DLG-dag te Vlaardingen. Houdt 9 september vrij in uw agenda.

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door j.knippels, 12 jul 2006.

1. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Vertel Sietse vertel!!!
    Zonder die belachelijke flutter van zaterdag is mijn max 47meter. Misschien dat met die tip van jou dan toch eindelijk eens de 50 meter grens gehaald kan worden.

Gele petjes = Bas en Henk

2. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Vooral ook de tip om een stapje terug te doen. Kracht eraf halen, niet proberen hoog te gooien zegmaar. EERST je techniek verbeteren. Vaak zie je dan idd al dat je zonder vette aanloop en zonder kracht hoger gooit dan als je zo hard mogelijk probeert te smijten. Oh ja, ik moet ook iets rechter op blijven staan in de laatste fase.

Ook heb ik even met 1 van die kisten gegooid. Hoei, voelt toch wel mooi. Bijna geen weerstand :D.
    Spoorde me meteen aan om weer een nieuwe te gaan bouwen!

Op deze dag heb ik ook weer duidelijk gezien dat het voor een groot deel om techniek gaat, zeker niet om spierkracht ofzo.
    Oftewel, veel gooien en kijken hoe het beter gaat. Paar keer rustig je rondje "stappen" en dan rustig gooien. Een paar keer tijdens zo'n "rustige" swiep schoot hij echt als een raket omhoog. DAT is dus de goede worp. Nu nog die worp stabiel krijgen zodat ik hem altijd kan herhalen :D.
    En natuurlijk mijn vleugelbevestiging versterken :). Nu voelt het alsof ik de hele pin eruit trek bij een goede worp. In werkelijkheid is het de vleugel die bij de rompbevestiging een beetje uitscheurd...

En sorry voor de benaming "gele petjes", maar ik ben de laatste tijd zooooooo slecht in namen..... (sowieso in onthouden), komt misschien door de hersenschudding die ik op vakantie had....

Nou, die flutter had je toch ook op de vorige meeting? :D. en 47 meter haal ik nog niet gok ik :). Misschien word het wel tijd voor een hoogteloggertje!

En nog een tip die ik wel wist, maar waar je toch extreem op moet letten. Je arm moet echt dood achter je aankomen. Dus echt je schouder ook zo ver mogelijk naar achter doen. In die stand moet je het eerste deel ook blijven. Daardoor kan je die laatste swiep zo hard maken! Houd je je arm in het begin niet helemaal achter je, dan mis je die veerkracht die je anders zou kunnen opbouwen in je arm/schouder/rug/benen volgens mij...

3. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    De gele petjes...

Heb ondertussen meer foto's van zaterdag geplaatst in mijn gallerie, zie link in m'n onderschrift.

4. Theo

Theo

Lid geworden:
    3 sep 2002
    Nou nou na 2,5 uur resizen en zweten heb ik veel foto's van Wouter ook op de F3K site gezet evenals 3 mooie grafieken van Arno. Hij had een logger aan boord tijdens de taken.
    In totaal staan er nu zo'n 50 foto's van de dag op. All credits to Wouter natuurlijk!!
    Er zitten mooie danspasjes en bokkesprongen bij :lol:

Misschien is het tegen de forumregels maar, als je de F3K site wilt steunen klik dan eens op de advertentie op www.f3k.nl Ik betaal de site volledig uit eigen buidel en doe dat graag. Mocht het ooit zover komen dat de kosten voor de site jaarlijks gedekt worden gaat de rest naar het organiseren van meetings.

5. nanoflite

nanoflite Guest

Hallo,

We hebben ons enorm geamuzeerd tijdens de DLG dag! Voor herhaling vatbaar dus. Ik had gehoopt om tegen de DLG dag een slingshot klaar te hebben maar dat was dus mislukt... vandaag ben ik hem gaan invliegen en het was onmiddellijk raak met een gebroken romp ;-) Glasmatje erover en afwachten tot een volgende goede vliegdag...

Ik heb ook even op de f3k site naar de uitslagen gekeken en volgens mij begrijp ik de punten telling niet goed, ik dacht toch in het 3e deel 2x een 70 seconden gevlogen te hebben, dus die 45 seconden snap ik niets van ;-) Nu ja, geen probleem... het was voor mij dan ook de eerste keer...

Groeten,
    Johan uit Belgie

6. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
  7. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Ik gebruik irfanview (freeware).
    Gewoon foto's selecteren of een hele directory aanwijzen, grootte (pixels)instellen, compressie bepalen, en het uitvoerformat aangeven en "start" drukken.

en Voila!

8. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Beste Johan,

Heeeee, da's zeker vreemd.
    Ik heb alle formuliertjes nog en ga dit direct nakijken.
    Dit was de ronde toch van -best 3 out of 6-
    Dit betekend dat jij dan 140 seconden erbij moet krijgen en direct van de laatste naar de TWEEDE plaats opschuift.
    :D :D :D :D :D :D :D :D

Zal vanavond het geheel eens kritisch bekijken.

Groeten Frans

Niet zo mooi van je Slingshot, die gebroken staart.
    Hoe is dit gebeurd? tijdens gooien en onzachte landing?
    Ik ben benieuwd hoe het model geworden is.
    Heb je wat fototjes voor op het forum?

9. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo hahaha :lol:
    Naja, ik ga toch een klasse hoger. en zelfs met mijn 1weeks ragbak ging het nog redelijk :D.

Ik heb nu trouwens van mijn stagebedrijf wat 80grams glasweefsel overgenomen, dus daar ga ik mijn vleugels nu mee lamineren. Lekker sterk en je kan het in ieder geval beetpakken zonder dat het gelijk uit elkaar valt!

10. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    STOP DE PERSEN.

Grote blooper bij Vlaardingse DLG dag !!!!!!!

Rekenwonder Hans K te Vlaardingen niet bereikbaar voor commentaar.

Oeps foutje, bedankt.
    Door goed opletten van Johan, fout in de uitslag ontdekt.
    Per abuis is de 1 van 1 minuut en 10 seconden over het hoofd gezien bij de telling.
    Hierdoor is Johan onterecht op de laatste plek beland i.p.v. de eervolle tweede plaats waar hij recht op had.

De uitslag bij de MINI's moet zijn

-1- Peter Aanen
    -2- Johan v.d. Brande
    -3- Frans Bal
    -4- Sietse van Doorn
    -5- Mark Rossen

De uitslag van de 1,5 ,meter klasse is correct en blijft ongewijzigd.

Groeten

Frans. en Hans K. (als ik hem kan vinden) :oops:

11. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    Altijd al een topper willen zijn?
    Dit is de kans.

Hallo Bas, mis je niets?

Frans

12. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Whaaaaahahahahahahaha

13. Vinkie

Vinkie Guest

Hahahahahaha!!!!! :D :D :D :D :D
    Wat moet dat kosten? Is Proxxon de officiƫle sonsor van BdB?

14. nanoflite

nanoflite Guest

Hallo,

Bedankt allemaal voor de rechtzetting!

Trouwens, die Slingshot is gebroken door een te harde landing (klapwiek). Waarschijnlijk had ik niet genoeg uitslag op de ailerons staan... nu ja, het viel me wel tegen dat die zo snel brak, dat komt waarschijnlijk door zijn zware staart. Ik ga van het weekend opnieuw ermee vliegen en zal een verslagje uitbrengen op het DLG forum ;-)

Johan

15. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    @ Johan,

Het heeft me wel de tweede plaats gekost maar, graag gedaan.

@Martijn (Vinkie)

Helaas ze zijn nu al uitverkocht.
    (De pet is onderweg naar de rechtmatige eigenaar, Bas)

Frans

16. j.knippels

j.knippels

Lid geworden:
    12 jun 2006
    Eerste expert gesignaleerd in Nederland. Zie www.f3k.nl

Kijk onder topic nieuws op de kaart met de DLG-ers in Nederland

17. Frans Bal

Frans Bal PH-SAM

Lid geworden:
    16 apr 2005
    hoe kom jij aan zo'n petje?