DJI New Mavic Pro

Bedankt Norbert voor je bevindingen. Qua design en afwerking echt een juweeltje dat is zeker, kan zo bij skynet!
Dit is mn eerste camera drone, heb geen vergelijkingsmateriaal..
De "coordinated turns" zijn trouwens goed mogelijk in de normale modus, heb redelijk wat ervaring met rc heli's en de nodige uren in de cockpit, weinig gedaan met drones dus misschien de "klik" snel gemaakt?!
Forward positioning heb ik standaard uit vanwege de lage zon bij langere afstanden.
Moet nog wel wat spelen met de special flightmodi. Kan je bijvoorbeeld een cirkel vliegen om een gebouw (windmolen bijv.)? Kan de "spotlight" modus niet vinden!!
Heb dat vanmiddag handmatig gedaan en een zendmast op n paar meter gemist ( erg heuvelachtig hier, de hoogte van t kreng toch onderschat, geen sensoren opzij:)).
De camera: is minder sinds de laatste update lijkt wel. Ik kan niet goed de juiste settings beoordelen waaronder de focus: MF enabled of niet, landscape of normal, welke kleur (true, none, d-cinelike)... wat geeft nou een rete-gaaf/scherp beeld in 4k? Ik weet t niet, misschien wil iemand me wegwijs maken?!
Afstand: 2.4km zover, 1/3 cirkel in totaal 10,5 km op 1 accu, ben dol op de endurace! Alweer van 4 bars naar niks in n seconde. Weet niet wat de bron is van deze interferentie maar het rc signaal is er erg vatbaar voor. Na deze vlucht RTH en op n halve meter nauwkeurig autoland, wow.
Ik ga zeker voor een booster tzt, ben n beetje jaloers op de FCC regio's. De tx zal dan wat meer ruimte innemen maar een nieuw tasje tegen die tijd.
Heb nog heel wat om uit te proberen maar 1 ding is zeker: deze machine is waar voor je geld.

Afgelopen dagen nog wat opnames gemaakt en bewerkt in een video.

Heb nog steeds last van de vogel fobie nadat mijn yuneec q5004k dit jaar is neergehaald door een vogel. Maar het word al minder. Durf nog niet echt hoog de lucht in en ver te vliegen, wil hem eerst goed onder controle hebben. Maar hij vliegt geweldig! Heerlijk veel plezier van. Beste aankoop van 2016.

Bijna een "Happy 2017 vanuit Schotland." (lopen 1 uur achter op jullie)

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen (b.v. Norbert)?

- Waar kan ik mijn toestel (de Mavic) inschrijven in het luchtvaartregister (BvI)?
- Waar haal ik een Vrijstelling Bewijs van Luchtwaardigheid voor mijn Mavic Pro?
- Waar / hoe kom ik aan een vrijstelling RPA-L (brevet voor mijn Mavic Pro)?
- Waar haal ik een vergunning ROC-Light (voor mijn Mavic Pro)

Groet en tot 2017!

Bijna een "Happy 2017 vanuit Schotland." (lopen 1 uur achter op jullie)

Ik hoop dat iemand mij hier verder kan helpen (b.v. Norbert)?

- Waar kan ik mijn toestel (de Mavic) inschrijven in het luchtvaartregister (BvI)?
- Waar haal ik een Vrijstelling Bewijs van Luchtwaardigheid voor mijn Mavic Pro?
- Waar / hoe kom ik aan een vrijstelling RPA-L (brevet voor mijn Mavic Pro)?
- Waar haal ik een vergunning ROC-Light (voor mijn Mavic Pro)

Groet en tot 2017!

Dag Noël,
Allereerst de beste wensen voor 2017.

Vwb je vragen. Check: https://www.ilent.nl/Images/ILT.291...g S-BvL en ontheffing RPA-L_tcm334-376628.pdf

Groet Norbert

Zie alleen dat de mavic versie 25 euro kost... is er ook een gratis probeer versie?

Gewoon vanuit de hand doen zonder software gaat prima. Je brengt de Mavic in positie. Laat hem recht vooruit kijken en stelt de focus scherp. Dan maak je foto 1. Dan yaw je zover dat de zijkant van foto 1 ongeveer in het midden van foto 2 staat. Dan maak je foto 2. Dan weer yaw totdat de zijkant van foto 2 weer in het midden staat voor foto 3 etc... Zodra je rond bent tilt je de camera iets naar beneden totdat de onderkant van foto 1 (dat is de positie waar je na de 1e ronde weer eindigt) in het midden staat. Dan maak je de 1e foto van die serie, yaw je weer totdat de zijkant.... etc. Dan als je rond bent weer tilt naar beneden totdat de onderkant weer in het midden zit etc... Dit herhaal je totdat je alles gehad hebt en de camera 90 graden naar beneden 'kijkt'.

Succes,
Blikkie

Hoewel ik er meestal graag tegenin ga heb ik hier toch wel waardering voor je moet de negatieve punten wel durven benoemen, de meeste mensen willen alleen maar positieve geluiden horen als ze net iets aangeschaft hebben!
Moet je eens kijken op het DJI forum, buiten het feit dat het informatief zeer waardevol kan zijn struikel je over de negativiteit. Sommige nieuwe baasjes durven er niet eens mee te vliegen.

Re: Wat is dat, een "brandplaatje

Als je commercieel gaat vliegen moet er een ID met je registratie info op wat bij een eventuele verbranding van het toestel nog leesbaar is.

Heeft er iemand een idee wanneer er mavics in de winkelrekken gaan liggen? Ipv preorders bedoel ik dan.ik las op Dji forum mid februari pas?

Ik hoop echt dat Mn modelshop gauw belt.hebben jullie de Mavic via rechtstreeks preorders bij Dji?

Bedankt !

Vandaag aan de slag gegaan met de diverse Active Track mogelijkheden... vooral de Profile mode is vet! De Mavic Pro volgt dan op gelijke hoogte, hoek en afstand het object maar... als je dan bijv naar rechts gaat vliegen gaat hij om het object heen cirkelen terwijl het object gewoon door kan bewegen...

Top!

Back