Dl 100

Discussie in 'F3A-X' gestart door razor, 8 feb 2009.

  1. de kloete

    de kloete Guest


    ?

    carbon is stijver, en heeft een een hoger rendement
     
  2. de kloete

    de kloete Guest

    na verhitting van de propmeenemer om hem van de krukas te krijgen, is de magneet gedemagnetiseerd, nu moet er een nieuwe in, dat word leuk...fuck zooi
     
  3. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Dat is mij nieuw dat je een propmeenemer moet verwarmen .:confused:

    Normaal is een tik met een hamer en hij is er af . (bij elke motor die ik tot nu toe in de vingers hat)

    Mvg Johan
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Normaal zitten ze conisch vast, dus een poelietrekker erop en hij zou los moeten kunnen.....
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Poelietrekker neem je bij assen waar een passing is toegepasst om lagers , tandwielen en dergelijke er af te halen .

    Bij een conische verbinding met een spie tegen verdraaien is een hamertik de methode .

    Meestal krijg je niet eens een poelietrekker geplaatst .:D

    Mvg Johan
     
  6. de kloete

    de kloete Guest

    nou, deze zat zo vast, dat de poelietrekker de neiging had om de prop-meenemer krom te trekken, vandaar dat we hem hebben heet gestookt, hij is inderdaad conisch, en er zit een poelietrekgat in de as,

    ik moet alleen dat ellendige magneetje er uit boren, kobalt is erg hard.....
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Die is nooit voor een poelietrekker gemaakt . :D


    Met een klein beiteltje en een klein hamertje de magneet kapot maken.
    Gaat eerder als boren . ;)

    Mvg johan
     
  8. de kloete

    de kloete Guest

    gek he, dat je op afstand kan zien hoe mijn motor er uit ziet,

    er zit een gat in de as voor een poelietrekker,
    het magneetje is er uit, de nieuwe zit er in, en is geboord morgen gaan we proefdraaien
     
  9. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Omdat 99% van de vliegtuig benzinmotoren dezelfde opbouw heeft .

    En de jouwe niet bij die 1% hoort . :D

    Mvg Johan
     
  10. de kloete

    de kloete Guest


    sorry, je hebt gelijk, ik heb er te weinig verstand van om hierover te kunnen oordelen, ik zal het gaatje in de krukas, wat dus nietvoor een poelietrekker is, onmiddelijk weghalen, zal wel een productiefoutje zijn.
    volgende keer zal ik een hamer pakken en de propmeenemer er af slaan.
    ik zal dus een paar meenemers bestellen wantik denk dat ik met de hamer waarschijnlijk het aluminium wel een beetje beschadig.

    vanmorgen heb ik met kneedbaar metaal een nieuw magneetje in de meenemer geplaats, en de motor looptals nooit tevoren, word niet meer heet, dus zal hij volgende week eindelijk kunnen vliegen.
     
  11. psnijders

    psnijders

    Lid geworden:
    7 nov 2007
    Berichten:
    708
    Locatie:
    vlieg bij RVB te Kaatsheuvel
    Het gaatje in de krukas is waarschijnlijk om je poelietrekker te centreren.
    Tenminste normaal gesproken zit er in een astap een center.....
     
  12. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Loopt de motor al weer ?

    Mfg Johan
     
  13. de kloete

    de kloete Guest

    ja, hij loopt, maar sloeg ook af, buitenlanding gemaakt, in een bietenveld, en het landingsgestel is er uitgebroken. motorspant kapot, kortom weer flink wat schade.
    en ik heb geen zin om te repareren....zal toch moeten, want hij vliegt wel verrekte mooi.

    wel valt het geluid van de krumscheids me tegen, ik had er meer van verwacht de pefa's zijn beduidend stiller...
     
  14. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik begin vaak nog dezelfde avond met de reparatie .
    En dan is het vaak toch weer sneller gerepareert als eerst gedacht . ;)

    Heb je de nieuwe 5 kamer dempfers ?

    Mvg Johan
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.434
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik moet het nog voor de eerste keer meemaken dat een pefa stiller is dan een KS:D
     
  16. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    @Alexxzz; inderdaad :)
     
  17. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss

    Misschien heeft hij nog de 2 kamer dempfer .

    Die waren niet zo heel stil , de banane op de bv. 3W60 was stiller.

    Mvg Johan
     
  18. de kloete

    de kloete Guest

    nee, ik heb de nieuwste dempers, maar ze maken of althans de combi dl100 met meszlik 28X10 en kr dempers maakt meer geluid, dan de 3w75 met pefa en 24X12 fuchs,

    de 3w met pefa is erg!!!stil met van de stilste kisten op het veld/wedstrijd
     
  19. de kloete

    de kloete Guest

    wat mag een 2.4 romp glasvezel inclusief lak exclusief hardware wegen?

    ik ben bezig om mijn lagemann te restaureren, ik vlieg al 8 jaar met het ding, en ik vond het tijd om een en ander te repareren/ te vervangen.
    maar ik vind de romp te zwaar. helemaal leeg in de lak weegt hij nu 2kg,
     
  20. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Ook niet echt een eerlijk vergelijk dan he...
     

Deel Deze Pagina