E-flite Extra 260 480 ARF

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door hezik, 21 jul 2008.

1. stevens

stevens Guest

Is hier mogelijk ergens een topic die beschrijft waar je juist moet verwarmen met de foliebout om de torsie er uit te krijgen?
    Ik heb namelijk een getorste elevater (E-flite ultra stick liggen).

p.s. Bij MR-Modelbaushop stelt men voor om als motor een E-Flite Power 10 BL (EFLM4010) te gebruiken. Deze motor zou er in kunnen (ook al is hij wel 10mm langer) en is krachtiger. Hij is ook wel 40 gram zwaarder, dus ik veronderstel dat er dan ook wat lood nodig zal zijn.

2. hezik

hezik Guest

Ik weet niet of er een topic over is. Folie krimpt bij verwarming, die krimp kun je gebruiken. Als je het roer eerst met de hand terug tordeert, zo fixeert en dan met een warme bout folied, kom je al een heel eind. Iets te ver terug torderen wil al beter, dan spant hij bij loslaten tot de goede houding.

wil je het beter doen, dan de folie er voorzichtig afhalen en met stoom aan de gang.

10mm langer is te lang. Die krijg je niet meer onder de kap.

3. stevens

stevens Guest

Bedankt Hezik, ik zal het eens proberen.

Betreffende de 'Power 10'-motor heb ik op één van de door jou vermeldde links naar RC Groups gelezen dat die setup toch ook te zwaar zou zijn. Goed dat ik nu ook weet dat hij er toch niet in kan zonder aanpassingen. Thanx !

Deel Deze Pagina