Dutch Tamiya Challenge 2011!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Michael L, 18 feb 2011.

1. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Je kan een lange of een korte discussie er tegenaan gooien, het feit blijft dat de rijder veelal “zelf verantwoordelijk is voor een evt diskwalificatie”, hij of zij dient op de hoogte te wezen met de reglementen, dus diskwalificeert hij zichzelf door er zaken op te doen, of handelingen te verrichten, die niet reglementair zijn. Daag je een technische controle commissie uit door nonchalant om te gaan met een evt reglement regel, dan moet je ook zo sportief wezen om daarover ook de consequenties in ontvangst te nemen. Een technische controle commissie diskwalificeert dus niemand, zij waakt enkel en alleen maar over de onderlinge (technische) sportiviteit van de deelnemers!!!

2. silverpijl

silverpijl

Lid geworden:
    27 apr 2009
    En hij sprak uit eigen ervaring, aldus.............

3. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Dank voor je wijze woorden, maar had iemand daarom gevraagd? Je blijft maar die uitroeptekens gebruiken en een vingertje wijzen. Nogmaals je hebt het telkens over een 'open deur'. Ja er zijn reglementen en ja je moet eraan voldoen. Niemand heeft gevraagd om je motiverende woorden.:p

4. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Ik heb een vermoeden dat hij doelt op deze auto "4WD TT-01R Type-E Chassis kit die wordt geleverd met vele race spec Option Parts" omdat sommigen denken dat je met deze auto niet binnen het regelement valt met al die optie's, op de banden na mag alles volgens mij wel.

5. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Als een organisatie een reglement schrijft, dan mag je er van uit gaan dat deze ook uitgevoerd wordt en geldend is voor iedereen, anders moet men deze niet uitvaardigen. Een coulance regeling dwing je echt niet op deze wijze af (onderstreept). Wat ik schrijf is dat het beter is van tevoren aan te geven wat de evt afwijkingen zijn van jouw auto, dan te wachten dat het moment aanbreekt dat je ter verantwoording wordt geroepen. Regelmatig wordt de technische controle uitgevoerd door de technische controle commissie van het gast circuit ter plaatsen, die heeft alleen maar een uitvoerende taak, en geen zeggenschap over/in een evt coulance regeling!

Voor de rest mag je doen met mijn bericht wat je wil, als het jouw je interesseert, misschien een ander wel!

6. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Ik vraag niet om een coulance en ik ben voor het reglement. Volgens mij is dat helemaal het issue niet, hoewel jij dat er blijkbaar in leest. Dat is jouw zaak. Blijkbaar voel je echter de behoefte om het vingertje op te steken en dat is ook je goed recht. Verder is je mail (en die paar van daarvoor) niet meer dan een link naar het reglement. Aangezien ik voor het reglement ben, is dat voor mij een open deur. Met andere woorden: je steekt een vingertje op naar iemand die het met je eens is alleen niet met de toedracht erom heen. Dat het nog geen weelde is in de DTC lijkt me duidelijk. Ik heb nog in de glorietijd meegedaan dat er 4 finales waren voor de GT-klasse. Dit is dan nog magertjes. En JA, van mij mogen de glorietijden terugkeren MET handhaving van het reglement. Vanuit die tijs is mij juist bijgebleven dat de fanatiekste het meest creatief waren met het reglement. Voor mij aanleiding om in de stockklasse te rijden. Denk je van dat gedoe af te zijn...
    :cool:

7. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
  8. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Laten we het maar vergeten. Volgens mij zitten we op dezelfde lijn.Mijn auto voldoet aan het reglement. Wacht nl op enkele hop ups, die overigens ook volgens reglement zin. Weet echter niet of ik die op tijd binnen heb.

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  9. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Ik hoop ook dat ik de TT-01E R optijd binnen heb, als ik op de site van UPS kijk wordt het denk ik Dinsdag, dus zal krap worden om het geheel klaar te krijgen voor t weekend.

10. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Heren?

Is er al wat meer bekent ivm de Benelux wedstrijd qua regelementen?
    Ik denk dat dit wel handig ivm dat dit reeds volgende maand is en we misschien nog iets aan moeten kopen?

mvg Roy

11. Observer

Observer Guest

Wie kan je eigenlijk een PM sturen voor technische zaken, is dat Michael of gaat iemand anders daarover en heeft Michael het in dit geval doorgegeven?

(ik vraag me bijv. af wat er tegen alu dempers is of wat voor voordeel die bieden t.o.v. een kunststof demper)

12. Ghossie

Ghossie In Memoriam

Lid geworden:
    28 dec 2008
    Ik denk dat alu dempers nog iets precieser werken dan de een kunststof demper, als er veel druk op de demperstang komt zou de demper iets kunnen wringen en ik denk dat dit niet mogelijk is met een aluminium. Al met al zullen rijders met deze type auto's dus de tt-01's niet merken omdat die gewoonweg die rijders kwaliteiten niet hebben dat het op de kleinste dingen aankomt. Wat iedere rijder wel zal merken is dat als ze van luchtdempers naar oliedempers gaan omdat de auto dan echt een betere wegligging heeft. Ook spelen met andere viscositeit demperolie zal dus invloed hebben op de auto, dus veel rijden en dingen aanpassen zal uiteindelijk wel voordelen opleveren, uiteindelijk zal diegene die het vingertje het best doseert en het beste stuurt toch wel vooraan terecht komen.

13. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006
    Je kan bij Ted of mij terecht voor vragen betreffende de DTC.

Grt,
    Michael
    Organisatie DTC 2011

14. Michael L

Michael L

Lid geworden:
    9 nov 2006

Het reglement is inmiddels samengesteld.
    Dit is samen met de Belgische organisatie gegaan en dus een compromis tussen ons en hun reglement.

Alhoewel de reglementen niet zo ver uit elkaar liggen zijn er toch een paar kleine verschillen.
    Iedereen zal begrijpen dat bij een compromis beide partijen water bij de wijn moeten doen.

Zeer binnenkort zal het reglement gepubliceerd worden.
    Het reglement komt in ieder geval op de Belgische site TamiyaCup en wordt tevens per mail verstuurd.

Een korte samenvatting van de verschillen met het NL reglement:

Euro-GT:
    Alleen Tamiya TZ-RZ of 12t brushless
    Naast de Tamiya banden ook de Sorex 32 toegestaan.
    Alleen Tamiya Touring body's toegestaan

Stock:
    28T pinion toegestaan
    Allu dempers NIET toegestaan

F1:
    Volgens NL reglement

Mini:
    Standaard silvercan 540 motor uit de kit. (Mabuchi of Johnson)
    Regelaar vrij
    Alle Tamiya 60D en 55D toegestaan

Grt,
    Michael Lepelaar

15. Fire5

Fire5

Lid geworden:
    16 jul 2011
    Maar dan heb je het in ieder geval binnen. Bij mij moet eea uit HK komen en die geven 7 tot 14 werkdagen als mogelijke termijn. Gelukkig zien zij zaterdag als een werkdag (hoop ik).
    :cool:

16. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Voor de liefhebbers in de F1 klasse.
    Wij hebben een open wedstrijd op 25 september bij Modelracingmidland
    Bij voldoende interesse willen wij daar ook de F1 klasse aan toevoegen:D
    Wat ik net ffies heb lopen brainstormen met het bestuur is:
    Alle modellen Tamiya F1, met rubber of foam banden.
    Motoren de wel bekende Carson Cupmachine of de silvercan motor.
    Dit om het voor de mensen lekker betaalbaar te maken.
    Ik zeg laten we het ook in die klasse lekker gezellig maken en daar voor inschrijven.
    De klasse staat nog niet geselecteerd bij inschrijvingen, maar als we allemaal ffies een mailtje naar het bestuur MRM - Contact toe doen komt dit wel goed;)
    Voor de overige klasses zie MRM - Inschrijven wedstrijden
    Tech regelement MRM - Agenda

mvg Roy

Laatst bewerkt: 14 aug 2011
  17. drift-junkie

drift-junkie

Lid geworden:
    22 jan 2005
    Ik zou niet weten waarom een alu damper beter zou moeten werken dan eentje van kunststof, wel worden er allerlei zaken toegeschreven die je met een korreltje zout moet nemen. Wringen van een damper, schuren tegen de zijwand?? Als de damper goed werkt, dan zit er een oliefilmlaag tussen de piston en de schacht!! Loopt lichter?? De zuigerstang gaat ook door evt dezelfde 0-ringen!! De kunststoffen schacht zou meer wijken dan bij een alu onder veel druk, hoeveel bar druk staat er nu eigenlijk op in ons geval, daarnaast compenseert de bladder het teveel aan druk!!

Mechanische verschillen zijn er wel, die goed merkbaar zouden moeten zijn zoals: vaak andere bladders (hardheid) andere diameter pistongaten (of het aantal) of het materiaal waaruit ze vervaardigd zijn. De kunststoffen gebruikt 2 rubberen O-ringen, TRF damper 1 siliconen O-ring waardoor de zuigerstang een stuk gemakkelijker glijd. Wel slim van de fabrikanten om ze niet hetzelfde op te bouwen, hierdoor wordt het vergelijken ernstig bemoeilijkt. Alle bovengenoemde zaken bepalen in veel grotere mate het karakter van de damping, bouw ze beide hetzelfde op, vergelijk ze opnieuw, en oordeel dan nog eens!!

18. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Erg jammer dat MRM (weer) niet verder kijkt in de nationale agenda's. Op die zelfde dag is er dus een electro NK, de week daarvoor heeft RC Hotwheels een openclub (overigens ook met een F1 klasse, info volgt zsm op de site) en de week daarvoor is de BE-NL finale in Rucphen. Wordt me wel een beetje erg druk...

19. Tazman

Tazman

Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Ik weet het Marten,

Helaas is met de NK geen rekening gehouden:(
    Met clubraces kun je helaas geen rekening houden daar die niet allemaal online staan en je dan ook helemaal niets kan plannen.
    Ik zeg kijk of je agenda het aan kan en anders niet.
    De F1 klasse is ook nog niet definitief.
    We willen kijken of we genoeg inschrijvingen krijgen om deze extra te houden.

mvg Roy

20. Marten

Marten

Lid geworden:
    1 nov 2004
    M'n agenda kan het wel aan, eerder de vraag of ik het aan kan. :rolleyes: Helaas is mijn gezondheid ook niet 100% meer en merk dat ik aan het einde van de wedstrijddag helemaal kapot ben. En om dit nu 3 weekenden achter elkaar te doen...

Deel Deze Pagina