Ik ben nieuw hier op dit forum dus als ik iets verkeerd doe, vergeef het mij dan s.v.p.. Vanavond tijdens de upgrade van mijn DJI Phantom met de nieuwste NAZA firmware (4.02) ging het helemaal fout. Als ik de accu op de Phantom aansluit, dan hoor ik alleen maar een repeterend piepsignaal dat niet stopt. Het lukt niet om via de assistant het contact tussen de Phantom tot stand te brengen. Wie o wie kan mij helpen?
Had ik ook, totdat ik erachter kwam dat straight out of the box de receiver type op "D-bus" ingesteld staat. (Basic/RC) Na de update stond receiver type op "PPM". Duurde even voordat het kwartje viel bij mij. Ik heb overigens de FC 40 versie op 5,2 GHz, wellicht ook van belang om te weten. Even veranderen en je bent er weer klaar voor.....waarschijnlijk.
Eureka!! Ik heb tot diep in de nacht gezocht naar een oplossing. En die heb ik gevonden! Voor alle duidelijkheid. Behalve het voortdurend piepen van de Phantom kon ik ook met geen mogelijkheid het contact tussen de computer en de Phantom tot stand brengen. Ik heb de Naza controller gereset. Het komt er op neer dat de de F1 en F2 poorten op de controller met (even) elkaar moet verbinden Hoe dat in z'n werk gaat kun je op Youtube vinden: sUnDeMGHQBA[/media] Naza Reset und Update - YouTube Alles werkt weer tadeloos.
Elk nadeel heeft z'n voordeel: als gevolg van een crash heb ik nogal wat dubbele, goed werkende, onderdelen van de DJI Phantom. Onder meer een kompas, kompaskabel, GPS unit, alle soorten schroefjes, stickers, etc. Dus mis je wat... stuur even een bericht. Overigens geldt hetzelfde voor de GOPRO camera... ik kom bijna om in de dubbele reserve-onderdelen.
En ik ben binnenkort ook de trotse eigenaar van een dji phantom, eerste versie. deze 2de hands overgenomen. Nog tips?
Inderdaad dat vliegt heel makkelijk,, ben trouwens ook zo begonnen maar kwam er snel achter dat soms de GPS je in de steek laat!! en dan ben je de pineut omdat je niet op andere modes kan vliegen zo ben ik ook op dit FORUM terecht gekomen en vele rade me toen ook aan niet meer op GPS tevliegen maar op ATTI en sindsdien nooit meer problemen gehad met NAZA ben blij dat ik toen geluisterd heb GPS moet je gebruiken bij een FAILSAVE b.v geen ontvangst meer van je zender (dan is het heel handig) heb zelf alleen maar DJI naza FC's en ben er erg tevreden mee voor de rest!!! wilde je alleen maar op de hoogte stellen ervan
Een.mobuis geeft top kwaliteit kijk maar wat filmpje op me youtube channrl.moet je wel ff hd aan zetten is ook lang niet zo duur iets van 60 euro
Ja klopt topix .. voor 60 tot 75 euro mag je niet klagen enkele voorbeelden met MOBIUS 1080P heb em hier vandaan Mobius-Cam.com, Official European Mobius Reseller! binnen 1dag in huis
Deze dus. Deze kwam ik ook tegen als alternatief, iemand bekend mee? SJ4000 Full HD Waterproof Action Helmet Camera
Ik heb inmiddels wat gevlogen met de phantom. Wat vliegt dat lekker. Nu heb ik een gopro maar met de waterdichte case om de gopro zijn de landings poten te kort. Bestaat hier een upgrade voor? Zodat de landings poten wat langer worden.