na verhitting van de propmeenemer om hem van de krukas te krijgen, is de magneet gedemagnetiseerd, nu moet er een nieuwe in, dat word leuk...fuck zooi
Dat is mij nieuw dat je een propmeenemer moet verwarmen . Normaal is een tik met een hamer en hij is er af . (bij elke motor die ik tot nu toe in de vingers hat) Mvg Johan
Poelietrekker neem je bij assen waar een passing is toegepasst om lagers , tandwielen en dergelijke er af te halen . Bij een conische verbinding met een spie tegen verdraaien is een hamertik de methode . Meestal krijg je niet eens een poelietrekker geplaatst . Mvg Johan
nou, deze zat zo vast, dat de poelietrekker de neiging had om de prop-meenemer krom te trekken, vandaar dat we hem hebben heet gestookt, hij is inderdaad conisch, en er zit een poelietrekgat in de as, ik moet alleen dat ellendige magneetje er uit boren, kobalt is erg hard.....
Die is nooit voor een poelietrekker gemaakt . Met een klein beiteltje en een klein hamertje de magneet kapot maken. Gaat eerder als boren . Mvg johan
gek he, dat je op afstand kan zien hoe mijn motor er uit ziet, er zit een gat in de as voor een poelietrekker, het magneetje is er uit, de nieuwe zit er in, en is geboord morgen gaan we proefdraaien
Omdat 99% van de vliegtuig benzinmotoren dezelfde opbouw heeft . En de jouwe niet bij die 1% hoort . Mvg Johan
sorry, je hebt gelijk, ik heb er te weinig verstand van om hierover te kunnen oordelen, ik zal het gaatje in de krukas, wat dus nietvoor een poelietrekker is, onmiddelijk weghalen, zal wel een productiefoutje zijn. volgende keer zal ik een hamer pakken en de propmeenemer er af slaan. ik zal dus een paar meenemers bestellen wantik denk dat ik met de hamer waarschijnlijk het aluminium wel een beetje beschadig. vanmorgen heb ik met kneedbaar metaal een nieuw magneetje in de meenemer geplaats, en de motor looptals nooit tevoren, word niet meer heet, dus zal hij volgende week eindelijk kunnen vliegen.
Het gaatje in de krukas is waarschijnlijk om je poelietrekker te centreren. Tenminste normaal gesproken zit er in een astap een center.....
ja, hij loopt, maar sloeg ook af, buitenlanding gemaakt, in een bietenveld, en het landingsgestel is er uitgebroken. motorspant kapot, kortom weer flink wat schade. en ik heb geen zin om te repareren....zal toch moeten, want hij vliegt wel verrekte mooi. wel valt het geluid van de krumscheids me tegen, ik had er meer van verwacht de pefa's zijn beduidend stiller...
Ik begin vaak nog dezelfde avond met de reparatie . En dan is het vaak toch weer sneller gerepareert als eerst gedacht . Heb je de nieuwe 5 kamer dempfers ? Mvg Johan
Misschien heeft hij nog de 2 kamer dempfer . Die waren niet zo heel stil , de banane op de bv. 3W60 was stiller. Mvg Johan
nee, ik heb de nieuwste dempers, maar ze maken of althans de combi dl100 met meszlik 28X10 en kr dempers maakt meer geluid, dan de 3w75 met pefa en 24X12 fuchs, de 3w met pefa is erg!!!stil met van de stilste kisten op het veld/wedstrijd
wat mag een 2.4 romp glasvezel inclusief lak exclusief hardware wegen? ik ben bezig om mijn lagemann te restaureren, ik vlieg al 8 jaar met het ding, en ik vond het tijd om een en ander te repareren/ te vervangen. maar ik vind de romp te zwaar. helemaal leeg in de lak weegt hij nu 2kg,