DJI Phantom Review

Discussie in 'Multicopters' gestart door DJ41, 17 jan 2013.

1. H.Mul

H.Mul

Lid geworden:
    27 feb 2013
    Net als bij het calibreren, kun je tijdens het updaten de accu aangesloten houden.Natuurlijk wel je zender aan laten, en mocht je het nog niet vertrouwen, kun je desnoods de props demonteren..Doe ik ook altijd, uit voorzorg.

2. unrealistic

unrealistic

Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Zeker de props verwijderen!
    Mijn F550 ging prima; had met props gekund, maar bij mijn grote hexa spinde er 2 motoren vol op.
    Dan ben je blij dat er geen props opzitten.
    (geeft DJI ook aan)

3. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Aansluitend op bovenstaande. Voor na de update in elk geval een 'advanced calibration' uit. Daarna de TX functies testen in Naza assistent. Als de update succesvol is verlopen, ben je o.a. in de gelegenheid om de failsafe mode te activeren in Naza assistent.

Zelf heb ik na alle updates de props verwijderd en de Phantom op de tuintafel getest (o.a. failsafe). Aan de lichtsignalen, geluid van de motor en de reactie op de bewegingen die je met de throttle sticks maakt, kun je redelijkerwijs aannemen dat alles functioneert. Belangrijkste wijziging: de start. De Phantom komt zelf 'op toeren' als je de throttle op 50 procent+ zet en stijgt vanuit daar zelf op.

De kleuren sequence van de led signale is met de 3.12 inderdaad veranderd. Bij mij geeft hij eerst bijna 4 minuten geel licht, voordat hij groen licht (ready for take off) geeft. Dat was wel raar, maar normaal.

4. AlbertD

AlbertD Guest

Iedereen zeer bedankt voor hun bijdrage, ik ben nieuw en heb 2 weken geleden voor het eerst met de Phantom gevlogen, dus nog wat onzeker.
    Lees trouwens op de Facebook van DJI dat er filmpjes komen over de procedure van deze Firmware update, ik denk dat ik daar ook nog even op ga wachten.
    Haastige spoed is zelden goed;)
    Ondertussen gewoon fijn blijven vliegen met de Phantom!

Alle bijdragen zijn natuurlijk welkom.
    Groeten, Albert

5. Hueyfan

Hueyfan

Lid geworden:
    24 apr 2013
    Wat betreft de accu, dat gaat over het niet gebruiken van de accu van een laptop als je daarmee je firmware update uitvoert. Ze adviseren dat je die gewoon op de wandcontactdoos aansluit. Mocht je laptop accu opeens leeg zijn tijdens de update heb je een groot probleem.
    Dus, de accu van de Phantom moet aangesloten blijven, anders kun je sowieso niets doen. DJI geeft soms wat onduidelijk weer wat ze nu precies bedoelen, mede doordat Engels niet hun eerste taal is.
    Verder is het te adviseren screenprints te maken van al je schermen van de softwareassistent, zodat je de orginele instellingen eenvoudig kunt controleren na de update. Verder gewoon de aanwijzingen opvolgen.
    Advanced calibration uitvoeren, Tx calibration, en compass kalibreren voor het vliegen.
    Bij mij duurt het opwarmen van de IMU ongeveer 1 tot 2 minuten.
    Wel iets langer dan voorheen. Maar niet onoverkomelijk.

Grt,

Jan

6. AlbertD

AlbertD Guest

Kan iemand mij uitleggen wat die z.g. failsafe is, want gaat er nu iets fout dan doe ik de transmitter uit en mijn Phantom komt vanzelf weer terug.
    De tweede keer dat ik met de Phantom aan het vliegen was heb ik hier gebruik van moeten maken, tot mijn grote opluchting kwam de Phantom daadwerkelijk terug.
    Komt failsafe hiervoor in de plaats?

Bedankt alvast,

Groeten, Albert

7. AlbertD

AlbertD Guest

Hartelijk dank heel duidelijk nu.

Groeten, Albert

8. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Die vraag had ik aanvankelijk ook. Feitelijk is het dezelfde 'failsafe'. Met dit verschil dat je de 'failsafe' na de 3.12 update kunt activeren met een switch. Je hoeft dus niet meer je TX uit te schakelen. Dat geeft toch een net wat veiliger gevoel.

Ik geloof dat je 'm daarna ook weer wat makkelijker terug onder controle kunt krijgen... maar daar ben ik niet 100% zeker van.

9. AlbertD

AlbertD Guest

Hier heb ik een video gevonden waar meer over Failsafe wordt uitgelegd:
    [media=youtube]mAiXfFHfx0I[/media]
    Het is welleswaar in het Duits maar goed te volgen.
    Sowieso een heel informatief kanaal voor de Phantom liefhebbers.

