Benoit bedank voor de uitleg, echter voor de Xigris is het wat goede vluchten voorbij. Door sluiting in mijn mijn nieuwe FX 40 is de Xigris afgelopen donderdag gecrashd en door de crash zijn de lipo's gaan branden dus is het gehele model te ziele. Met elkaar een mega schade post ik hoop dat de zender onder garantie valt dan maar eens kijken wat voor nieuwe er komt
nee niet echt zeker als je na jaren je trouwe FC 28 weg doet en je 2 maand oude zender het begeeft tijdens de vlucht.
Als dat nou een of ander prul uit de hobbybak was.. maar een FX-40.. zou toch niet de minste moeten zijn. Altijd balen als er zo'n mooie kist de grond ingaat, zeker als ie nog zo nieuw is.
Het blijft een risicovolle hobby, maakt het ook wel spannend. Nog even balen en dan weer verder. Gisteren heb ik de 140% T Canaliser getest in Wieringen windkracht in windkracht 5-6.30 graden dwars. De Canaliser is 25 mm verlaagd ten opzichte van het origineel. 0.5 graden positieve instelhoek ten opzichte van de hoofdvleugel. Geen instelling veranderd ook niet het expo. Het richtingsroer wordt minder effectief ten opzichte van het origineel. Minder expo ingesteld. Een verbluffende verbetering met snaprollen, kist stopt nauwkeuriger en is heel goed te zien voor de jury,de staart zwaait zoals de jury dit graag ziet. Mestkant vliegen is een waar feest. De kist vliegt in een rechte lijn. zonder de neus iets omhoog te steken. In de stijgende poten van de stalls in de eerste figuur van het F3Aprogramma zet het model zich zelf in een rechte lijn tegen de wind,het lijkt alsof het model zich om de Canalyser wringt terwijl het in een rechte lijn omhoog gaat. Ik heb er nog geen verklaring voor maar ervaar dit als heel plezierig. Nu nog testen met wat minder wind. Er is ook nog een 180% versie beschikbaar, ben benieuwd wat er dan gebeurt.
Henri balen blijft het maar als je dan een brief van de firma krijgt dat het niet onder de garantie valt en of je even € 60,00 onderzoekskosten wil neer tellen dan wordt je echt niet vrolijk. Ik heb maandag de schade opgeteld en die zit op € 2375,00 voor het model en € 2999,00 voor de zender. vandaag ook maar eens de verzekering gebeld de rechtsbijstand is van mening dat de kosten voor Futaba zijn dus die willen het daar gaan verhalen. Niet geschoten is altijd mis. Nu maar eens opzoek naar een nieuwe zender maar voor mijn geen :snipersmile:Futaba meer.