Dutch Tamiya Challenge 2011!

Observer zegt:
Hoe kom je aan 1100 gram :confused:.

Ik weet niet aan wie je dat vraagt, maar 1100 gr. is niet genoemd dacht ik. Bij onze vereniging ( RC-Hotwheels ) is in het F1 reglement bepaald, dat het minimale gewicht 1050 gr. moet zijn.
Als ik je moet gaan uitleggen wat het verschil is tussen een F103 en een F104 wil ik daar kort in zijn: alles gaat met z`n tijd mee, dus ook de auto`s. De F104 is veel moderner en realistischer dan de F103. Zo heb je veel delen die je kunt afstellen. Vergelijk nu alleen eens de wielophanging, dan snap je ook waar het verschil in gewicht zit.
Maar als je zondag a.s. komt, kun je eens goed rondkijken en zoeken waar het verschil zit. ( de F104 is 1 cm langer, dikkere bodemplaat, upper-deck, zwaarde wiel-ophanging, groter wielen, enz.)
En..........dat wil niets zeggen over de prestaties hoor. ;)

Maar..............we blijven gezellig rijden, want dat staat voorop en moet ook zo blijven.:worship: En volgend jaar zien we verder. :proost:

Ik bedoel niet 1100 gram als regel maar als actueel gewicht van de auto van footy.

Uit het verhaal denk ik te kunnen opmaken dat hij ook een F103 rijdt welke dus 100 gram meer massa heeft dan mijn auto terwijl ik geen enkele moeite heb gedaan mijn auto zo licht mogelijk te maken.

Dat verbaast me.

En het gaat mij om het rijden ook al eindig ik als laatste, mijn grootste tegenstander ben ik voorlopig zelf.

Observer, ik heb mijn auto moeten verzwaren met flink wat lood om aan het gewicht te komen, en ik heb een alu diff en alu staanders voor de bevestging van de servo. Ik heb het eerder aangebrachte lood, dat je op verschillende plekken kunt plakken, na de clubwedstrijden in Deventer tot nu toe ook laten zitten bij de DTC en kwam daardoor op bijna 1100 gram.

Ik heb goedkope lipo's van Conrad die voor ons gebruik prima voldoen, 3200 en 3000, ze zijn inderdaad vrij licht, en inderdaad is dit een vrij bepalende factor.

Groet
Marcel

Aha...
Vandaar het verschil in gewicht;)
Ik rij met Zippy flightmax 4000MAH of met een robitronic 5000MAH ivm wat extra gewicht op de achterwielen.

mvg Roy

Ik heb goedkope lipo's van Conrad die voor ons gebruik prima voldoen, 3200 en 3000, ze zijn inderdaad vrij licht, en inderdaad is dit een vrij bepalende factor.

Groet
Marcel

Hallo Allen,

Zondag is het weer tijd voor de 3de DTC wedstrijd op het mooie baantje van RCHotwheels.

De weersvoorspellingen zijn niet al te best maar we moeten het beste ervan hopen.
Wellicht valt het alleszin mee en kunnen we toch lekker rijden.

De inschrijvingen van RCwebmagazine en MyRCM worden samengevoegd.

Zie je jullie zondag.

Grt,
Michael Lepelaar
Organisatie DTC 2011

Ik lees een aantal post die ik niet helemaal kan plaatsen.
Onderstaand zal ik proberen het een en ander duidelijk te maken.

Ghossie,
Je krijgt geen reactie van de organisatie?
We hebben de intentie om iedere vraag te beantwoorden.
Mocht jouw vraag tussen wal en schip zijn beland dan mijn excuses.
Naar mijn weten zijn alle (directe) vragen beantwoord.

Stekkers bij M-chassis klasse,
In het reglement (DTC2011boekje_reglement.pdf) staat niks over het verplicht rijden met de standaard stekker.
Het is dus toegestaan om de stekkers te vervangen.
Het is ook toegestaan om de standaard draden op de Carson cupmachine te verwijderen.

