Dji Naza met Spektrum DX6i, eindelijk gelukt...

Ik snap niet wat je nu met deze opmerking bedoeld. Het ging hierboven om de standaard ontvanger van Spektrum de 6210, die heeft enkel failsafe op het trottle kanaal. Ik heb intussen een nieuwe OrangeRX 620 met failsafe op alle kanalen en succesvol ingesteld en werkend. en dat voor maar € 12,- voor de ontvanger en € 11,- voor een satelliet (wel zo veilig)

Ow oké. Niet goed gelezen...

Ps. Werkt dus goed met die satelliet ontvanger? :-)
Moet ik misschien ook maar eens erbij hangen Binnenkort.

Heb ook 2 x 4s 5000mah 20c zippys gekocht. Ben nu van 4 minuten vliegtijd (3s 3000mah 30c) naar ruim 12 a 13 minuten vliegtijd gegaan. Zonder load zit dat rond de 16 minuten. Heerlijk!

Gr. Dave
 
Speciaal voor de ongelovige Johans onder ons een filmpje gemaakt :)

Naza failsafe met OrangeRX R910 en DX6i:


Je moet wel goed kijken naar het assistant scherm in de achtergrond.

Ik heb ook net een AR8000 ontvangen waar het ook mee zou moeten lukken. Ik kan eventueel ook nog met een R710 testen maar ik ben zeker dat het daar ook bij werkt :)

Goed bezig! :worship: Mijn TBS Discovery is vanmiddag gecrashed in een boom. Heb latjes aan elkaar moeten schroeven tot een lengte van 11 meter om mijn quad uit de boom te krijgen :Fade-color :help:
Mijn landingsgestel met fototoestel hing nog 2 meter hoger in de boom.
Net na het opstijgen begon hij namelijk helemaal de andere kant op te vliegen, werd hij onbestuurbaar en vloog zo met volle snelheid de boom in. (terwijl ik gisterenavond nog een geslaagde vlucht van 132 meter hoog gemaakt heb... toen begon hij ook wat te tollen met zakken maar dat schijnt natuurkundig normaal te zijn omdat ie in zijn eigen luchtverplaatsing vliegt).

Nu mijn TBS Discovery weer uiteen gedraaid en bij V-Nix een nieuw F450 Frame besteld..... Morgenmiddag dus maar weer quad nr. 3 ineen zetten.
Gelukkig heb ik mijn quad onderdelen allemaal naast me liggen.... :rolleyes:


PS, ik weet niet of het er iets mee te maken had, maar er vloog een (politie?)helicopter in de buurt en vanaf dat moment was mijn quad onbestuurbaar?? ~?~?~?~?!!! TOEVAL?

Nou, tot quad maar weer........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Firmware 3.10 met DX6I

Vraagje.

Nu de nieuwe firmware er is voor de Naza M is ook de RTH functie te prgrammeren via de software assistent op de rechter schakelaar van de Phantom zender
Ook is er nu een andere wijze, hoe krom ook, qua starten met de gasknuppel.
Pas vanaf 50% is take off mogelijk, pas daarna is het volledige bereik weer aanwezig. Heeft dit consequenties voor het gebruik van de DX6I ipv de orginele zender van DJI zoals die bij de Phantom geleverd wordt?

Ik heb nog niet de zender en ontvanger vervangen omdat ik op levering van de Orange ontvanger wacht, levering duurt even...

