Drift auto bouwen

Dag iedereen
Ik heb een tijdje met nitro gereden maar die is nu stuk en ga overschakelen op electro om ook indoor te kunnen rijden maar ik ga overschakelen voor al op driften dus ik ben van plan om een kaal chassis te kopen maar voor het driften welke motor heb ik best nodig en hoe zit het juist met de vertanding wel pion op motor en wel hoe noem je het dat groter wiel dus eigenlijk welke versnelling heb je best nodig . TIP ZIJN ALTIJD WELKOM IN VERBAND MET HET DRIFTEN ook wat afstelling betreft

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Er zijn genoeg drifttopics op dit forum te vinden met veel info. De basis is een 4WD tourwagen met driftbanden en gelockte diffs.

Ik heb al wat dings gevonden hier op het forum maar het is vooral de vertanding waar en veel verschil kan in zitten en ben nog nieuw op het forum ben nog dings aan het uitzoeken hoe het allemaal werkt

Aub, gebruik eens leestekens enz.
Er zullen een pak meer mensen jou willen helpen als alles duidelijk leesbaar is.
Wat er nu staat moet je eerst volledig liggen ontcijferen om te snappen wat je eigenlijk bedoeld.

Vertanding, daar kan niemand wat over zeggen.Wij weten niet welke auto jij wilt dus ook niet welke vertanding deze wagen kan hebben. Eens je je auto hebt is het gewoon proberen en naar mijn mening zo laag mogelijk vertanden. Bij driften heb je toch geen snelheid nodig dus een zware vertanding zou alle elektra gewoon onnodig warmer maken.

Vertanding kan ik mij weinig bij voorstellen. Je glijdt op hele gladde banden van een plastic of een hele harde rubbersoort en speelt het begrip torque en speed geen rol. Wel kan ik uit ervaring zeggen dat snelle en moeilijk doseerbare motoren het niet makkelijker maakt. Driften is zowel spelen met het gas als met het stuur, Sensorless brushless motoren kunnen dan in je nadeel zijn.

Inweze is met iedere 4WD (!) chassis te driften maar er zijn ook speciale drift chassis te vinden met een iets andere gewichtsverdeling voor eenbetere drift. Het zal vast wel schelen maar het meeste van het driften moet toch uit je vingers komen.

Wil je veel uitgeven dan ga je gang, de dure wedstrijd auto's zijn populair vanwege de instelmogelijkheden (voor wat het waard is) maar vooral vanwege de blingfactor. Wil je goedkoop beginnen kan je prima starten met een Tamiya TT01D

Kennis van mij heeft een Yokomo drift car, alles instelbaar 8,5T brushless, kost een leuk weekloon, ik drift met een hpi E10 geen fuck in te stellen, 27T brushed en drift net zo leuk rond.

Merk wel dat die van hem makkelijker drift, heb er wat meer werk mee om te driften. Maar het is voor de fun. Driften is een kunst, de auto is niet zo intressant, je handjes moeten het doen, je moet ff doorhebben hoe je moet sturen en moet gasgeven om mooi te driften.

Maar wil je een echte driftauto moet je een Yokomo hebben, En dan niet die goedkope, maar die dure, daar is echt alles op in te stellen en kun je haaks sturen. Kost een half maandloon maar dan heb je ook wat.

Wil je het proberen wat het is en of het wat is koop een hpi E10 of tamiya TT01D, die kun je ook vrij vlot weer verkopen voor het geld wat je er voor betaald.

Aub, gebruik eens leestekens enz.
Er zullen een pak meer mensen jou willen helpen als alles duidelijk leesbaar is.
Wat er nu staat moet je eerst volledig liggen ontcijferen om te snappen wat je eigenlijk bedoeld.

Vertanding, daar kan niemand wat over zeggen.Wij weten niet welke auto jij wilt dus ook niet welke vertanding deze wagen kan hebben. Eens je je auto hebt is het gewoon proberen en naar mijn mening zo laag mogelijk vertanden. Bij driften heb je toch geen snelheid nodig dus een zware vertanding zou alle elektra gewoon onnodig warmer maken.

Mijn excuses voor geen leesteken te gebruiken. Maar alvast bedankt voor de reacties.

Back