DJI New Mavic Pro

Discussie in 'Multicopters' gestart door Navi-gator, 27 sep 2016.

1. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
  2. Jan Belt-CP V2

Jan Belt-CP V2

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Ik denk dat je er goed aan doet om wat nu onderweg is niet te kopen, en eerst te wachten tot er precies bekend is wat de problemen zijn, achteraf je probleem door DJI op te laten lossen is een moeizame weg:rolleyes:

3. joebar.rc

joebar.rc

Lid geworden:
    9 aug 2011
    Ik weet niet of je reactie op mijn bericht slaat of een andere, want ik reageerde op de oude fly away kreet.
    Zoals ik ook al meerdere keren heb gezegd, het is een andere nieuwe techniek, geen potmeters maar hall effect sensoren op de assen.
    Prachtig principe en kost way minder ruimte dan potmeters maar zoals te zien is, zijn er problemen.

Er schijnen nu twee problemen door elkaar te lopen, de app geeft andere waarden weer dan de echte stick input en dat is zeer verwarrend en er schijnen echt wat problemen met de sticks te zijn.

Wachten... lijkt nu het beste, wordt wel gevonden
    En we hebben toch geen keus, het wordt echt wel januari of februari en dat is op zich nu geen slecht iets.

Ik had de mavic in bestelling, maar de credit card company heeft de transactie afgebroken doordat het niet geleverd werd binnen 30 dagen, nu vind ik dat ineens niet meer zo erg.
    Heb dit met de p3p ook meegemaakt, komt wel goed

4. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
    Lijkt GTST wel.

Het draadje "MAVIC SHIPPING DELAYED INDEFINITELY" op het DJI forum zit een slotje op!
    Reden: "Closing thread as the thread title is 100% false as Mavics are being shipped non-stop."

Was dus weer eens een hoax!

Tasz vindt dit leuk.
  5. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Neistat heeft weer een Mavic. Vanaf 5:27 prachtige opnamen van hert Vrijheidsbeeld (supersuper strak) e.o.
    :

6. N0EL

N0EL

Lid geworden:
    5 jan 2014
  7. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    GoPro en DJI lijken beiden te hebben gegokt. Beter snel uitkomen met het model dan 'achterlopen' t.o.v. de ander. De consument is zo sowieso de Sjaak. Maar dat je gevraagd wordt de Karma in te leveren en er GEEN fix is of vervanging is wel heftig. Dit zal het aandeel GoPro zeker geen goed doen en ze hadden zo gegokt op winst in Q4 2016.

Software-update voor de Mavic:
    Mavic Pro Release Notes
    Date : 2016.11.09
    Firmware : v01.02.0900
    DJI GO App iOS : v3.0.2
    DJI GO App Android : v3.0.1

What's New?
    • Optimized Remote Controller Calibration
    • Adjusted default gimbal pitch smoothing value from 10 to 15 for smoother movement.
    • Increased USB connection stability.
    • Adjusted camera color.
    • Fixed occasional remote control command timeout.
    • Fixed occasional unresponsiveness to remote controller commands.
    • Deleted support for using C1 or C2 button to launch the DJI GO app on iOS.

Laatst bewerkt: 9 nov 2016
  8. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Geen concurrent voor de Inspire, mocht iemand dat nog steeds denken.

9. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Heb ik hier never nooit gelezen dat de Mavic concurrentie zou zijn voor de Inspire. De beelden van de Mavic zijn voor mijn werkzaamheden top. Daarnaast is het compacte ontwerp voor mij van belang. Het gedrag van de camera, objectief en sensor (accommodatievermogen), o.a. te zien in de opnamen tegen de zon in, lijkt een beetje op die van de serie 3 en 4 van GoPro. De camera gaat daar goed mee om DJI heeft het juiste algoritme te pakken, zo lijkt het.

Totdat het apparaat geleverd wordt vermaken we ons maar met dergelijke fraaie footage en het lezen van alle wel en wee op de diverse fora.

Laatst bewerkt: 9 nov 2016
  10. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Wow, wow, wow!!
    Dus TOCH problemen, nee zit niet tussen de oortjes of.....

