Durafix easyweld aluminium soldeerstaven

Hallo,
Weet hier toevallig iemand waar ik ergens in België durafix easyweld soldeerstaven kan kopen?
Zou graag eens iets proberen met een oud uitlaatje van mn vliegtuigmotor.
Alvast bedankt.
Mvg Wes.

Laatst bewerkt:
Misschien heb je gelijk dat het niet mogelijk is.
Daarom zou ik het ergens in Belgie willen vinden en een paar staafjes kopen om te proberen. Ik zie het niet zitten om te bestellen via Nederland voor een paar staafjes en dan nog 14 euro verzendkosten te moeten betalen.
Ik ben gewoon benieuwd en zou dit graag eens proberen.
Er zijn er die al met dit product een stuk van het motorhuis hebben hersteld met goede resultaten.

even naar een automateriaalen zaak gaan, daar "kneedbaar staal" haln,
uitlaat goed opruwen en erg!!!goed ontvetten , beetje van het goedje kneden, in het gat duwen, laten harden 10 min later is je uitlaat heel,werkt goed, heb er al motorblokken mee gerepareerd.

Dit heb ik al geprobeerd maar begaf het toch na een tijdje.
Het is eigenlijk voor het volgende te doen.
Is gewoon om mn uitlaatje die in 2delen is gewoon dicht te lassen met durafix.
Hij is niet meer dicht door een kleine aanpassing.Ik zou hem ook als hij dicht is willen aanpassen om een smoke systeem erop aan te sluiten.
Ik wil hier gewoon wat op testen op dit oud uitlaatje.Zodat ik mn nieuwe die ik nu gebruik niet hoef te gebruiken om mee te experimenteren.

Het spul op zich werkt wel aardig, of het ook werkt bij giet alu weet ik niet.
Misschien fabrikant even mailen.

even naar een automateriaalen zaak gaan, daar "kneedbaar staal" haln, uitlaat goed opruwen en erg!!!goed ontvetten , beetje van het goedje kneden, in het gat duwen, laten harden 10 min later is je uitlaat heel,werkt goed, heb er al motorblokken mee gerepareerd.
Maar vergeet niet dat een uitlaat veel heter wordt dan motorblok. Kneedbaar staal uit laten harden in oven???

Hoi,

Ik ben aluminiumlasser van beroep maar giet aluminium is al erg lastig en moeilijk om het netjes te lassen.
Ik denk dat het solderen niks zal worden omdat een uitlaat erg warm word en solderen is geen optie.
Je kunt het ook niet vergelijken met een stalen of rvs uitlaat welke je meestal goed kunt hardsolderen.

Succes gr Patrick

Ik las dat het smeltpunt bij die durafix staven 380 graden is.
Dus zo'n uitlaatje komt toch zo warm niet of heb ik het mis?
Is wel een 2 takt. Lassen lukt inderdaad niet.Heb het geprobeerd op werk.Daarom denk ik dat het te proberen valt met die staven zodat ik het aluminium niet hoef te smelten.
Dus niemand weet of ik die staven ergens in België kan vinden??

dit gaat niet, je krijgt de opppervlaktes niet heet genoeg zonder erg goede brander.
je kan ze gewoon voorzichtig lassen.

let wel, spuitgegoten delen zijn poreus, je kakt er zo een gat in.

ik heb een irvine tuut ooit gelast en die zit er al jaren aan.

Ik heb mijn heli zelfbouw uitlaatbocht gesoldeerd. Geen probleem. Met Castolin 190, dakgootbrandertje (geen zuurstof) werkt makkelijk en vloeit mooi. Nooit kapot gegaan, maar dat was dus geen spuitgietalu.

Heb toch van die durafix staven gekocht.
Net eens geprobeerd op mn uitlaatje en moet zeggen dat het toch een raar materiaal is. Het lukt toch redelijk makkelijk om het uitlaatje zo te lassen.
Ziet er het eerste zicht toch wel stevig uit en is net lijk gewoon solderen met soldeertin maar is veel harder.Getest met vijl en is net iets harder dan het giet alu.
Nu alleen nog testen op mn motor of het stand zal houden.

We hebben met 3personen gekocht want hoe meer staven hoe goedkoper.
Verzendkosten gedeeld. Aluminium Solderen
Ik probeer wel nog eens een foto te plaatsen hoor.
Maar je mag niet kijken naar het soldeerwerk want het is niet mooi gedaan.(Is niet zo gemakkelijk)Belangrijkste is dat ie dicht is.
mvg.

Ik had ook niet verwacht dat je spuitgietalumium mooi kunt solderen. Gewoon alumium was/is wel mooi te solderen (met Castolin 190).

Ik zit hier te zoeken op het forum hoe ik een foto hier moet uploaden maar vind niet direct iets.
Weet hier iemand hoe ik mn foto's kan plaatsen.

Back