F1 gewicht limiet,
Is een oudere discussie.
Er is gekozen om de limiet te laten vervallen omdat er door mij is geconstateerd dat er weinig gewichts verschil is tussen de F103 en F104.
Een regel die er niet is hoef je ook niet te controleren was de insteek.
Mocht het nu zijn dat er meerdere mensen zijn die zich beter voelen met een gewicht limiet van bv 1000 of 1050gram dan kunnen we dat volgend jaar weer invoeren.
Zoals gezegd gaan we dat dit jaar niet meer aanpassen (geen FIA praktijken bij de DTC ;) )
Het is natuurlijk wel mogelijk om een gentlemen agrement te maken en onderling een minimum gewicht af te spreken.
Ik weet zeker dat dit geen probleem is.

F103,
Deze blijft zeker weten gewoon toegestaan in 2012.
Wat er bij een europesche finale is toegestaan is natuurlijk een ander verhaal en dat laten we aan die organisatie.

Body's F103,
Er werd gesuggereerd dat er geen Tamiya F103 body's meer verkrijgbaar zouden zijn.
Wij kunnen ons dat nog niet voorstellen aangezien er regelmatig oude modellen opnieuw worden uitgebracht.
Wij houden de intentie om met Tamiya body's in de F1 te blijven rijden.
Mocht er in de toekomst blijken dat er geen body's verkrijgbaar zijn voor de F103 kan er altijd nog gekeken worden naar alternatieven als deze maar gelijkenissen tonen met bestaande Tamiya F1 kappen.

FDR Euro-GT,
Dit is niet in het reglement vast gelegd en wordt onderling vast gesteld als gentlemen agrement.
Ik stel voor om op Deventer 4,5 te gebruiken zoals op HFCC het geval was.

Ik hoop dat hiermee weer wat meer duidelijk is geworden.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Grt,
Michael Lepelaar

Laatst bewerkt:
Thanks daarvoor.
We gaan ons als gentlemen hieraan houden ;)

mvg Roy

FDR Euro-GT,
Dit is niet in het reglement vast gelegd en wordt onderling vast gesteld als gentlemen agrement.
Ik stel voor om op Deventer 4,5 te gebruiken zoals op HFCC het geval was.

Ik hoop dat hiermee weer wat meer duidelijk is geworden.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Grt,
Michael Lepelaar

Morgen (vandaag, zaterdag 16 juli) is het circuit geopend van 11.00 uur tot 17.00 uur. Het telsysteem is ook aanwezig.

Martijn

Hij is bijna klaar, de neus en de luchtinlaat nog een kleurtje en mijn zender instellen.

Hopen dat er te rijden is morgen.

Ik was even aan het kijken op Google Earth naar het circuit, kan er wel bij het circuit worden geparkeerd? Als ik namelijk het adres zie van het circuit ligt dat namelijk aan de andere kant van het sportveld. Waar parkeren we nu??

Hopelijk dat iemand dit nog even kan beantwoorden, en anders hopelijk tot zondag, en dat de weergoden met ons zijn:)

Ik was even aan het kijken op Google Earth naar het circuit, kan er wel bij het circuit worden geparkeerd? Als ik namelijk het adres zie van het circuit ligt dat namelijk aan de andere kant van het sportveld. Waar parkeren we nu??

Hopelijk dat iemand dit nog even kan beantwoorden, en anders hopelijk tot zondag, en dat de weergoden met ons zijn:)

Je moet navigeren naar de Brederodelaan. Als je er vanaf de Roland Holstlaan in rijdt, zie je naar enkele tientallen meters een wegversmalling met fietsstrook ernaast, vlak voor de Jan Luykenlaan. Daar begint het schelpenpad welke naar het circuit leidt en kun je de auto kwijt.

He leuk zeg. Oude tijden herleven! Vroeger zelf ook nog meegeraced in de Eurocup. Da's al wel lang geleden..... Morgen eens de sfeer proeven en wellicht later een keer meedoen. Ben benieuwd hoe deze serie zich heeft ontwikkeld.
Henk Brandsma

He leuk zeg. Oude tijden herleven! Vroeger zelf ook nog meegeraced in de Eurocup. Da's al wel lang geleden..... Morgen eens de sfeer proeven en wellicht later een keer meedoen. Ben benieuwd hoe deze serie zich heeft ontwikkeld.
Henk Brandsma

F1 zo te zien?

Ik ga morgen voor het eerst kijken of het moet zo zijn als het tot nu toe geweest is qua weer, dan kan ik ook wat rijden.

Ik ben zeer benieuwd.

Back