E-REVO topic

pff ik moet me echt nog verdiepen en kretologie van RC autos hoor haha.
De diffs en spurs vliegen me om de oren en ik moet alles opzoeken wat jullie er mee bedoelen haha.

Vandaag ook een brushed e-revo toegevoegd aan de collectie en heb plannen voor ombouw naar BL. Waar kan ik info vinden over spur/pinion/kV/accu dwz de ideale combinatie voor all-round rijden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad mij spur. Het valt me op dat die niet eens helemaal recht op mijn pinion zat. Zie foto. Klopt dat wel, moet die niet gewoon recht op de pinion zitten. Volgende vraag hoe haal ik die spur er af

full
was nog bezig met de foto haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een iets andere maat 58t en 68t. ik rij bijna altijd op gras welke is beter?
ik denk dat ik die grote zilveren schroef (in de handleiding staat dat je die nooit mag losdraaien)los moet draaien. er komt zo wie zo een andere maat spur op dus zal wel moeten of zie ik dat verkeerd

http://traxxas.com/sites/default/files/5608_explodedviews_transmission_100126_0.pdf
even je verdiepen in deze handleiding zou ik zeggen.( in de hele exploded view in je favorieten zetten )
Rij zelf met de kleinere spur, is een goede allround.
Zoals je in de Exploded view ziet , zit hij met 3 schroeven vast.
Die in het midden is je slipper, en moet je idd niet verstellen.

Wat er bij jouw gebeurt is , is een gevalletje losse pinion.
Is naar voren getrilt, en toen je spur versleten.

Ik zie die logica nooit van zo'n exploded view. Ik ga me er blind op staren kijken of ik het ineens zie. (ben er bang voor)
Dus pinion moet ik ook weer terugzetten en vast draaien?
en welke mag ik nu niet losdraaien en waarom eigenlijk niet?
is dat die zilveren schroef helemaal rechts op mijn foto?

Je ziet de logica niet? Of wil je het niet begrijpen, want dan is deze hobby niks voor jouw. Exploded view is juist voor dummy's om te weten hoe de auto in elkaar zit en zie je waar elk schroefje hoort etc. Niet kwaad bedoeld ;-)

Die slipper moet je niet verstellen omdat dat niet nodig is, anders moet je hem opnieuw afstellen. Wat jij nu moet doen is de pinion terug op z'n plek zetten en het schroefje met locktide vastzetten.

Ik zal iedereen een plezier doen en niet reageren of ik het wel of niet wil snappen, en of ik dan maar moet stoppen met mijn hobby. Er zijn mensen die alles meteen weten als ze net beginnen met deze hobby en ander die het nog moeten leren, ik moet sommige dingen nog leren en velen met mij daarom bestaan er overal forums.

Maar goed in een view zie je idd alle schroefjes maar er staat nergens bij welk je dan wel of niet moet losdraaien. Er zitten idd 3 schroeven in de spur alleen zit de motor in de weg om het er uit de halen. Ik wil dus niet DIE schroef losdraaien wat niet mag.En weet nog steeds niet elke dat is

Je kunt gewoon alles losdraaien hoor.....maar goed...

Die onderste schroef in t rubber in de mount waar je motor op vastzit, daar kan die nl gewoon om heen draaien als je de bovenste los draait.

Die bovenste draai je los om m te stellen

Heb m nu niet los, maar volgens mij kan je dan zo bij de pinion. Mss zit die trouwens wel verkeerd om...en anders idd los.

Spur kun je gewoon laten zitten voorlopig denk ik zo...

Dan geef ik het ook op. Geef ik een ander ruimte om jouw iets wijs te maken.

Komop man, ik ben ook geen doorgewinterde rc rijder, maar onderneem zelf wel iets om iets te leren.

Je kunt niet bij de schroeven? Wat zit er in de weg? De motor soms?
Maak je los met de bovenste schroef, en de onderste laat je zitten.
Zo kun je de motor wegkantelen, waardoor je wel bij de schroeven kunt ( wat je wel moet kunnen, je draait de spur gewoon een keer )
Je draait de 3 schroeven los, trekt de spur ervanaf, vervangt m voor een nieuwe, draait de 3 schroeven terug.
De pinion opn ieuw in lijn zetten met de spur, afstellen dmv papiertje en rijden maar!

Degene met het veertje erachter( dus die chrome ) is van de spur en hoef je niet te verstellen. Draai je die wel los komt nog steeds je spur niet los. Die zit met die 3 imbusjes vast.
Nogmaals ik wil je niet de les leren, maar een klein beetje je eigen inleven in de hobby kan geen kwaad.

Angst is in deze de grootste vijand. Ik weet geen enkele schroef in de revo te noemen die ik nog nooit heb losgedraaid. Als je maar goed oplet bij het in elkaar zetten.
En een paar kleine voorzorgsmaatregelen treft:
1 = accu draden losgooien
2 = zorg voor een schone, stabiele ondergrond. Als er een schroefje, ringetje of pennetje uitvalt, moet je 'm wel terug kunnen vinden
3 = gebruik goed passend gereedschap
4 = niets forceren.
Begin met het vervangen van je spur en vastzetten van je pinion (wat echt zo'n beetje het simpelste klusje is), en voor je het weet ben je de diffs aan het restaureren :-)

Leren doe je om te vragen en op te letten bij het antwoord die je krijgt. Jij geeft het op ?dan kan je dus niemand wat leren. (misschien wil je me gewoon niets leren zou ook nog kunnen he) :-)
Ik snap niet waarom beginners niet gewoon wat zouden mogen vragen hier. En dan een antwoord krijgen waar niemand iets mee kan. Ben te druk met sleutelen nu en als het me niet lukt rij ik morgen wel even naar de RC club hier. Is atijd wel iemand daar die het leuk vind om "collega's"op weg te helpen.

Ik was tot een paar posts terug jouw toch te woord, met antwoorden op je vragen en tips om je te helpen met sleutelen?
Jij krijgt het dus voor elkaar om een spur niet los te krijgen dmv 3 schroefjes los te draaien, tja....
Dan weet ik het ook niet meer wat anders te zeggen.
Probeer je te helpen, maar blijkbaar moet het IRL hulp wezen ipv online.

Want zoals bricks zei: pinion en spur is het simpelste klusje op de revo

ps: als ik het niet leuk vond om mensen op weg te helpen had ik je niet te woord gestaan

Dat klopt ja en ik heb ook wat aan je antwoorden gehad,bedankt daarvoor, het is alleen de manier waarop je het schrijft. Zelfs de simpelste dingen zijn in het begin moeilijk als je het nog nooit gedaan hebt. Is in elk beroep en elke hobby zo. Ik zit in de IT, wat voor mij de meeste simpele klus is kan voor een ander heel moeilijk zijn omdat het zijn of haar 1e keer is.De kunst is voor mij om dat niet te laten merken en mijn klanten dat desnoods 2 of 3 keer uit te leggen.

Goed, ontopic maar weer. Alles zit er weer in maar ga voor de zekerheid nog even langs de club want wil zeker zijn dat ik niet nogmaals wat kapot rij.

Back