Dutch Tamiya Challenge 2011!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Michael L, 18 feb 2011.

1. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Yup 2ehands en een voorkant van een F103 heb ik ook nog liggen.
    Nu nog ffies de juiste body er bij zo als een Mclaren MP4/5b of MP4/6:cool:

mvg Roy

2. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Mag er ook met een TB-01 of TB-02 meegereden worden, zijn praktisch dezelfde auto's als tt-01 alleen de tb's zijn standaard gelagerd, heb nog zo n ding staan, lijkt me leuk mee te tuffen, F104 nog niet klaar maar dit lijkt me meer een auto voor op de plank:nosmile:

Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  3. footy71

footy71

Lid geworden:
    30 dec 2004
    F104 op de plank? Nee joh, een RC-auto is om te racen, gaat prima hoor! Statische modellen horen op de plank!

Marcel

4. mardo

mardo

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Even een update van mijn kant, inmiddels is de f103 uit japan binnengekomen en zonder extra invoerpremies! Ik had ook nog wat hopups besteld in bij banzaihobbies en daar moest ik daar wel weer premies voor betalen, de douande kijkt dus niet echt naar de grootte van de doos...

Banden zijn ook binnen.

Ik heb de auto gebouwd, zonder problemen. Ik heb nog wel een paar vragen voor de race in eindhoven;

Hoeveel vet moet er op de schijfjes waar ook de demper aan zit, en is dit dan het differienteelvet wat erbij zit?

Hoe moet ik het differienteel afstellen, losjes of juist strakker,

Ik hoor ook graag nog wat algemene insteltips, bijvoorbeeld motortandwiel.

Wouter en ik hebben er erg veel zin in!

Waar bevestig ik de transponder?

Deze transponder wil ik graag lenen, mijn zoon heeft hem ook nodig voor zijn race in de offroad klasse.

En voor de de offroad race waar mijn zoon aan meedoet,

Transponder, deze wil ik graag lenen bij de organisatie of van iemand anders, hoop dat dat gaat lukken.

5. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hey Mardo, leuk dat je er ook bij bent!

Afstelling moet ik ook nog even kijken, grip op Eindhoven blijkt op sponsbanden tegen te vallen.
    Ga van de volgende basis uit:

- Wrijvingsdemper niets in doen. Op het moment dat je meer grip voor nodig hebt, kun je eerst de demper strakker zetten, eventueel lichtjes invetten met dunne siliconenolie (diff.vet is te dik)

- Diff net zo strak zetten dat je het tandwiel net niet door het diff kunt drukken.

- Motortandwiel starten met 23/93 (ga ik van bandenmaat 62mm uit en tandwielen module 0,4 De rol-out is dan 48mm)

- Als je een leentransponder van de club krijgt, kun je een gat in de body maken, net voor de accu.

Verder kan ik je weinig tips geven, daar ik zelf nog niet op het circuit in Eindhoven heb gereden. Dus gaan we zondag daar uitvinden.

6. footy71

footy71

Lid geworden:
    30 dec 2004
    Let op Marten, Eindhoven is zondag over een week, eerst de clubwedstrijd in Deventer nog ;-)

Marcel

7. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Het vet wat je moet gebruiken indien je het uberhaupt gebruikt is damper vet(in verschillende gradaties te krijgen)
    Begin met je dif zo af te stellen dat je net geen slip meer hebt.
    Dit is een goed start punt
    Motortandwiel is afhankelijk met welke diameter achterband je rijd.
    Wat ik heb begrepen is een rollout van 48/50 prima voor eindhoven.
    Spurgear is meestal 93 wat er gebruikt word
    Transponder monteer je waar je plek hebt.
    Rijden jullie in het zelfde weekend een wedstrijd?
    Indien niet kun je altijd de transponder "lenen" van je zoon.
    Stel de auto zo af dat de voorzijde lager ligt als de achterzijde.
    Olie in de demper 200/300 van bv Tamiya met een rode veer
    Banden voor 40 shore en achter 30 shore om te beginnen
    Of als het Tamiya banden zijn, soft achter en medium voor.

mvg Roy

8. Observer

Observer Guest

Man, bijna mijn Slash geruild tegen een M03 mini Cooper. Fout gegaan op de overdracht.

(en de verlaging is toch wel erg goed gelukt)

Waarom vertel ik dat hier? Moest het even kwijt, sorry.

9. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Lol:cool:

10. ..l3art..

..l3art..

Lid geworden:
    3 feb 2008
    hoi,

waar kan ik het reglement terugvinden?

mvg

11. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
  12. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    K heb een TT-01 in Duitsland besteld, hopelijk een beetje op tijd binnen zodat ik deze kan bouwen, body spuiten en een beetje redelijk afstellen en dan meerijden in Eindoven als t een beetje meezit. De F104 nog niet klaar, zit te al dagen te wachten op de rode verf, alleen t pakketje is zoek geraakt bij de post, had er vorige week al moeten zijn. Meld me weer als er vorderingen zijn.

