Dutch Tamiya Challenge 2012

Was leuk om eens mee te doen aan de Nederlandse versie van de TamiyaCup!
Ook leuk om een keertje te rijden tegen mensen waar ik nog nooit heb tegen gereden.

Wat een opmerkelijk verschil was er wel bij de 12T vs 13.5T...

Voor mijzelf was het een beetje een pechdag (precies steeds als ik tegen de nederlanders rij :-) )
Maar ik heb zeker genoten van de sfeer en het goeie weer!

@Olii,

Jammer dat je uitviel in de Feature race :(
Anders hadden we de onderlinge competitie tot aan de eindstreep kunnen volhouden :)

Andre

Afgelopen zondag een geweldige dag gehad op Eindhoven met de DTC, de weersomstandigheden waren veel gunstiger dan voorspeld, en daar hebben we dan ook allemaal van genoten. Ik mocht zelfs met een beker huiswaarts keren, wat wil je nog meer..!!!

Zoals we de laatste jaren gewend zijn, was het weer een moeilijke race voor vele van ons, het circuit, met name de asfalt laag, geeft geen gunstige uitwerking op de wegligging van vrijwel ieder model, 2wd of 4wd niets blijft gespaard.

Desalniettemin is het nog steeds niet toegestaan om gripverhogende middelen, zowel kant en klaar uit de winkel, noch “alternatieve” huis/tuin en keukenmiddelen, of bandenwarmers te gebruiken bij de M-chassis, helaas heb ik dat wel geconstateerd. Of men hier baat bij had op dit moeilijke circuit, durf ik niet te zeggen, hoe dan ook, het straalt onsportief gedrag uit, ….niet meer doen dus…..:nooo:

De eerst volgende wedstrijd zal plaats vinden op de HFCC, een beetje vergelijkbaar circuit in grote, ook erg gezellig, maar dan met grip vergelijkbaar op de meeste andere circuits, tot ziens op de HFCC…!!!

Dat is waar in de M-chassis en stock klasse zijn smeermiddelen en bandenwarmers niet toegestaan. Volgende wedstrijd zal ik daar extra aandacht aan besteden.

Gek genoeg mag het in de F1 klasse wel maar heb ik het expres niet gedaan.
Omdat mijn ervaring is dat bij stoffige banen smeren meer een nadeel is dan een voordeel.

Het was zondag een mooie wedstrijd bij ERCE Eindhoven.
Hierbij wil ik ook de mensen van ERCE bedanken voor het organiseren.
Peter en vrouw / Jordy / Jack bedankt!

Ook onze Belgische vrienden bedankt voor het versterken van de Nederlandse competitie :)

Het was in de F1 best lastig met de stoffige baan.
Daardoor gereden met een nogal vreemde banden combinatie.
Regenbanden (caps) achter en harde foam banden voor was de enige combinatie die een beetje werkte.
Ook gekozen voor de Cupmachine ipv de Formula tuned omdat de Cupmachine minder koppel heeft en daardoor met weinig grip beter te doseren.
Maar ondanks dit alles toch een leuke en spannende race met Koen gehad.

Op naar de volgende race bij HFCC.

Grt,
Michael

As zondag 8-7-2012 is er weer een DTC evenement, dit keer zijn we te gast op het circuit van de HFCC te Den Haag..

Hieronder nog de Foto’s van de winnaars op de ERCE

DSC00390s.jpg

DSC00399s.jpg

DSC00400s.jpg

DSC00403s.jpg

DSC00404s.jpg

DSC00406s.jpg

Zondag 8 july was er weer een DTC op het cirquit van HFCC in Den Haag. Ondanks de slechte weers voorspellingen toch maar besloten om af te reizen naar Den Haag, ook om een keer die baan met eigen ogen te zien.

Daar aangekomen een natte baan, miezer regen uit de lucht en een clubhuis vol met afwachtende rijders die veelvuldig de diverse moderne telefoons raadpleegden om naar buienradar te kijken.

