DJI New Mavic Pro

Zijn speciaal voor de Mavic gemaakt. Setjes van 3 of 6 filters. DJI heeft zelf ook een set, PolarPro is een andere leverancier. Je kunt met de filters het licht beter beheren en dus ook meer met de sluitertijden. Ook de kleuren zijn van invloed met een ND-filter.

Zonder filters doe je met de mavic niet veel.
Je kunt het diafragma niet aanpassen dus heb je nd filters nodig.
Sluitertijd kan je in principe ook niet veel mee want die staat in verhouding met de gekozen framerate.

Tijdens het filmen gingen de front leds uit, ook niet handig als je terug vliegt want je ziet hem nauwelijks. Dit kun je instellen en heb ik nu dus ook gedaan.

Je kan de deze ook onder je c1 of c2 knop zetten. Dan kan je ze tijdens de vlucht in en uit schakelen als je dat wilt

Wederom een update:

Mavic Pro Release Notes

Date : 2017.04.05
Firmware : v01.03.0550
DJI GO 4 App iOS : v4.0.6
DJI GO 4 App Android : v4.0.5

What’s New?

1. Optimized the RTH function.
2. Improved hovering performance.

DJI_0089.JPG
Vandaag een paar mooie foto's gemaakt van de lammetjes. Locatie Barendrecht.

DJI_0095.JPG

Terrorismebestrijder waarschuwt voor aanslag met drone in Nederland

Terroristen kunnen drones met explosieven gebruiken om in Nederland aanslagen te plegen. Daarvoor waarschuwt Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid Dick Schoof. "We hebben zorgen dat wat men nu doet in Syrië en Irak met drones, dat dat wordt getransporteerd naar het Westen en ook naar Nederland."

Op mediakanalen van terreurgroep IS wordt de methode verheerlijkt en aanbevolen.

Kans op een aanslag
"Het is een beproefde methode en relatief eenvoudig. We zien dat IS er aandacht voor vraagt om het zo te doen", zegt Schoof, die vandaag ook bekendmaakte dat het dreigingsniveau substantieel blijft. Een kans op een aanslag in Nederland is reëel.

Als mensen een drone zien moeten ze de politie waarschuwen zegt Schoof. "Je moet alert zijn. Je moet er niet zelf op afgaan of zelf iets proberen te doen, maar je moet het wel doorgeven aan de autoriteiten."

Na dit gelezen te hebben denk ik dat er binnenkort nieuwe regelgevingen zullen komen. Met als nadeel nog minder plaatsen waar we kunnen/mogen vliegen :(:(:(:(:(:(:(

Mooie foto zeg.
En die foto's van die lammetjes zijn ook heel erg mooi.
Wat die terroristen betreft........gebed zonder end en jammer dat ze met Multicopters kunnen omgaan.

3 molen.jpg
Vandaag de 3 molens gefilmd in Stompwijk.
Foto`s mooi gelukt maar de filmpjes zijn verdwenen.
Ik kon ze nog terug zien op mijn telefoon terwijl de Mavic aan stond. Het downloaden lukte maar niet. Ik kreeg een melding dat hij alleen files kon downloaden met een bepaalde resolutie en bla bla over een Imac. Daarna heb ik het kaartje eruit gehaald en "verplaatst" naar de nieuwe tablet van mijn vader. De foto`s staan er maar geen filmpjes en het SD kaartje is nu leeg..

Na onderzoek blijkt dat de Mavic op 2,7 heeft gefilmd. Voorheen deed ik dat op HD . Het waren MOV. files. Ik weet niet heel veel van computers maar kan wel bestandjes kopiëren en plaatsen in een mapje. Ik heb niets ge delete maar ben ik die filmpjes echt kwijt ?

Laatst bewerkt:
Vond nog een interessant filmpje( vind ik :cool:) is een app voor de mavic waar je 360 graden foto's mee kan maken.

groet Jan...:bye:

Bekijk bijlage 240970 Vandaag de 3 molens gefilmd in Stompwijk.
Foto`s mooi gelukt maar de filmpjes zijn verdwenen.
Ik kon ze nog terug zien op mijn telefoon terwijl de Mavic aan stond. Het downloaden lukte maar niet. Ik kreeg een melding dat hij alleen files kon downloaden met een bepaalde resolutie en bla bla over een Imac. Daarna heb ik het kaartje eruit gehaald en "verplaatst" naar de nieuwe tablet van mijn vader. De foto`s staan er maar geen filmpjes en het SD kaartje is nu leeg..

Na onderzoek blijkt dat de Mavic op 2,7 heeft gefilmd. Voorheen deed ik dat op HD . Het waren MOV. files. Ik weet niet heel veel van computers maar kan wel bestandjes kopiëren en plaatsen in een mapje. Ik heb niets ge delete maar ben ik die filmpjes echt kwijt ?

Je kan proberen met het programma Recuva om de filmpjes terug te zetten op de SD kaart, het is een gratis programma downloaden van het internet.

groet

Back