A ah gek genoeg is alles louw warm gebleven. CG kan niet verder naar voor. Nogmaals het water was te wild. Zeker voor zo'n F1 tunnel. Ik denk dat bij vlak water hij perfect vaart.
Nee, nee, nee raggen met die bak. Dat doen de èchte F1-tunnels en dat kan met dit model ook. Het moet mogelijk zijn de afstelling van het motor-compartiment aan te passen aan de omstandigheden. Je zou ook nog de prop kunnen wisselen voor ene met minder lift of zo. Er bestaat maar één modus: vol gas! (Okay, voor de bocht ietsje van het gas af... ) Dat is geen criterium. Kan zijn dat je elektronica op punten over bemeten is. Je handling is voor verbetering vatbaar. Op deze manier was je met een goed afgestelde mini-hydro nog sneller af geweest en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Er zit dus veel meer in deze F1.
Gefeliciteerd !!! Hij vaart super goed ondanks het wilde water, een mini- hydro had geen schijn van kans gehad
Ach dat hij sneller door de bocht kan, of harder rechtuit is niet voor iedereen het belangrijkst Je hebt een klassieke romp mooi opgeknapt en weer terug op het water gebracht. Met de prop iets meer negatief, zal hij denk ik wel stabieler varen op hoge snelheid, zonder dat hij achterover gaat.
Bedankt mannen,ik ben er erg mee in mijn nopjes. De motor idd nog wat negatief . Ik ben al .lang blij dat alles lekker draaid en niet warm loopt. Op de video komt de snelheid nog niet lekker over. In het echie lijkt het harder te gaan. En de vaartijd gaat als ik wat beter door kan varen ook nog omhoog. En dan ben ik erg blij met een dikke 9 a 10 minuten per accu.
Gisteren en vandaag nog even gevaren. Jammer van de wind en golven. Kan nog steeds niet volluit gaan. De staart wat negatief gezet,ging beter alleen met de golven zet hij zijn neus in het water. En wordt het een duikboot De wind tilt hem op ,en opzij. En de golven gooien hem weer omhoog. Die wind en golven zijn best heftig als deze over het meer komt. Maar ik ben tevreden ,het ging al beter als de laatste keer. Wel verloor ik mijn schroef ,en gek genoeg vond ik hem recht voor mij in het water
Wat een geluk van je prop Dat water is in verhouding ook behoorlijk ruig voor je romp. Misschien een keer in de ochtend op een windstille dag proberen. Mooie foto's ook erbij.
Toeval bestaat niet. Jij wilde 'm voor je voetjes parkeren en dat heb je gedaan. Heb je in de ESC de "brake"-settings op "on" staan? Probeer de volgende keer 'ns met "brake off" en sowieso gladder water en betere afstelling van je buitenboord-unit.
Brake setting staat uit. Ik moet gewoon eens een windstille dag hebben. En dan gaan fine tunen met verschillende outboard posities.
Prachtig bootje heb je er van gemaakt! We hebben elkaar gister net gemist denk ik. Ik stond gister middag ook nog even te vliegen aan het zelfde strandje op de klinkenbergerplas. Zelf heb ik daar ook al 3 keer de schroef verloren van mijn speedboot. En gelukkig ook altijd weer terug gevonden Het water is nu mooi helder om te zoeken alleen wel koud haha
Dat geeft een goed beeld hoe hij nu vaart, mooi! De setup is niet te wild, maar geeft zeker een mooie snelheid. Heb je een gps snelheidsmeter? Ik ben wel benieuwd hoe snel hij is. Door de grootte van de romp is het moeilijk inschatten. Het is ook niet het belangrijkste, maar wel leuk om te weten Overigens vaart die Robbe Unlimited ook leuk. Ik kan mij deze boot nog herinneren als 1 van de topstukken van Robbe, uit de catalogus, geschikt voor 12 cellen NiCd en een 700 grootte motor. Dat waren tijden
Ik zal eens een oude telefoon opsnorren om te gebruiken als gps. Geen idee hoe snel ,ik gok toch wel richting de 70 kmh. De robbe is een stuk langzamer maar puur voor de nostalgie. Verder heb ik gewoon echt heel veel lol gehad met varen vandaag. Geen extreme snelheden,maar dat hoeft ook niet.
Onderdelen binnen uit de U.S.A. Waarde 85 Euro. Inklaren en btw €26.23 Niet mals maar dan kan het outboardje voorlopig lekker blijven draaien.
Daar kan je voorlopig weer mee vooruit. Altijd een fijn idee om reserve delen te hebben liggen, vooral als ze wat lastiger te krijgen zijn.
Ja dat vind ik ook een fijn idee,je zal net zien dat er wat kapot gaat . En dan kan ik het nu zo vervangen.
Ik was benieuwd; wat weegt jouw tunnelromp? En gewogen met of zonder lipo? Dan heb ik een beetje beeld bij wat zo'n rompgrootte vaarklaar weegt.