Drachten en omstreken

Hallo,

Ik heb zins kort een Eletro Heli maar zijn er ook mensen in de buurt van Drachten die ook vliegen en zo ja waar.

Mvg Berry

In de buurt van drachten kan er prima gevlogen worden. Je hebt leeuwarden (soms veel), Roden (veel heli), Dokkum (weinig heli), bij heerenveen zit ook een heli club). Persoonlijk raad ik Roden aan. Omdat daar heel veel kennis is en er wordt enorm veel heli gevlogen.

Groetjes Gert-Jan

Hallo,

Ik ben zelf net begonnen met heli vliegen, dus ik ben er echt nog mee aan het oefenen. Ben ook woonachtig in drachten, dus wellicht eens te gaan vliegen als ik ook vliegen kan?
Momenteel vlieg ik samen met mijn zwager, die ook een heli heeft. Zelf vlieg ik dan nog wel eens met een electro vliegtuigje.

PM Me maar als je geintresseerd bent om eens in drachten e.o. te gaan vliegen. A7 heeft een paar mooie plekken voor heli en vliegtuigjes.

Wacht anders het Vliegerfestival op de airstrip even af...

Daar zijn sowieso vliegers van Roden, en Helischool Oldeberkoop aanwezig.
Kun je vrijelijk een babbeltje maken en wie weet doe je er leuke ideëen op.

Groet, Bert

. Persoonlijk raad ik Roden aan. Omdat daar heel veel kennis is en er wordt enorm veel heli gevlogen.

Groetjes Gert-Jan

De heli school die vlakbij Heerenveen vliegt.. veel ervaring en alleen maar heli en veel gezelligheid;) Heb geen ervaring met Roden, enkel wat ik gehoord heb via verschillende wegen..

En vergeet de hangouderen uit het noordoosten des lands niet :D

Ach ja Bert... met een oude fiets moet je het leren toch? ;) haha

Maar geen 3D, en vooral die ene instructeur is nogal "ouderwets"....:p

Groet, Bert

Ouderwets??? maar 1tje met een berg verstand en ervaring! zo te lezen,
ik kan hem niet persoonlijk maar dat zal binnenkort veranderen want wil graag eens die kant op komen om kennis te maken met hem.
ik kom zelf uit het westen en woon nog niet zo lang hier in het prachtige Noorden.

Greetz,

Jeroen

Ouderwets??? maar 1tje met een berg verstand en ervaring! zo te lezen,
ik kan hem niet persoonlijk maar dat zal binnenkort veranderen want wil graag eens die kant op komen om kennis te maken met hem.
ik kom zelf uit het westen en woon nog niet zo lang hier in het prachtige Noorden.

Greetz,

Jeroen

Ook een Mount Everest aan eigenwijsheid....:p

Tsja, als je mij tegen wilt komen zul je nog even geduld moeten hebben helaas....
Komende Dinsdag weer an het werk voor plm 7 weken, dus pas in Mei weer thuis....

Groet, Bert

Ook een Mount Everest aan eigenwijsheid....:p

Tsja, als je mij tegen wilt komen zul je nog even geduld moeten hebben helaas....
Komende Dinsdag weer an het werk voor plm 7 weken, dus pas in Mei weer thuis....

Groet, Bert

haha je lijkt mij wel,
ben ook ouderwets,eigenwijs,een ouwe rot met de heli's,en ook druk in de weer met me eigen bedrijf en ga vanavond weg voor 3 weken naar de Botlek voor een grote klus.
Maar ik kom zeker eens langs om het een en ander te bespreken en ervaringen te delen,misschien neem ik de ouwe MFA eens mee.(staat nog bij fam.in het westen)

greetz,

Jeroen

@jonkie,we houden contact ivm de meeting,ben nog effe druk me zaakjes aan het plannen.

