Hoi, bedankt voor de info maar... had een mail naar deze verkoper gestuurd en blijkbaar verstuurd hij dus niet naar Nederland en Belgiƫ. Iemand anders nog tips waar ik goede upgrade props kan bestellen? Grtz Stefaan.
Tja het is officieel, de buggy firmware 3.10 is uit de lucht gehaald door DJI. Dus even wachten op de reparatie (misschien even contact opnemen met Bil Gates, op Dinsdag de updates en op Donderdag reparatie updates).
Zo kijk aan dan en wat zou het probleem zijn volgens de experts of is dat niet bekend.... Ik las volgens mij ergens iets over uitvallende motoren en dat kun je boven in de lucht slecht gebruiken hahaha. gr.M007
Is het inmiddels 'veilig' om de nieuwe firmware te downloaden. Ik heb nog steeds koudwatervrees en wacht eerst nog maar even de gebruikerservaringen af. Hij vliegt momenteel probleemloos en dat wil ik graag zo houden.
Er is vandaag een nieuwe firmware gereleased versie 3.12. Hier zouden de bugs uitgehaald zijn met betrekking op het niet goed centreren van sticks in de software en de motoren die zouden stoppen als je rond de 40% trottle had. Tevens is er een functie toegevoegd om fly a ways tegen te gaan.
Ik heb net getest in de achtertuin en werkt prima. Wat ik nog wel ff las op rcgroups dat je alle settings ff langs moet lopen en met name aricraft mixer type dat deze op Quadrotor X staat. GPS lock is mijn optiek hetzelfde maar het dalen is echt veel soepeler nu.
IK heb net ook even de nieuwe firmware 3.12 erop geflashed. Alles even nagelopen en getest, moet zeggen het vliegt een stuk stabieler! Tevens failsave op de schakelaar getest, werkt super ook het terug overnemen via schakelen naar atti werkt ook perfect. IK denk dat deze firmware een hele verbetering t.o.v. de oudere. Ook het stijgen en landen via de nieuwe optie werkt uitstekend en is even wennen. Ik had ook de trottle stick gecenterd d.m.v. een heveltje geknutseld en een veertje, dit werk ook perfect zeker om een bepaalde hoogte aan te kunnen houden als je aan het vliegen bent. Kortom zeker de moeite waard!
Voor wat het waard is, ook ik heb mijn firmware zojuist geflahed, en daarbij ook gelijk de IMU gecalibreerd. Het opstijgen is even wennen, maar voor de rest hangt de Phantom retestrak in de lucht.. Robert
Goed nieuws voor drone-bezitters en luchtfotografie-enthousiastelingen Drones mogen zonder vergunning de lucht in | nu.nl/gadgets | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Geen idee of dat sneller werkt , of niet.. Het verschilt bij nogal eens.. Wat ik wel vreemd vind, is dat er nu eerst de bevestiging van sattelite-lock komt, dmv de 20x knipperend groen ,en daarna je nog een aantal malen rood zit knipperen, dus minder dan 8 satellieten gevonden. En, de opwarmtijd is weer langer dan bij de voorlaatste update.
De opwarmtijd is aanzienlijk langer. Hij blijft maar oranje knipperen. Mijn vraag is wat warmt er nou op eigenlijk. Dat wil ik nog weten.
Ik heb het vandaag eens getimed.... het opwarmen duurde VIER minuten. Da's echt lang. Dat hij smoother vliegt, vind ik ook niet echt heel duidelijk merkbaar. Al speelt de wind deze dagen natuurlijk ook een rol. De failsafe-mode vind ik wel een goede verbetering.
Mag ik wat vragen over het updaten van de Firmware, ik ben toch wat huiverig om het te doen. Ik heb de Phantom nu een paar weken en hij vliegt geweldig maar de update levert ook wat voordelen op dus daar denk ik nu over. Ik heb een paar vragen: Mag je dan de akku aangesloten houden, er wordt geadviseerd om dat niet te doen maar zie ook dat het wel gedaan wordt. Wat is het risico? En waar moet je special opletten wanneer je de nieuwe Firmware er op staat, zijn de instellingen dan ook gewijzigd. Moet je de PHANTOM Default Configuration Parameters na het updaten er in laden, hoe doe je dat? Hopelijk kan iemand mij over de streep trekken. Waar moet ik nog meer opletten?