)

7. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Vandaag is de vouwbare antenne, de leds en het landingsgestel binnengekomen van banggood! Nu moet ik eerlijk zijn ik ben wel wat teleurgesteld van het landingsgestel. De poten zijn al vooraf "krom" waardoor er onnodige spanningen op het geheel komen. Verder zijn de openingen voor de dwarsliggers zo klein gemaakt dat je ze er nog kan in klikken nog schuiven. Hierdoor heb ik al 1 pootje (door in te klikken) gebroken! Nu had ik dit snel geleerd en heb ik de rest wat in heet water gestoken zodat deze wat soepeler worden. Nu ja het kwaad is geschied, momenteel is het afgebroken stukje aan het drogen na het lijmen (super glue) en straks kook ik dit ook even ( ik weet niet of de glue zal houden...) zo niet dan lijm ik het direct aan de dwarsbuis vast.

8. jastas

jastas

Lid geworden:
    7 okt 2014
    Daarom heb ik gekozen voor een onderstel van quadframe, in mijn geval de 50mm versie

Kost wel wat meer, maar kan echt wat geweld aan (ooit breekt alles wel eens hoor...), je kan er je lipo op kwijt en levering binnen de week + er zijn reserve onderdelen beschikbaar!

Voor m'n F550 in opbouw heb ik ondertussen de 210mm versie liggen, al is die net iets te hoog... :p

9. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    njah maar ik wil er een fpv set onder hangen met gopro enzo... dan is deze wat laag lijkt me... :( maar we zien wel! staat het mij niet aan dan word het iets anders

10. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Na 1 vlucht heb ik het landingsgestel er af gehaald en de vuilbak in geseponeerd! Wat een slap spul! Nu ja Slap en toch te hard! het begon al bij het monteren. De voorziene oogjes waren te fijn waardoor er teveel spanning kwam op dit stukje van ocharme 4 mm dik! Dus dit ging al direct mis natuurlijk! Nu ja uit zijn fouten leert men dus dmv een klein schroefje heb ik dit kunnen fixen. Nu ja tijdens de eerste vlucht bleek de resonantie (door dit frame) zo vreselijk te zijn dat ik mijn Gain waardes heel laag moest zetten! Met als gevolg dat de quad reageer als een dikke boot in hoge golven! Door deze lage gaan is landen wel niet zo evident! Dus combinatie van een heeeel slap frame en lage gain's zorgt er voor dat de quad bij het landen door een zuchtje wind al op zijn kop ging! Klak Terug een stuk van het landingsgestel! niet te verwonderen daar waar hij het meest spanning opgebouwd heeft! (smalste stukje dat rond de buizen geklemd zit) Nu ja natuurlijk dacht ik ik geef het nog niet op ik vlieg nog even zo door! Op zich geen probleem tot hij bij de 2 de landing gewoon door zijn poten zakte langs 1 kant.... De Quad terug ondersteboven! Nu enkel een propeller gesneuveld! (nu ja ze zijn allemaal geraakt maar 1 is in frut van 1) en de GPS wat geschaafd! Besluit: Koop dit frame niet van b*ngg**d! Ik heb al reeds contact opgenomen omdat er stukken niet aanwezig waren van in het begin maar ik denk dat ik toch maar voor een refund ga! Dit frame komt er niet meer onder!

Nu ben ik wel door mijn spare props heen en ik vind die van DJI nogal slap... Welke raden jullie mij aan? (Nog geen carbon want ik vrees dat ik nog niet genoeg uit geƫxperimenteerd ben!)

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De 10"props zijn anders best leuk van dji.... de 94 ook wel. Dat ze wat slap zijn, kunnne ze beter tegen een crash. En vliegt ook wat gemoedenlijker dan stijve jongens.

12. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Waren de buizen, bevestiging en de accu/gimbal ophanging wel bruikbaar? Ik zit nl te kijken om zo'n goedkoop setje te kopen, maar dan alleen voor de 2 buizen met de bevestiging. De poten hou ik dan wat ik nu heb.

13. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    Ja die zijn in orde! Maar ik ben het zelfde van plan haha! :p Ik zoek nog 2 buizen en 4 stukjes ter bevestiging! ;) (eventueel 3d prints.)

14. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    thanks, kan ik op zoek naar een cheap setje. :cool:

15. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    Ik kreeg er standaard zes witte bij. Geen idee hoeveel inch ze zijn. Ik vind het wel slap spul. Nu lees is elders dat het niet raadzaam is de standaard props te gebruiken met lipos meer dat 2200 mAh. Ik heb er een 3700 mAh bij. Nu moet je de prop er bij mij gewoon opschroeven. Is dat altijd zo of kan je ook andere props gebruiken?

16. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Heel vroeger in het begin hadden ze andere props. 10x4.5 daar zijn toen de 10x3.8 voor de de plaats gekomen. die zjn goed. Deze waren niet zelflocking. Nu heb je de witte zelflocking. Dus de zwarte 10x3.8 kan je dan niet zo gebruiken.

17. Yov

Yov

Lid geworden:
    28 sep 2010
    De mijne zijn licht grijs en zelflocking! Ik kijk even uit waar ik ze het goedkoopst kan krijgen. (verzendkosten zijn vaak duurder dan een paar props hier in BE) :p

18. Ron68

Ron68

Lid geworden:
    5 feb 2015
    De mijne wit. Er staat alleen een nummer 9450 op. Ze zijn 9,4 x 5 inch. Kan ik nou in plaats van die selftightning props ook normale propellers gebruiken? Kan deze prop op 3700 mAh 3s?

Deze zijn ook wel interessant.

http://www.banggood.com/9450-94_5-S...-Black-For-DJI-Phantom-2-Vision-p-950400.html

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    DJI heeft een slechte serie props gehad, meestal komen de verhalen nog van die tijd. De huidige zijn over het algemeen weer prima.

20. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    de 10x3.8 zijn de goeden, en daarna is er niet weer iets slechts geweest...

Deel Deze Pagina