Leuk om te zien dat er meer mensen uit Drachten zich bezig houden met vliegen, ben zelf net begonnen! voorals nu nog kleine binnen heli's maar hopelijk met de tijd 1 voor buiten :)

waar wordt er in Drachten nog wel eens gevlogen? zou het leuk vinden om eens te komen kijken!

overigens, weet iemand ook of de vliegclub van Heerenveen ook een website heeft?
heb hier even op gegoogled, maar niets kunnen terug vinden :confused:
(moet wel bekennen, mn googlfu laat het vandaag wel erg afweten)

De modelvliegclub Heerenveen is al (minstens) een jaar of 8 a 9 geleden opgehouden te bestaan.
Er vliegen een paar mensen met Heli's op het industrieterrein A7 maar die zijn niet echt georganiseerd voor zover ik weet. Jonkje hier op het forum is daar één van. Ik vlieg er zelf ook wel eens een heel enkele keer.

Er word min of meer georganiseerd heli gevlogen bij Ter Idzard (vlak bij Wolvega) en die hebben een website maar daar mag ik geen reclame voor maken... Verder zit vliegclub Roden ook niet al te ver van Drachten af.

Mogelijkheden zat dus.

Groet, Bert

Hier nog een helivlieger uit Drachten. Helaas bestaat de Aeroclub Drachten ook minstens zo lang al niet meer. En om voor een paar accu's leeg te vliegen naar Roden te rijden met de huidige brandstofprijzen is mij persoonlijk de moeite niet ...

Ik vlieg dan ook 'wild'. Gelukkig hebben we nog voldoende ruimte hier in de omgeving. Grappig om te zien dat er meer helivliegers in de buurt zijn, ik dacht dat de hobby hier inmiddels wel uitgestorven zou zijn.

Helemaal zeker ben ik niet, en voorlopig is dat ook een academische kwestie, maar bij mijn weten "bestaat" Aeroclub Drachten nog wel.
D.w.z. het laatste wat ik er van gehoord heb is dat ze nog steeds een bestuur en een ledenbestand hebben, en heel stiekum hopen op een nieuw veld. Tenminste, ik ben voor zover ik weet nog steeds lid, en heb geen ontbindingsbericht gehad....
Wie weet lukt het ze ooit nog eens dus het kan altijd lonen om een vinger aan de pols te houden.

De meeste leden zijn echter in Roden of Dokkum gaan vliegen.

Groet, Bert

Het zou best wel kunnen dat ze officieel nog bestaan. Alleen hebben ze al rond de 10 jaar geen veld meer dus in de praktijk heb je als vlieger niet veel aan die club.

Ik denk niet dat je van de gemeente Smallingerland veel kunt verwachten wat een nieuw veld betreft. De (elektro) auto club is het ook niet gelukt om een eigen terrein te krijgen, die rijden nu op een basketbal veldje.

Wildvliegen gaat hier eigenlijk ook prima met de huidige 2.4 Ghz zenders, kleine elektroheli's en wat gezond verstand.

Hier nog een helivlieger uit Drachten. Helaas bestaat de Aeroclub Drachten ook minstens zo lang al niet meer. En om voor een paar accu's leeg te vliegen naar Roden te rijden met de huidige brandstofprijzen is mij persoonlijk de moeite niet ...

Ik vlieg dan ook 'wild'. Gelukkig hebben we nog voldoende ruimte hier in de omgeving. Grappig om te zien dat er meer helivliegers in de buurt zijn, ik dacht dat de hobby hier inmiddels wel uitgestorven zou zijn.
Het zal met wildvliegen ook niet zo opvallen denk ik, ruimte genoeg met al die boeren-weilanden buiten de steden en een elektro heli maakt niet veel geluid tov nitro/methanol. In de tuin hoverend vind m'n vriendin het wel lawaai maar ze kent de brandstof modellen niet ;)

Bij een club in de buurt, Hieslum, zijn enkele heli vliegers maar het meest vliegtuig heb ik gehoord van het bestuur. Vliegtuigen lenen zich over het algemeen ook minder voor wildvliegen denk ik tenzij je een handstart en buiklanding maakt. Misschien ga nog wel eens bij die club kijken maar vlieg niet echt regelmatig in het weekend. Als ik dat wel doe kan dat ook bij de heli vliegers in Ter Idzard of een meeting :) iets verder rijden met ca 55Km - 40 min maar dat is geen probleem.

Ik denk niet dat je van de gemeente Smallingerland veel kunt verwachten wat een nieuw veld betreft. De (elektro) auto club is het ook niet gelukt om een eigen terrein te krijgen, die rijden nu op een basketbal veldje.

Iemand enig idee waarom dit niet gelukt is?

Back