Mvrgrt,

Jan
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze forum en nieuw op gebied van multicopter.
Dit topic heeft me erg goed geholpen met instellen van DX6i. Alleen lukt me niet om course lock te gebruiken.
Weet iemand misschien waar, in welke menu ik deze kan afstellen op de DX6i? ik heb alles al geprobeerd op bovenstaande scherm menu maar lukt nog steeds niet.
Ik gebruik naza v2. zal dat de reden zijn dat niet werkt??

mvg, andy
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op deze forum en nieuw op gebied van multicopter.
Dit topic heeft me erg goed geholpen met instellen van DX6i. Alleen lukt me niet om course lock te gebruiken.
Weet iemand misschien waar, in welke menu ik deze kan afstellen op de DX6i? ik heb alles al geprobeerd op bovenstaande scherm menu maar lukt nog steeds niet.
Ik gebruik naza v2. zal dat de reden zijn dat niet werkt??

mvg, andy

Hoi Andy,
als je mijn beschrijving volgt moet het je zeker lukken.
Zorg dat je de kabeltjes precies zoals in de beschrijving aangesloten hebt en controleer bij het schakelen dat je in de NAZA assistant software ziet dat hij verspringt van Off / Home / course-lock.

Het zou moeten lukken.

Ps mijn quad is nadien nog 2 keer gecrashed, ging er uit zichzelf vol vandoor (youtube: dji naza big crash) . De naza en gps teruggestuurd en getest, niks gevonden, quad nummer 5 gebouwd :offtopic: en weer gecrashed! Ging er zelf vandoor! Iedere keer dreef de quad af en werd onbestuurbaar en ging pijlsnel naar de grond. Nu teruggestuurd en een nieuwe naza gps geeist via garantie... Kan er niks anders voor verzinnen.... Hoop dat het nu de laatste quad zal worden die het ook nog blijft doen!

Succes
 
Heren ik heb het zelfde probleem met mijn F550 om de GPS aan te sluiten en werkend te krijgen met een DX6i met AR6210. Mogelijk kunnen jullie mij ook nog wat support geven.

Heb net zoals de afbeeldingen de zender ingesteld. Als ik hem aansluit zie ik helemaal geen verschil en krijg de software niet in GPS of andere modus. Hij blijft op ATT staan.
Heb een filmpje gemaakt van de LED codes. Set buiten aangesloten en zender nog gekalibreerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou iemand mij willen supporten en ik wil alleen maar de keus maken Atti of GPS. Niets failsave en niets RTH. Vlieg al langer op Att en wil de GPS nu toevoegen zodat hij niet te ver wegwaait (wegloopt) tijdens de vlucht met wat wind. Vliegt naar mijn mening een stuk comfortabeler.
 
Gebruik een 2 standen schakelaar.
Zet die eerst op GPS en manaul. Na calibratie van de compas, kan je hem weer zetten tussen gps en atti.

Wat je moet doen is even met de subtrim bezig anders haal je de atti mode niet.
Mocht het echt niet lukken , ben je welkom, maar dit moet zo op te lossen zijn.... Beetje zonde om een heel end tye rijden voor iets wat gewoon op zich zo ook moet lukken...
 
Laatst bewerkt:
Nee, je gear zet je op U kanaal, en met endpointen zet je hem op de GPS en M.
Dan calibreren, en dan weer terug zetten eventueel van M naar failsafe...
Zie ook mijn bouwverslag vooo calibratie gps en instellen naza.

Mocht echt het niet lukken, er en is niemand in jouw buurt, dan ben je altijd welkom...
 
Tja Emil, blijkbaar voor jou erg simpel, maar ik weet niet eens wat je met het "U" kanaal bedoelt.
Ieder zijn kwaliteiten.
 
heren
wie zou hier een stap voor stap uitleg over kunnen/willen geven heb het aan de starter van dit artikel gevraagd maar die is er mee gestopt
denk dat veel beginners waaronder ikzelf daar heel blij mee zouden zijn
op youtube zat filmpjes maar nooit van dit hele pakket
en dan nog een vraag als je e.a tevoren instelt en dan je naza aanzet dat werkt niet volgens mij
omdat de instelling dan niet kloppen met wat er in zijn geheugen zit
of heb ik het helemaal mis
alvast dank john
 
heren
wie zou hier een stap voor stap uitleg over kunnen/willen geven heb het aan de starter van dit artikel gevraagd maar die is er mee gestopt
denk dat veel beginners waaronder ikzelf daar heel blij mee zouden zijn
op youtube zat filmpjes maar nooit van dit hele pakket
en dan nog een vraag als je e.a tevoren instelt en dan je naza aanzet dat werkt niet volgens mij
omdat de instelling dan niet kloppen met wat er in zijn geheugen zit
of heb ik het helemaal mis
alvast dank john

John hartelijk dank voor jou commentaar en natuurlijk ben ik daar blij mee.
Wie heeft inderdaad de tijd en het geduld om dit probleem stap voor stap uit te leggen.
Daar wil ik later wel een filmpje voor YouTube van maken als alles klaar is.
 