>>> Neistat krijgt door-en door geteste Uber-mavic, wint t vertrouwen van de klanten een beetje terug. Perfect!
    >>> DJI komt met n firmware update die de "occasional" probleempjes verhelpt. Dus ik denk: fijn, alles is nu goed.
    Dit is waanzinnig goed opgezet.
    Vraag blijft: Is dit nu echt opgelost of is het bovenstaande de perfecte dosis placebo voor de hypochonders en psychosomaten gevormd door Mavicitis?
    Tijd zal t leren, blijft n waanzinnig machientje.

Navi-gator vindt dit leuk.
  11. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    O.. er lift een USB-bug mee met de nieuwe firmware update. D-oh!

12. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Lijkt inderdaad een probleem, bij sommigen, van de onderste USB-poort na de update.

13. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Zal er ook iets goed zijn aan de Mavic ?

N0EL en Navi-gator vinden dit leuk.
  14. Dylan sys150

Dylan sys150

Lid geworden:
    23 apr 2006
    Bij de 2e batch wellicht.

15. bzb

bzb Guest

ben iedereen wist allang dat de beelden van een mavic inferieur zijn aan eigelijk elk ander dji product op dit moment

16. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    'Inferieur'??? Ik acht ze minimaal 'equivalent' aan de P3A.

De negativiteit rond zowel GoPro als DJI laat ik voor wat het is. Ik huil niet (meer) mee met de wolven in het bos. Natuurlijk zijn technische missers vervelend en is de enorme leveringsproblematiek lastig. Met het vooruitzicht op het bezit van de Mavic is voor mij het glas halfvol en niet halfleeg.

Vandaag ontvangen:
    - Shoulder back
    - Folding props
    - Car charger

Valt nog niet mee om hier mee te vliegen :), maar we wachten af.

Laatst bewerkt: 10 nov 2016
  17. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Wat betekent dat??? O, ja : trolling! Wat voer:
    Het is een geweldig product. Eindelijk iedereen een gave/betaalbare drone met fantastische specs, en de tech goes on!. De problemen gaan echt wel goedkomen en hopelijk leert DJI (NOT!! We hebben het over CHINA weet je..) beter om te gaan met klanten.. Binnen no time staan er, dankzij de standard die Mavic straks zet, producten op de markt voor nog geen 1000 piek die minstens equivalent zijn aan de Inspire1. En de "inspire people" ( kijk mij 4000 piek uitgeven aan n drone dat geen kloot meer waard is omdat er veel coolere dingen zijn voor veel minder geld en mensen zeker mij niet meer gaan vragen omdat zij net zulke mooie beelden kunnen maken terwijl ze 1 week terug nog de klooten verstand hadden van drones dus... ga ik de opvolger kopen voor nog es 4000 piek zodat ik nog eens 3 maanden inferieure producten en hun gebruikers kan bekritiseren) maar balen.

@Navi-gator: wanneer/waar had je m besteld?

18. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    @Maclak

Ik heb er twee besteld: een via Apple en een via 'een kennis van mij vliegt naar de USA en neemt er een voor me mee'. Apple is een paar weken terug. Levering gaat dus wel volgend jaar worden.

19. Navi-gator

Navi-gator

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Veel goedkoper gaan ze niet worden.......

Bijgevoegde bestanden:

20. MacIak

MacIak

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Dat is toch de standaardprijs als ik me niet vergis (in NL). Er zijn gasten uit de VS op het dji forum die er zonder bestelling 3 hebben gehaald bij een Apple store, die lagen gewoon in het magazijn...1 voor de heb, de rest met dikke winst doorverkopen. Hufterig en inhalig. Hier wachten de winkels op de importeurs/distributeurs. Zou me niks verbazen als die wat ze binnenkrijgen voor hogere prijzen doorverkopen en minimale hoeveelheden aan de winkels gaan leveren.
    De markt doet wat het doet, vraag en aanbod.

Terugkomend op inspire1: de inspire2 is 2x de inspire1 zowaar op alle vlakken behalve de prijs. Mooi gedaan. Goed moment om een 1 te scoren voor de liefhebber!

Deel Deze Pagina