Dutch Tamiya Challenge 2011!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Michael L, 18 feb 2011.

1. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Moet jer nog een hoop afhalen voordat je in de Stock klasse mag meerijden:(

2. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Tt-01e r

Vind het overigens geen probleem dat deze R-versie van de TT-01 mee zou rijden in de Stock klasse, mits de motor maar gelijk is. Komt toch veelal aan op stuurmanskunst. En welke schokbrekers er dan op zitten zou mij niet direct boeien. Gaat mij om plezier van rijden.

3. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Voor de stockklasse heb ik er toegestane banden bij gekocht, verder zit er niks op wat niet zou mogen volgens mij.

@Observer, de servo keuze is geworden een "Savox SC-1257TG"

Specs:

• 0.07 sec/60°

• 10.0 kg/cm torque

• Coreless motor

• Titanium gears

• 12 bits - 4096 resolution

Dimensions: 40.3 x 20 x 37.2mm

Weight: 52.4g

Speed (sec/60°): 0.07sec @ 6.0V

Torque (kg-cm): 10.0 @ 6.0V

Gears: Titanium & Aluminium

Case: Aluminium + plastic

4. Observer

Observer Guest

Da's nog eens een serieuze servo.
    Heb voor mijn F1 een budget Savox besteld waarvan ik overigens ook veel verwacht.
    Heb vroeger met een acoms servo uit een zenderset gereden met mijn F1 en dat ging prima. De Futaba van 3 euro incl. verz. uit HK doet het een stuk minder helaas :rolleyes: (de speling is zo'n beetje net zo groot als de totale stuuruitslag bij wijze van) dus die wordt binnenkort vervangen, hopen dat de servos voor de DTC arriveren.

5. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Specs van mijn stuur servo:

Team Orion VDS-0910
    Modulation: Digital Torque: 6.0V:
    (8.80 kg-cm)
    Speed: 6.0V:
    0.10 sec/60°
    Length:
    40.3 mm
    Width:
    20.0 mm
    Height:
    25.4 mm
    Gear Type:Titanium
    Rotation/Support: Dual Bearings

Mvg Roy

6. jurre corally cct

jurre corally cct

Lid geworden:
    18 mrt 2007
    @ghossie, goede servo! heb hem in mijn ta05 (sinds kort) en moet zeggen dat het erg goed bevalt!

7. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Volgens mij is een "R" sowieso niet toegestaan? Dat zal komen door de opties neem ik aan. Zou grappig zijn dat je dan nl wel met een lichtgetunede motor zou mogen rijden (standaard uit de doos). En ja ik weet dat er motoren worden uitgedeeld.

8. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Hij heeft niet meer opties dan toegestaan volgens mij als ik de lijst zo bekijk in het regelement heeft hij alleen al die opties:D ik neem aan dat blauwe kogelkopjes e.d. geen extra verbetering zal zijn voor het rijden:teacher:, de dempers zijn ook toegestaan, aandrijas ook, misschien dat iemand er meer over kan vertellen of de auto wel of niet toegestaan is, zal vreemd vinden als het niet zo is, motoren worden tenslotte daar uitgereikt en uiteindelijk komt het alleen op de stuurmanskunsten aan.

9. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Zow...
    F104PRO gisteren aangekomen:D
    Bijgeleverde body is helaas niet echt veel meer:(
    Wie heeft er nog een mooie body voor mij?
    Liefst die van de PRO uitvoering met spoilers maar als het een body van de F104W is ben ik nog blijer:cool:
    Wat ik niet verwachte maar wat er wel bij zat is een Novak GTX esc
    Me a happy camper.
    Nu nog een mooie body.

greets Roy

10. silverpijl

silverpijl

Lid geworden:
    27 apr 2009
    Hey Roy, ga je daar mee in Eindhoven rijden?

11. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Licht er aan of ik een nette body voor die tijd heb en of deze ook geschikt is voor de W versie;)
    Indien niet dan neem ik hem wel mee maar ga ik een beetje testen.
    Heb totaal nog geen foam banden voor de F104 in de normale configuratie, dus zal met de W uitvoering moeten gaan testen.

mvg Roy

12. silverpijl

silverpijl

Lid geworden:
    27 apr 2009
    ik wil wel een setje ruilen ( nieuwe GP ) . Jij voor een F104 en ik van jouw een setje voor een F103? 40 en 36 shore. ( Zie mijn avator ;-) )

Ik heb evt. ook nog wel een orange body voor je. Daar reed ik de eerste keer mee in Gouda. ( geen spoilers erbij )

13. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Dank voor het aanbod maar ik heb geen F103 velgen meer over:(
    Alles wat ik nu heb is in gebruikt en dus ook niet nieuw meer.
    Banden 40 voor en 36 achter heb ik wel.
    Zit ik alleen dan met de spoiler issue:confused:.
    Heb ffies niet de centen om die mooie Mclaren MP4/5B te kopen die hier aangeboden word:(
    Dat zou namelijk helemaal mooi zijn.

mvg Roy

14. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Heeft er nog iemand een nieuw setje foam banden liggen voor de F104, 40 voor en 36 achter heb ik wel. Zijn deze ook gelijmt te koop en zo waar.

15. Observer

Observer Guest

De Heilige Koe in Deventer en bij GPSpeedtires in Duitsland. (daar komen die van de Heilige Koe trouwens vandaan)

16. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    de Heilige Koe Deventer heeft ze op voorraad, alleen weet ik niet welke hardheden daar liggen. Moet je ze even bellen of mailen.

17. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Ik zal er in ieder geval geen probleem van maken.

18. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Stock-racen: veelal beoogd men ook basic-racen in dit soort klassen, dwz met minimale middelen toch competitief mee kunnen draaien. Sommige reglementen lijken onzinnig, net zoals veel (kleurrijke) opties die enkel tot doel hebben de ander de oog uit te steken, en niet sterk in de schoenen staande rijders te verleiden deze ook aan te schaffen, met de daarbij behorende aanzienlijke kostenstijging.

Gelukkig hoef je als beginnende rijder, de reglementen niet perse te begrijpen in dit soort klassen, alleen maar aan te voldoen. Klagen over het wel of niet zinnig zijn van een bp reglementregel, omdat toevallig jij hieraan niet voldoet, is de omgekeerde wereld, jij moet je schikken binnen de reglementen, niet de reglementen aan jou wensen of materiaal!!! Hier klagen, verkeerde conclusies, of verkeerde vergelijkingen trekken is al evenmin niet zinnig, want er is hier niemand van de technische commissie om tegen te klagen, of ander die hier beslissingrecht over heeft. De technische commissie aanschrijven, voorleggen welk materiaal je in bezit heb, en vragen of het een probleem is om hiermee aan de start te verschijnen, zo simpel is het!!!!

19. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Dank voor deze vermanende woorden. Ik kreeg niet de indruk dat erom gevraagd werd, maar goed. Er is een reglement, dat is bekend. Ik geloof echter niet dat omwille van wat blauwe schroefjes iemand gediskwalificeerd zou moeten worden. Die luxe kan deze DTC zich volgens mij niet permiteren. Los van alle goede bedoelingen van de regelementen. En natuurlijk heb je gelijk dat het pas consequenties krijgt al de technische mensen je auto controleren en deze evt af- of goedkeuren. Dat laatst is wat mij betreft zeker een open deur. Laten we eerst maar eens kijken hoe het gaat in Eindhoven. Ik ga voor het plezier en niet voor de competitie oid.:p

20. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    De wedstrijd bij ERCE in Eindhoven komt steeds dichterbij.

Er zijn wat technische problemen met de site van RCwebmagazine.nl maar deze is momenteel bereikbaar via de volgende link:
    RCwebmagzine.nl

Inschrijven kan ook via de volgende directe link:
    Inschrijvingen

Het reglement is te vinden op de site van de Nederlandse importeur:
    http://www.rapidhobbyimport.nl/webshop/media/content/DTC2011boekje_reglement2.pdf

De organisatie van de Belgische Tamiya cup is zo vriendelijk geweest om hun deelnemers uit te nodigen om deel te nemen aan de race in Eindhoven.
    We hopen veel Belgische deelnemers te mogen begroeten!
    Alvast een voorproefje op de Belgie-Nederland finale in Rucphen op 11 september ;)

Grt,
    Michael

Deel Deze Pagina