GPS: motoren stoppen

Het is me gelukt de DX6i met orange ontvanger te programmeren zoals beschreven in het verslag van Dave, maar ik zit nog met het volgende probleem:

De failsafe lijkt te werken, als ik de zender uit zet, gaat de multi netjes naar 20m hoogte en vliegt dan terug naar zijn startpositie. Vervolgens blijft hij daar echter hangen (is dat normaal?). Toen ik controle terug probeerde te krijgen, stopten plotseling alle motoren en kwam hij als een baksteen naar beneden.

Na wat testjes kom ik tot de volgende conclusie: In manual kan ik rustig de throttle naar beneden brengen, de motoren gaan dan zachtjes draaien. In GPS mode echter (dus alleen de Gear op 1), gaan bij een lage throttle (zeg < 10%) de motoren echter na een seconde ongeveer uit. Hoort dat zo? Als ik dan snel de GPS aan/uit zet gaan ze weer aan, maar het is wel schrikken als je op dat moment in de lucht zit!

Liefst zou ik dat uitzetten, maar kan dat en waar zou ik dat moeten zoeken?
De 'Receiver advanced protection' aan/uit zetten lijkt in ieder geval niet uit te maken.
 
Het is me gelukt de DX6i met orange ontvanger te programmeren zoals beschreven in het verslag van Dave, maar ik zit nog met het volgende probleem:

De failsafe lijkt te werken, als ik de zender uit zet, gaat de multi netjes naar 20m hoogte en vliegt dan terug naar zijn startpositie. Vervolgens blijft hij daar echter hangen (is dat normaal?). Toen ik controle terug probeerde te krijgen, stopten plotseling alle motoren en kwam hij als een baksteen naar beneden.

Na wat testjes kom ik tot de volgende conclusie: In manual kan ik rustig de throttle naar beneden brengen, de motoren gaan dan zachtjes draaien. In GPS mode echter (dus alleen de Gear op 1), gaan bij een lage throttle (zeg < 10%) de motoren echter na een seconde ongeveer uit. Hoort dat zo? Als ik dan snel de GPS aan/uit zet gaan ze weer aan, maar het is wel schrikken als je op dat moment in de lucht zit!

Liefst zou ik dat uitzetten, maar kan dat en waar zou ik dat moeten zoeken?
De 'Receiver advanced protection' aan/uit zetten lijkt in ieder geval niet uit te maken.

Dan denk ik dat je toch de oplossing nog niet hebt gevonden. Met name door dit soort technische mankementen baart mij zorgen om goed en VEILIG met GPS te vliegen.
 
Hallo,
Ik ben een beginner, en een paar maand geleden heb ik een PJi Phantom gekocht met de originele trasmitter.
Hen nu een spectrum DX6i met een DR6210 gekocht, maar weet niet hoe ik de DR6210 moet aansluiten aan de NAZA die in mijn Phantom is ingebouwd, Kan iemand even uitleggen welke verbindingen dat ik moet maken. het kleine ontvangertje is al weggenomen, en verder weet ik het niet meer, het binden zal mij ook wel lukken, al genoeg gezien op YT... In alle geval bedankt op voorhand
Freek
 
Had dit maar telaat gezien, was het andwoord aanhet zoeken, inmijn zender staat nog alles op 100, maar vliegt goed, zouik deze nog moeten veranderen dan? Sory voor dit oude draadje naarboven tehalen

Mvg
 
Back
Top