Welke schroeven zijn het, neem aan dat het op je NT1 is?.
Heb zelf ook een NT1 dus als je kan zeggen welke het zijn kan ik je beter helpen. Foto'tje zou helemaal makkelijk zijn.
Maar ik gok op de motorsteun schroeven.
Er zijn eigenlijk 3 opties om een kapotte schroef ergens uit te krijgen.
1. Een linksomdraaiende boor, dit type boor snijd linksom ipv rechtsom zoals bij een gewone boor. Wanneer de boor 'hapt' dan draait deze de schroef mee naar buiten.
Dit is de mooiste optie maar lukt soms niet als de schroef te vast zit.
Materiaal iets opwarmen wil altijd helpen
Ik denk dat je een linkse boor wel kan krijgen bij Schous of Brammer. Zitten beide in Haarlem in de Waarderpolder.
2. De schroef inboren en er vervolgens een linkse tap indraaien, dit zijn speciale tappen die hier speciaal voor gemaakt zijn. Alleen moet je hierbij wel kijken of je het door iemand kan laten doen aangezien zo'n setje behoorlijk aan de prijs is.
3. Kopje van de schroef boren. Dit is lastig aangezien het verzonken schroeven betreft. Als je met een iets te grote boor aan de slag gaat dan, is de kans groot dat je je chassis beschadigd, ik neem aan dat het de schroeven in het chassis betreft.
Het draadeind kan je er vervolgens uitdraaien met een griptang.
Een andere optie, wanneer de schroef in plastic zit, gewoon het plastic kapot maken met een dremel slijpschijfje. Een bulkhead kost niet meer als 5 euro en het is dus niet zo'n ramp om dat stuk te maken.