Groet, Albert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Ik ben al lang een trouw volger van deze Akonze. Hij is trouwens ook lid van de Phantom Owners Page op Facebook.

11. AlbertD

AlbertD Guest

Een tip voor iedereen, op mijn Android heb ik een "Sprekende Stopwatch" (Chronus), heel handig, elke minuut laat die horen zodat je goed op de hoogte blijft hoelang je al vliegt.

Groet, Albert

12. Pr0t0t0ype

Pr0t0t0ype

Lid geworden:
    31 okt 2010
    Las ik nu serieus dat iemand zijn Phantom voor commerciƫle doeleinden (evenementen) wilt gebruiken?
    Leuke ontwikkeling zeg. Dit nog wel met een transmitter die geen frequency Hopping ondersteund. En dan ook nog zeker in courselock/homelock vliegen...

Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  13. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    We hebben inmiddels enkele luchtfoto's gebruikt in producties voor een klant (foto's zijn dus verkocht, zoals elke andere foto). Het is geen 'kunst', geen 'rocket science', kortom... weinig bijzonder allemaal. Maar wel praktisch, bruikbaar en belangrijk: verkoopbaar.

De aanschafkosten van onze Phantom zijn er na 4 'commerciele' vluchten dus al uit. Prima toch?

14. Tasz

Tasz

Lid geworden:
    10 okt 2011
    Verkoopbaar??? Bij mijn klanten hoef ik echt niet met een gopro aan te komen haha wat een grap

15. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Ik ook niet haha;)

16. Ben Jansen

Ben Jansen

Lid geworden:
    18 sep 2005
    Dit is echt een beetje jammer jongens :rolleyes:
    Er komt iemand met de opmerking met wat voor materiaal hij zijn foto's
    maakt en dat hij er klanten voor heeft.

Nr 2 en 3 vinden dit heel erg grappig omdat zij blijkbaar klanten hebben die geschoten fotomateriaal van dit kaliber absoluut niet zouden tolereren.

1 wat moet de doorsnee forum bezoeker hiermee?
    2 is de euro van de klant die wat minder eist minder waard?
    3 is dit een wedstrijdje ver pissen?
    4 mijn werkgever zou een moord doen voor klanten die wat minder eisen.

Eigenlijk zou ik wat andere woorden willen gebruiken maar doe dit maar niet.
    Denk dat de strekking van mijn betoog ook zo wel duidelijk is. :bye:

17. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Dank je, Ben.

Voor alle duidelijkheid: de foto's worden ook niet voor prijzen verkocht die bovenstaande heren waarschijnlijk doorberekenen ;)

Deze voor een appel-en-een-ei foto's zijn semi-professioneel op z'n best (en ook als zodanig verkocht). Ze vonden echter een bescheiden plaats binnen een grotere, professionele, productie en daarin voldoen ze uitstekend.

Tot tevredenheid van de (overigens niet misselijke) klant.

So... "I'm crying all the way to the bank" met m'n go pro opnames

18. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    daar heb je gelijk in ben, beetje makkelijk is het misschien wel;)

maar het"probleem"is dat als er veel mensen zijn die dit gaan aanbieden, mensen/klanten gaan denken dat een gopro de standaard is. en dat is jammer voor diegene die er serieus mee bezig zijn en er veel tijd en geld in steken;)

19. houdoex

houdoex

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Denk niet dat dat gevaar er in zit. Iedereen zal altijd het verschil blijven zien tussen topkwaliteit, semi-professioneel en amateurisme.

Het enige waarvoor je moet vrezen is dat de trend naar 'authentieke' opnames zich doorzet. Zelfs reclamecommercials worden nu bewust 'lelijk' gemaakt om meer op homemade 'youtube' te lijken. Een logisch gevolg van het feit dat de consument tegenwoordig 'trendsettend' is geworden... en reclamemakers youtube afstruinen op zoek naar goede ideeen.

De omgekeerde wereld in vergelijking met tien jaar geleden.... maar werkelijkheid inmiddels.

Inhoud, invalshoek en creativiteit lijken op dit moment meer gewicht in de schaal te leggen dan een excellente uitvoering.

20. MPX

MPX

Lid geworden:
    14 nov 2011
    Iedereen geilt maar op een Gopro, de Sony HDR-AS15 is toch stukken beter als je het mij vraagt.
    Weleens wintersport beelden van een Gopro gezien, gele sneeuw brrrrrr, geen beeldstabilisatie.

Deel Deze Pagina