DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

1. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
  2. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    @ Noel: Mooi filmpje, prima kleuren.

3. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    En ook hier geldt, niet alles geloven van de eerste reviewers.
    Focus is iets nieuws en ook casey snapt dat niet.
    Inmiddels heeft iemand van dji dat aan casey uitgelegd en heeft hij op zijn twitter account al een rectificatie gepost met wat nieuwe foto's.

Navi-gator vindt dit leuk.
  4. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Thanks!

Gestel07 vindt dit leuk.
  5. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Nog meer info:

Laatst bewerkt: 30 sep 2016
  6. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Volgens mij niet 1 frame gezien dat echt scherp is............. Hoop dat het softwarematig is (algoritme) en dan de updates dit verbeteren.

7. bzb

bzb Guest

het is op zich ook niet erg of een probleem dat het beeld slechter is, de drone heeft ook veel voordelen en is prijstechnisch een prima koop, ik zit er persoonlijk echter niet op te wachten :)

8. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Klopt, ligt er aan waar je de drone voor koopt. Ik film en fotografeer veel; dan is de kwaliteit van belang. Ik wil eigenlijk minimaal full HD kunnen filmen en minimaal 60fps. Als de Mavic dat niet aan kan of de kwaliteit minder is heeft de Mavic geen toegevoegde waarde. Ik wil volgend jaar met 4 man 3 weken met de motor naar Noorwegen. Als je dan de P3A moet meenemen of de Mavic maakt dat qua bepakking nogal wat uit. Je zou dan de mindere kwaliteit voor lief moeten nemen of plaats inruimen voor de P3A.

9. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Vind het mooi apparaat zo wat ik zie van de promo fimpjes.
    Lekker compact en doet wat die doen moet lijkt me.
    Vr Gr E

10. retep

retep

Lid geworden:
    29 nov 2005
    Ik denk dat ik maar snel m'n P3 te koop ga zetten nu hij nog een paar centen waard is, want de markt gaat overspoeld worden met alle phantom series
    en alle overige merken die er op lijken, want deze compacte alleskenner gaan gewoon de bom worden in droneland en waar DJI nog steeds koning is,
    want wat een apparaat zeg! Tenminste, als je de specs mag geloven want ik moet nog wel zien of de reikwijdte wel zover komt als men beweerd,
    en maar 120ms video lag heeft, want dat valt op de phantom series in de praktijk erg tegen imo, dus dat is nog even afwachten.
    Verder zit er ook weer een follow me modus op, maar dan eentje die je kunt instellen, dus dat de drone bv rondjes om je heen gaat vliegen, maar dan
    terwijl je ook van plaats veranderd,dus dat levert dan leuke en afwisselende beelden op dan alleen achter je aan te vliegen. En maakt de drone een
    foto van de plek waar hij opstijgt en die gebruikt hij dan tijdens de autolanding om bijna op de cm nauwkeurig weer daar te landen. En ook indoors
    zonder enig gps signaal schijnt hij gewoon perfect te blijven hangen daar waar je dat wilt. En ziet hij je ook want als je naar de drone zwaait dan maakt
    hij een selfie voor je, en als je een berg opgaat, dan regelt hij zelf de hoogte en stopt hij gewoon bij een obstakel of gaat er over of omheen zonder jou hulp.
    En dan ook nog eens een langere vliegtijd dan alle Phantom series, en met een kleinere accu die ook stukken goedkoper is dan een van de Phantom series.
    Hij weegt dan ook ruim een halve kilo lichter! dan een phantom, dus vandaar de kleinere accu en de langere vliegtijd, en ben ik nog wel benieuwd naar
    de laadtijd. En die halve kilo lichter heeft verder geen invloed op de wind, want hij blijft net zo stabiel hangen als een phantom en is net zo snel.
    En de drone schijnt ook goed aan te voelen qua bouwkwaliteit, want hij voelt solide aan en geeft niet de indruk dat het goedkoop plastic zou zijn.
    Dan nog even de camera, en die heeft nu ook autofocus die via de app dus in te stellen valt. De fov is iets smaller dan de camera op een P serie,
    en daar is bewust voor gekozen, want het bredere f.o.v. op de p series schijnt last te hebben van een eefect waarvan ik de naam even kwijt
    ben, maar het gaat om het beeld in de uiterste hoeken dat gewoon minder is, en vandaar ze de f.o.v. gewoon wat minder breed hebben gemaakt.
    Ik ben geen expert of zo, en is dit verhaal gewoon mijn eigen bevindingen die ik opgedaan heb via de inmiddels al vele filmpjes en documentatie
    die al te vinden zijn, dus mocht ik ergens iets bij het verkeerde eind hebben, dan mag men dat uiteraard melden of zelf even rechtzetten.

11. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Nog meer info:
    DJI Mavic VS Phantom 4 RAW DNG Image Test.

12. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Ja, Deze ^^ is heel goed.. @navi gator, kijk hier eens naar de 100% crop beelden.
    Ik ben totaal verrast door de scherpe en detaillering van de mavic, eigenlijk mooier dan de p4 maar dat kan natuurlijk ook,weer persoonlijk zijn.
    Heel goede test dit. (Terwijl ook wordt aangegeven dat de cam software not beta is.)
    Volledige pagina met alle foto's op
    http://www.shainblumphoto.com/2016/09/30/dji-mavic-vs-phantom-4-dng/

13. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Heel fraaie test in China, kijk maar eens rond 4:20 over de reikwijdte..
    Op 7036m zie je nog 1 a 2 bars als je goed kijkt.

Niet dat we er wat aan hebben, in Europa sowieso uitstraling op 20dB ipv 26dB en het is heel wat verder dan legaal mag, maar wel prettig dat het signaal zo betrouwbaar is.

14. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik heb de afgelopen week zo'n 20 filmpjes bekeken. De kwaliteit van de beelden is erg afwisselend. Wellicht heeft dit met de instellingen te maken. Vooralsnog lijken de beelden van de Mavic NIET beter dan die van de P4. De Mavic daarvoor aanschaffen lijkt geen optie. Wel voor het gewicht en het formaat. We houden moed :)

Laatst bewerkt: 1 okt 2016
  15. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Een heel mooi apparaat ! Jammer dat ik geen I-phone heb anders zou ik het wel weten.

16. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Wat heeft de iPhone ermee te maken?, ik vlieg al anderhalf jaar met Android (nexus 7 of als ik die niet bij me heb gewoon de Samsung s6 telefoon)
    Of heb je Windows phone?

arnodejong vindt dit leuk.
  17. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Dit is nog niet de goede tijd, er is geen enkel productie versie device in het wild. Ook de dji testers die in dienst van dji zijn hebben pre productie versies.
    Ik ben echt wel onder de indruk, vlieg heerlijk met de p3pro maar ik kan niet wachten tot deze wordt geleverd.
    Prachtige opnames, ik vind ze wel een fractie scherper dan de p4 zelfs als kan dat komen doordat je tov de p4 iets langere lens heb en dus optisch dichter bij het object staat.
    En het idee dat deze zonder een enorme rugzak mee kan...

Ik zie dit als de telefoon camera revolutie, twee tot drie jaar geleden nam je nog een compact cam mee (of m3/4) want de telefoon cam was echt nog niet goed genoeg.
    Nu wel, al zijn de compact cams een fractie beter maar het feit dat je een telefoon altijd bij je heb en dus een camera zet de bezwaren van iets lagere kwaliteit opzij.
    Let maar op, gaat hier ook gebeuren.

18. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Zit met een dilemma.

Mijn zus woont in de USA (ja. Haar probleem) en komt eind oktober even naar Nederland.
    Ze kan als het moet er natuurlijk een voor mij meenemen (als deze dan beschikbaar is)
    Iemand hier die misschien weet hoe het met eventuele garantie zit, en of de FCC/CE mode zelf te schakelen is?

Laatst bewerkt: 1 okt 2016
  19. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    @joebar.rc
    Agreed. De laatste blog van Neistat in Nashville heeft weer strakke plaatjes en volgens mij loopt hij met de remote van de Mavic.

20. retep

retep

Lid geworden:
    29 nov 2005
    Op de phantom series ziet de gps waar je eigen bevind en dan stelt deze zelf de fcc/ce modus in, en daar kun je niks aan veranderen,
    en dat zal dan voor de mavic ook wel gelden, want in europa moet drones aan meer regels en dus beperkingen voldoen dan
    in de joe es ee.

arnodejong vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina