Hallo allemaal
eerst maar even voorstellen :
Fred Mostert ,64 jaar en zins 2 jaar met pensioen
Getrouwd , 2 jongens en schoondochters , 3 klein kinderen en een Labrador
mijn opa was vlieger en later vliegtuigmaker bij de MLD op de Mok , de Kooy, Ned Indië en Valkenburg
Hij heeft gevlogen op oa de Fokker D7 , september 1930 na een crash is zijn brevet ingenomen
Mede door zijn verhalen, ben ik vrijwilliger geworden bij het NMM , soms doe ik daar een verhaaltje over mijn opa bij de D7 en verder geeft ik , samen met anderen , een rondleiding bij de Breguet Atlantic.
Het was altijd al een wens om een model vliegtuig te bouwen, ben
actief geweest en nog steeds in de stoomtreinen , schaal 1
Al een tijdje hier op het forum aan het meelezen , nu de start gemaakt met een pakket van de Donier J Wal
Kit gekocht bij Sebastiaan en rustig begonnen
Als het nodig is kan ik Sebastiaan om raad vragen maar vindt het ook leuk om mij hier op de forum te melden.
Aangezien ik geen ervaring heb met balsa hout , hier de eerste vraag
de meegeleverde balsa houten 2 mm plankjes zijn te kort om de zij beplating uit een stuk te maken
Ik kan natuurlijk deze plankjes verlengen of is beter langere te bestellen?
Indien verlengen moet ,ik heb de plankhard methode al gezien, maar komt dan de deel lijn als beste ?
Als tweede iets vervelender
Vanmiddag is wat zwaarder iets op het frame gevallen en zijn er 2 spanten gebroken
Ik kan deze er weer in plakken en met een schets plaat verstevigen
Is dit de manier en zoja met welke lijm
Epoxy of CA?
tot nu vindt ik het heel leuk en het komt goed , om met mijn opa te spreken
goed weekend
groet Fred Mostert
eerst maar even voorstellen :
Fred Mostert ,64 jaar en zins 2 jaar met pensioen
Getrouwd , 2 jongens en schoondochters , 3 klein kinderen en een Labrador
mijn opa was vlieger en later vliegtuigmaker bij de MLD op de Mok , de Kooy, Ned Indië en Valkenburg
Hij heeft gevlogen op oa de Fokker D7 , september 1930 na een crash is zijn brevet ingenomen
Mede door zijn verhalen, ben ik vrijwilliger geworden bij het NMM , soms doe ik daar een verhaaltje over mijn opa bij de D7 en verder geeft ik , samen met anderen , een rondleiding bij de Breguet Atlantic.
Het was altijd al een wens om een model vliegtuig te bouwen, ben
Al een tijdje hier op het forum aan het meelezen , nu de start gemaakt met een pakket van de Donier J Wal
Kit gekocht bij Sebastiaan en rustig begonnen
Als het nodig is kan ik Sebastiaan om raad vragen maar vindt het ook leuk om mij hier op de forum te melden.
Aangezien ik geen ervaring heb met balsa hout , hier de eerste vraag
de meegeleverde balsa houten 2 mm plankjes zijn te kort om de zij beplating uit een stuk te maken
Ik kan natuurlijk deze plankjes verlengen of is beter langere te bestellen?
Indien verlengen moet ,ik heb de plankhard methode al gezien, maar komt dan de deel lijn als beste ?
Als tweede iets vervelender
Vanmiddag is wat zwaarder iets op het frame gevallen en zijn er 2 spanten gebroken
Ik kan deze er weer in plakken en met een schets plaat verstevigen
Is dit de manier en zoja met welke lijm
Epoxy of CA?
tot nu vindt ik het heel leuk en het komt goed , om met mijn opa te spreken
goed weekend
groet Fred Mostert