Rond 9:30 werd er in overleg met de rijders afgesproken dat we de eerste serie kwalificaties zouden laten schieten en rond 11:00 nogmaals gingen kijken wat het weer zou doen.

Rond 11:00 begon het wat op te klaren en werd er besloten om te gaan inschrijven en met kwalificaties #2 te beginnen. Rond die tijd was de regen gestopt en werd er met wat bezem werk de ergste plassen van de baan gehaald. Vervolgens mochten de jongste rijders met hun Fighters de aftrap doen.

De rest van de dag verliep redelijk droog met nog wel een flinke bui aan het einde van kwalificatie #3.

Al met al toch lekker kunnen rijden.

Organisatie weer bedankt.

Wat foto's: https://www.dropbox.com/sh/f68zrz33nzk8mlx/McK8fkbYID

Uitslag DTC HFCC 8-7-2012

(Foto’s van de winnaars vindt U op FB Dutch-Tamiya-Challenge)

Fighter Buggy: (1)Thomas berserik, (2)Jelmer Jekel en (3)Maarten Wouters

Stock: (1)Joost Wouters, (2)Ernst Haaksman(ontbreekt op de foto) en (3)Henri Lipplaa

M-chassis: (1)Peter Meurs, (2)Joost Wouters en (3)Cees Lagerwaard

F-1: (1)Paul Seyn, (2)Roy Pie en (3)Randy Meinderts

Euro-GT: (1)Ted Spinders, (2)Matthijs van Son en (3)Ed van Giezen

Aanstaand weekend, 12 augustus 2012 staat er weer een DTC wedstrijd op de planning, ditmaal zijn we te gast op het circuit van de RC Hotweels te Deventer….

In tegenstaande tot wat we gewend zijn de laatste weken, belooft het een prachtig en zonnig weekend te worden…:D

Inschrijven kan via deze link MyRCM

Deventer 5de DTC2012

Deze zondag alweer de 5de race van de DTC.
Dit keer te gast bij RC Hotwheels te Deventer.
Een mooie technische baan waar altijd goede grip is waardoor alle klasses goed uit de verf komen.

Met eindelijk een mooie weersvoorspelling wordt het een mooie dag.

Je kan je via MyRCM inschrijven tot vrijdag 22:00.

Tot ziens in Deventer.
Grt,
Michael

inderdaad Michael.
Zaterdag en zondag wordt het prachtig weer.
De baan is zaterdag vanaf 10.00 uur open, dus vanaf dan kunnen jullie allemaal gezellig komen trainen.
En er kunnen zeker nog wat inschrijvingen bij :)

Hoe zit het nu met de combi DTC/clubrace? Er worden geen aparte heats gereden neem ik aan, gezien de beperkte deelname in sommige klasses? Bij de F1 zijn de reglementen vrijwel gelijk, met uitzondering van het gewicht, en hoe zit het met de TT-01?

Ik heb mij en mijn zoon nu alleen ingeschreven voor de clubrace, maar moet ik ons voor de zekerheid ook inschrijven door de DTC? Ik wil hier liever op de wedstrijddag geen discussie over krijgen, en me tijdig opgeven.

Mvg
Marcel

F1 is zelfs het gewicht gelijk, alleen het finaleverloop is niet gelijk, zal iets gesmokkeld moeten worden. Denk dat niemand daar bezwaar tegen heeft, top F1 zijn allen funrijders, niemand die echt voor de punten gaat.

F1 is zelfs het gewicht gelijk, alleen het finaleverloop is niet gelijk, zal iets gesmokkeld moeten worden. Denk dat niemand daar bezwaar tegen heeft, top F1 zijn allen funrijders, niemand die echt voor de punten gaat.

Ik ben er zeker van dat we een leuke oplossing vinden zodat de klasses samen kunnen rijden.

Nog een paar uurtjes om je in te schrijven voor deze leuke wedstrijd.

Grt,
Michael

gaat vast goed komen, ik kom ook met mijn jongens, kan wouter eindelijk zijn nieuwe tt01 proberen..

hoelaat moeten wij er zijn?

tot zondag,
marco

Back