DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

1. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    FW1.7 heeft geen batterij update, dus als je van FW1.6 afkomt kan je jezelf de moeite besparen om alle batterijen te wisselen.;)

2. RiLe

RiLe

Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Okey, bedankt!
    In mijn geval ging het om een nieuwe batterij dus toch maar even gedaan.
    In het logfile gaf ie aan dat het met succes was gelukt.

3. Rishi

Rishi

Lid geworden:
    4 jun 2009
    Phantom 3 Advanced net binnen gekregen.
    Ik heb veel verschillende vliegtuigen en heli's gevlogen maar dit verslaat alles als het gaat om gemak!
    Batterijen opgeladen, firmware ge-upgrade en vliegen maar. Echt zo stabiel. Ik woon in een polder en vandaag is er best wat wind (met mij Funcub zou het wel interessant zijn!) maar de Phantom blijft gewoon op zijn plek. Nu nog alles leren over video opnamen.

4. bzb

bzb Guest

herken het helemaal, altijd zitten emmeren met net niet materiaal, toch maar een p3 aangeschaft en alles is ineens zo simpel en stabiel en scherpe foto's en gebruikersgemak

5. RJS

RJS

Lid geworden:
    28 nov 2014
    Ik heb de firmware wel geïnstalleerd (voor het eerst was ook de RC aan de beurt) en alles werkt perfect. Ik heb afgelopen vrijdag diverse vluchten gemaakt tot 120 meter hoogte en tot een afstand van 150 meter (zo kan ik de drone nog zien). Alles werkte feilloos, dus wat mij betreft geen klachten over de firmware upgrade.

Met de RC is iets geks aan de hand. Er rammelt iets in zijn binnenste alsof er een schroefje los is gekomen. Is helemaal vanzelf gebeurd. Het lijkt erop dat de Return to Homeknop aan een kant wat los zit. Zijn er mensen die hun RC eens open hebben gemaakt? Zo ja; is dat moeilijk? Ik heb niet veel zin in een reparatietraject van weken of zelfs maanden...

Laatst bewerkt: 4 apr 2016
  6. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Laatst bewerkt: 4 apr 2016
  7. RJS

RJS

Lid geworden:
    28 nov 2014
    Aha, bedankt... ehhh, ik laat het maar even zo. Toch maar even terug naar de leverancier.

8. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik zou er wel snel wat aan doen, een los schroefje in je rc dat kan nooit goed gaan (kortsluiting)

9. Phantomic

Phantomic

Lid geworden:
    2 feb 2016
    Zijn er sowieso mensen op dit forum die zelf sleutelen aan hun phantom? Niet dat er structureel iets te veranderen valt natuurlijk, maar openmaken omdat er iets los zit lijkt niet zo'n grote moeite (even los van het garantie verhaal).

Zo heb ik bijvoorbeeld de wifi zender uit de gimbal van een P3S in de phantom zelf gebouwd (camera was toch kapot) om hem een wat mooier uiterlijk te geven en daarnaast telemetrie te behouden. Indien iemand interesse heeft in de fotoserie van de ombouw, laat even weten dan post ik dat in een apart topic.

10. RJS

RJS

Lid geworden:
    28 nov 2014
    ja, ik moet er wel wat aan doen. Zolang ik het hoor rammelen zal het wel goed zij. Als het klem komt te zitten zet ik hem niet meer aan. Zo gauw ik kan ga ik langs bij de leverancier. ben alleen bang dat ik de RC dan weken kwijt ben.

En ja, ik ben zeker geïnteresseerd in gesleutel aan de phantom...

11. bzb

bzb Guest

12. Air-Dreams

Air-Dreams

Lid geworden:
    3 mrt 2016
    Dat is wel heel snel na de 1.7. Heb sinds kort wel de 1.7 erop gezet, deze lijkt het prima te doen. Heb al een aantal vluchten uitgevoerd met de 1.7 en ben nog geen problemen tegengekomen. Apart dat er vaak zoveel problemen zijn wanneer er een nieuwe FW uitkomt.

13. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Heb net de nieuwste FW erop gezet zonder problemen. Goed de update instructies volgen dan gaat het goed. De meeste klachten hebben betrekking op het niet juist uitvoeren van de update. Laat de P3 nu afkoelen en doe daarna de IMU kalibratie en morgen buiten het kompas.

14. Air-Dreams

Air-Dreams

Lid geworden:
    3 mrt 2016
    @voyager4 ben benieuwd naar jouw bevindingen betreft die nieuwe Fw. Laat maar even weten wanneer je er daadwerkelijk mee gevlogen hebt.

15. bzb

bzb Guest

op deze FW zijn semi NFZ zoizo gelockt zeker?

16. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    heb ik nog niet kunnen ontdekken maar je weet nooit wat ze stiekem ingebouwd hebben...
    zover ik weet is dat nog steeds in een beta versie.

17. bzb

bzb Guest

ok toppie, ben ook benieuwd naar de verbeterde gimbal en moederbord fw

18. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    daarom heb ik de update gedaan, ik ben daar ook reuze benieuwd naar. Voorlopig regent het hier dus testen gaat nog niet. Hopelijk wordt het eind van de middag of begin van de avond droog.

19. bzb

bzb Guest

cool!! me zandvoort movie al gezien? :)

20. voyager4

voyager4

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zandvoort movie? Ik heb wel streetpower gezien (basgetz?)

Deel Deze Pagina