Dutch Tamiya Challenge 2013

Ik ga er zeker ook aanwezig zijn.
Wsl in de euroTW en euroGT reeksen.
Alleen nog niet zeker of ik in de euroGT met de 13.5T motor of de 12T motor ga rijden.
Moet nog ff testen dus want heb nog geen blinky in touring gereden en dus tast ik een beetje in het duister wat de FDR betreft.
Met welke FDR rijden jullie zoal op 'n groot circuit zoals Rucphen?

In het reglement voor de TW klasse zie ik geen restrictie voor de tandwielverhouding. In NL hebben we met 1:5,0 gereden.
Is dat juist, of komt er nog een aanpassing hierop?

Ik zit sterk te twijfelen over de aanschaf van een carson BL shooter 12t voor de race in Rucphen. Hebben er vorig jaar mensen met de 13,5t SP gereden en zo ja, hoe groot was het snelheidsverschil in vergelijking met de 12t rijders?

Gr. Robbert

Ik heb afgelopen jaar eerst met de 13.5 SP motor gereden en daarna met de Tamiya 12T motor.
Snelheid verschil zat er zeker in en zal alleen groter zijn met de Carson motor daar deze meer toeren maakt als de Tamiya 12T motor.

Mvg Roy

Ik heb afgelopen jaar eerst met de 13.5 SP motor gereden en daarna met de Tamiya 12T motor.
Snelheid verschil zat er zeker in en zal alleen groter zijn met de Carson motor daar deze meer toeren maakt als de Tamiya 12T motor.

Mvg Roy

Klopt, 12T is sneller als 13,5 blinky..

Voor Bart:
Vorige jaar gingen de a-slicks prima.... tot het begon te regenen ;-)

...???.. onder de M-06 de a-slicks...???... ik heb ze nooit aan de praat gekregen, net zo als zovele RWD rijders...1 moet de eerste wezen.. nu mag je wel smeren, dat zou best wel eens het verschil kunnen wezen..;) ..FWD en a-slicks, is wel een goede combinatie!!

...???.. onder de M-06 de a-slicks...???... ik heb ze nooit aan de praat gekregen, net zo als zovele RWD rijders...1 moet de eerste wezen.. nu mag je wel smeren, dat zou best wel eens het verschil kunnen wezen..;) ..FWD en a-slicks, is wel een goede combinatie!!

Zijn de S-grip of M-grip banden beter als de a-type banden?
Op Rucphen is veel grip (als het droog is), dus zal een m-06 daar zeker wel voordeel hebben.. lange bochten en lange rechte stukken, voordeel voor M06 tov M05 volgens mij.

Wil waarschijnlijk met de Euro GT gaan meedoen, heb een Carson 12T BL motor, aan welke FDR moet ik voor Rucphen ongeveer denken? Heb nu ongeveer 4.4 erop zitten.

Mvg
Marcel

Met de 13.5 reden we tijdens het NK 3,65. Ik denk dat de 12T tussen 4.1 en 4.5 het best op temperatuur blijft.....dus ik denk dat je goed zit..

Fdr f1

En welke FDR of roll-out voor een F1 met een 18T is een goed uitgangspunt om mee te beginnen in Rucphen?

Back