DJLeonardo, mijn auto's

Welnee, een Dremel is heel duur, je kan gerust een Praxis dingetje kopen hoor, zijn een stuk goekoper. :D


Ehrm ja.... Dremelen dus.
 
teasertje....

dsc1302v.jpg
 
Mooi spul!!
Een underbody is hier wel op zn plaats, tenminste als je op asfalt gaat rijden.
Is anders een beetje zonde van het mooie carbon!!
 
Mooi he, en ook nog functioneel. Het is het enige Slice chassis ter wereld uitgevoerd in Carbon. Chuck heeft speciaal voor mij de chassisdelen naar Steve van SNR gestuurd om ze te laten namaken (CNC) in CF. Voor zichzelf heeft hij zijn eigen Slash 4x chassis in CF laten maken.

Chuckworks
SNR Carbonfiber

Ik beplak de bodem nog wel met vinyl tape en er komt nog wel een alu skid plate op de achterkant. Voor de rest moet hij zo licht mogelijk blijven. Er is schat ik zo'n 150 gram afgegaan vergeleken met de vorige setup en dat merk je! Hij acceleert nu echt als een dolle :o ik schrok er gewoon van. Komt ook door de lagers hoor.
Hij is helemaal uit elkaar geweest. Alles schoongemaakt, alle scharnieren gesmeerd.
Upgrades:
CF chassis
Titanium schroeven
Alle lagers RVS/keramisch met Sin lager olie.
 
Vraagje; ik wil m'n NEU ook voorzien van gaas. De achterkant heb ik open gekregen (4 inbussen eruit en dat kwam mooi los), maar de voorkant wil maar niet lukken.
De minuscule inbus heb ik er uitgedraaid maar ik krijg er maar geen beweging in. Heb jij de voorkant ook voorzien van gaas?
Zo ja hoe? Kan ik de achterkant van de as een tik geven met een hamer om zo de voorkant eruit te krijgen?
'k heb schrik om de boel te beschadigen...

De voorkant ziet eruit als je 1515/1Y

Het begin van alle motor upgrades
vlnr:
Neu 1515H1YF 2200Kv (dus met ingebouwde fan) voor de RC8SCbe
Neu 15151YF 2200Kv voor de Slash 4x4
Neu 15121YF 2650Kv voor de Slice

de 1515H was een koopje op ebay (nauwelijks gebruikt) deze heeft de gaas upgrade niet. De andere 2 zijn nieuw

neus.jpg



De uiteinde van de 2 nieuwe zijn voorzien van filtergaas (door In-Racing)

15121yback.jpg




Hier is de 1515 open.
neu1515reaopen.jpg



De 1515H heeft hier nog geen gaas. Dat heb ik er inmiddels in gezet.

1515h1yback.jpg


voorkant 1515H

1515h1yfront.jpg


De keramische lagers zijn inmiddels binnen.
De 1515H 1Y/F is voorzien en heeft de gaas filter gekregen. Hij zoemt inmiddels vrolijk in de RC8SCe. Het Koppel is mooi krachtig. Hij cogged helemaal niet en onderin de toeren is ie dan ook super smooth. Hij kan bijna kruipen als een crawler en dat met 19/44 vertanding. Na een kwartier bashen is ie lauw (35 graden) Het mooie van deze motor is natuurlijk dat hij zichzelf koelt.

De rotor van de 1515 H

hrotor.jpg


dsc5914s.jpg


Ook de ex 1512 1.5Y (1850Kv) van SSI is voorzien van nieuwe lagers en gaas en heeft even de Slice blijgemaakt totdat de diffgears stripten (ongelukje met stoeprand en strakke slipper). Ook erg soepel deze motor maar ook nog eens lekker stil. Meer dan genoeg vermogen voor de 3 kilo wegende Slice met achterwiel aandrijving. Vraag me af hoelang de arme 48P tandwieltjes in het diff het deze keer gaan uithouden.

dsc5923s.jpg
 
Wat ik doe is idd. de as eruit halen. Ik pak een inbus schroevedraaier (oid) en duw de as as daarmee de motor intotdat de magneet buiten bereik is en dan valt de rotor er meestal uit (uikijken! niet op de grond laten vallen = stuk) Ik knip een stukje gaas op maat en ga via de achterkant naar binnen (oei, dat klinkt wat vreemd :showass:)
 
Allright, thanks
De windingen blijven dan zitten, die beschadigen toch niet gemakkelijk geloof ik hé?
 
Blijven idd zitten ja. Wees voorzichting met de rotor, er zit een Kevlar mantel om de stators die kan beschadigen. Als je de rotor laat vallen kunnen de magneten breken. Kijk ook uit met het terug plaatsen van de rotor. Zet de behuizin met de kop naar beneden op tafel zodat de rotor niet ineens in de behuizing kan schieten door de sterke magnetische werking.
 
Laatst bewerkt:
thanks
Gv, voor de duidelijkheid, ik laat de voorkant dus vastzitten he. In de meeste gevallen kan dat ook niet anders want de meeste Neu motoren kunnen uberhaupt niet open van voren.
 
Ik heb ook de indruk dat de voorkant niet open kan (ik krijg er geen beweging in) maar er zit daar wel een minuscule inbusbout, waarvoor dient die dan??

Je ziet 'm zitten op de foto van je 1515/1Y
 
Rally slash conversie

Nu ik zo het topic lees, kriebelt het weer om mijn rally slash conversie uit de doos te gaan halen en te gaan beginnen met de bouw van de slice rally slash :banana:

DJ, heb jij ook filmpjes van jouw slice ?
 
Nee nog steeds niet! maar eens doen he? De Mugen GT is ook nog steeds net niet af. Alleen de ESC moet er nog in en de achterste body posts. Maar heb ff een drukke tijd...
 
Back
Top