Donuts models elipsia

Discussie in 'F3P' gestart door raymon, 8 dec 2008.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Wel B gaan vliegen met zo'n superlicht kistje he Raymon:D

2. hezik

hezik Guest

Wil je zo graag verliezen dan, Alexzzz? :)

3. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    mijn planen voor de brand waren om eerste wedstrijd c te doen en de rest b maar dat is nu niet meer in zicht miss volgend jaar gelijk b doen.
    Eerst maar eens bouwen;)

4. hezik

hezik Guest

Nou het vliegen van vandaag heeft het wel moeilijker voor gemaakt. Ik vond mijn elipsia zwaar. Ik had al eens gevlogen met een redelijk lichte clik en daarvan genoten, dat was ook voor mij het moment om de zelfgesneden nexus 'bij het vuil' te zetten.

Wat wil nu het geval? De Elipsia vloog heerlijk. Ik zag nu eindelijk alleen mijn fouten, en dat is al meer dan genoeg.

Na de wedstrijd heeft mijn Elipsia wat schade opgelopen. De cheap-ass corona ontvanger kan er kennelijk niet tegen als er 15 zenders tegelijk aanstaan, resulterend in een redelijk agressieve neusduik half gas vanaf halve hal hoogte. Die schade is niet zo dramatisch, niets wat secondenlijm niet kan oplossen.

Waarom het kistje het mij nu moelijk maakt.. nu weet ik niet meer wat ik ga doen.. ik ga sowieso nog een nieuwe elipsia snijden in de hoop 'm lichter te krijgen dan het kitje. Ik heb vandaag ook het college 'milling' gevolgd.. dus wie weet gaat de clik wel in de doos op zolder voor slechtere tijden..

5. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Vanaf 3:32?:) [media=youtube]bi5EqPu6Yv0[/media]

Maar niemand gebruikte knijpers na de wedstrijd, dikke kans dat iemand op je kanaal zat, wij hadden als enige een knijper:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    ??? O, Frans vroeg zich al af waarom jij stond te vliegen/hoveren,
    terwijl Frans toch echt de knijper 73 had...

7. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb 12 verschillende kanalen bij me;) En ik had een knijper van dat kanaal (was geen 73)

8. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Ik had óok een knijper bij het depron kneuzen zoals speaker Bert dat geloof ik noemde. En géén storing op de Corona synth ontvanger, die het trouwens prima doet op een shockie - geen problemen met de nauwkeurigheid.

Wél een frontale botsing met Frans zijn Clik :-D

Maar geen schade.

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Wat weegt ie in real-life?

Grt.

10. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Te veel :-D

7 gram.

Maar wel praktisch voor indoor meetings - die van mij herkent alle kanalen van de A-band, van 55 tot 293.

11. hezik

hezik Guest

DE schade heb je niet op film geloof ik. Kanaal 60 gebruikte verder niemand.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Volgens mij hoverde ik op het moment van die crash op de zelfde afstand naast jou met mijn clik.
    en die clik heeft dezelfde ''cheap-ass'' ontvangertje ;)

En het gewicht van een corona valt ook wel mee hoor, als je die stekkertjes eraf haalt en de antenne vervangt door koperlak draad zit je toch wel (ruim) onder de 5 gram

13. hezik

hezik Guest

Tsja, ik neem aan dat jij niet op kanaal 60 hoverde? mss dat het totaal van alle zenders 'iets' op dat kanaal deed, of er ergens een zender was die dat kanaal vervuilde.. bij mijn weten was 61 niet gebruikt.

De corona is 4 gram. Ik heb ook alle printpennen waar je normaal de stekkertjes opsteekt er afgehaald. Wat betreft gewicht doelt men op de synth versie, die is wel zwaarder dan dat.

Was jij diegene die tegen mij zij 'laat maar zien dan' toen ik zij dat dichtbij hoveren niet moeilijk was?

14. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Als jullie toch overwegend positief zijn, denk ik er toch over om ook van die ontvangertjes te kopen, is toch wel makkelijk, buiten heb ik ook alles synthesized:p

15. hezik

hezik Guest

Elders een topic vol met corona ervaringen; eigenlijk allemaal positief.

16. calmatosport

calmatosport

Lid geworden:
    16 okt 2007
    Volgens mij wel ja, t zag er wel goed uit, tot het moment dat jou ontvanger wat anders van plan was.
    Ik was btw kanaal 71 das 35.110 wel een eindje van 60 af

17. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Tja toen ik nog 35Mhz vloog ;) Was ik heel erg tevreden met mijn 15$ gws ontvanger, lichter dan de corona maar ook dan de mzk4 kan en eigenlijk lichter dan zo goed als alle ontvangers.

Ik heb ook de corona synth gehad, en ik had erg veel problemen met de middenstelling.

18. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Met de middenstelling?:rolleyes: Daar denk je ook niet direct aan bij een ontvangertje.....

19. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Precies, heel vreemd.
    Maar ik had het model goed vliegend, toen de corona erin gedaan voor de synth functie en toen bleef hij naar rechts rollen als ik rechts had gestuurd en links als ik links had gestuurd. Oude ontvanger terug en het probleem was weg.

Destijds las ik dat er meer mensen waren met dit probleem. Maar het kan goed zijn dat dit probleem is opgelost, ik had de 2e oplage die verkocht werd.

Laatst bewerkt: 15 dec 2008
  20. Robinio

Robinio

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Ik had het zelfde probleem met de 4 kanaals synth, zoveel afwijking dat ik hem niet meer wil gebruiken.

Deel Deze Pagina