13. Observer

Observer Guest

TT01 lijkt me ook een hele leuke klasse om in te rijden. Welke hop ups ga je toepassen?

14. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Ik ga redelijk standaard beginnen, t 'ís een TT01E R, er komt wel een alu cardan-as op, instelbare spoorstangen aan de voorzijde zodat ik de to-out wel kan aanpassen, en er komt een Honda Civic - Type-R R3 JAS Motorsport, en zo wordt ie ook als op de foto.

Standaard worden ze geleverd met de profielbanden, maar heb ook gelijk de toegestane slick banden meebesteld + inserts en met Focus velgen, deze staan me eigenlijk niet aan maar nergens de Honda velgen op voorraad. Maarja das nie zo'n probleem, owjah......alu motorplaat en een alu motorkoeler erop. Volgende wat op mijn verlanglijstje staat zijn de TRF 42102 Dempers maar die zijn nogal prijzig met z'n 54 euri's, kan tenslotte niet alles tegelijk aanschaffen had buiten de F104 ook al een maand terug een nieuwe zender aangeschaft met wat opties namelijk de Ko Propo Eures Limted Black Edition met ook gelijk adapter om het stuurwiel te kunnen verlagen en naar buiten te zetten. Morgen nog even kijken bij de locale rc-zaak welke servo ik er op ga zetten. Had namelijk net 2 dure servo's ontdaan van de lipjes voor de F1, de 1e die ik had ontdaan van de lippen had een te lang schacht zodat de kabels van de accu in de knel kwamen, dus 53 euro voor Jan-L....verknipt, maar wel weer een andere snelle servo geplaatst en natuurlijk ook ontdaan van de lipjes.:oops:
    Hier dus ook een foto van mijn nieuwe zender, en als t goed ik komt mijn zendertas deze week ook nog binnen uit de USA.

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  15. Observer

Observer Guest

Mooie kap. Volgens mij mogen de TRF dempers niet gebruikt worden in de stock klasse. Wel de kunststof versies, die zijn een stuk voordeliger/minder duur. Zo te zien zitten er al olie gevulde shocks op de R versie. Instelbare armen, mooi chassis.

Die zender, tja dan ben je gelijk klaar voor de rest van je race carriere.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2011
  16. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Weet jij een bestelnummer voor die kunststof versies dan.

17. Observer

Observer Guest

50746 / 53619 CVA damper set

Maar zo te zien zitten er al ks olie gevulde shocks op het R chassis toch?

18. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Kon dit niet zo vinden in de beschrijving van de auto, dus dat wordt afwachten dan.

19. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Kon de info zo niet op de Duitse site vinden, dus nog even gesnuffeld op Nederlandse sites wat er zo op de auto zit die ik besteld heb:

De 4WD TT-01R Type-E Chassis kit die wordt geleverd met vele race spec Option Parts voor betere rijprestaties.
    De TT-01R Type-E chassis is voorzien van de volgende exclusieve onderdelen:
    • T50746 CVA Super Mini Shock Unit Set
    • T50823 Glow Motor R / C TG10 wielas (2pcs.)
    • T50883 39mm Set Drive Shaft
    • T51023 Medium-Narrow Racing radiaalbanden
    • T53673 Toe-In achter Upright (TT-01, TGS)
    • T53471 Medium-Narrow 5-spaaks velgen (Offset 0)
    • T53642 5mm aluminium bal connector (blauw)
    • T53665 TT-01 Spur Gear Set (55T/58T)
    • T53983 Licht-Tuned Motor (28T)
    • T54025 TT-01 Type-E kogellagerset
    Gegevens en maten:
    • 1/10 R/C voorgebouwd chassis.
    • Chassis lengte: 375mm, Wielbasis: 257mm.
    • Urethaan bumper
    • Middellange smalle race radiaalbanden (4 stuks)met middelgrote smalle witte 5-spaaks wielen met inserts.
    • CVA olie dempers, instelbare bovendraagarmen, stabile brug achter voor stabiel recht rijden.
    • Aandrijving beschikt ook over een lichtgewicht aluminium aandrijfas en ophangingen, voor verdere fine tuning
    Exclusieve onderdelen voor de TT-01R chassis zijn onder andere:
    T53674 Verstelbare bovendraagarmset met blauw geanodiseerde aluminium L/R schroeven.
    De kardanassen van T54026 TT-01( aluminium) en van de T53783 TB Evolution IV zijn de lichtgewicht aluminium aandrijfas ingebouwd.

Al met al hoef ik dus helemaal geen oliedempers te kopen omdat ze er al op zitten, op Duitse site stond gewoon dat hij met veel opties geleverd werd maar niet gespecifieerd met wat...maar dat weet ik nu dus:eek:

20. Observer

Observer Guest

Hier zijn al veel hop ups op te zien, echt mooi chassis.

Deel Deze Pagina