naar welke foto kijk je dan? het komt ook een beetje omdat de e-revo niet onder de truggy's valt, dan zijn er ook veel minder wedstrijden.
Bshen, ook doen. moet je alleen de wijsvinger iets meer in bedwang houden. maar bij het springen trek je normaal gesproken geen diff meer kapot. (of bij heel hard remmen.)
nou het probleem zijn niet de diffs maar de aandrijfassen. dit zijn stalen maar die kunnen de krachten ook niet goed aan. en de wheelies hoeven voor mij ook niet zo. vandaar dat ik eens rond vraag over een middendiff
als je de achterophanging vervangt door die extended-nogwat die je wielbasis 19mm langer maakt, heb je ook geen last meer van continue wheelies en hou je wel de power op de wielen. ajuus emiel
Als je de vering iets anders afstelt. (normaal een kwestie van een paar mm lager, is eht al een stuk minder met de wheelies. ) Heb zelf ook de extended wheelbase draagarmen die emiel niemt er op gehad, die werken ook erg mooi. Daarna ben ik overgestapt naar een center diff met de normale draagarmen. (is die op een baan net weer iets wendbaarder.)
Zit er over te denken om met een enkele stuurservo te gaan rijden. Welke servo raden jullie aan? Lees over Savox of Ace, maar welke is de beste om te kopen? Heb ik verder nog iets nodig bij deze overstap? Thanks in advance.
Als je boven bij "zoeken in deze discussie" : Savox of ace intikt krijg je div ervaringen. In principe heb je niks nodig voor de single servo setup. Had zelf wel meteen de slayden steering mod uitgevoert voor maximale stuuruitslag ( revo heeft een draaicircel van een vrachtwagen ;-) )
Dat heb ik uiteraard gedaan. Lees dan ook verschillende ervaringen over, kracht, snelheid en duurzaamheid. Ik kan er ook nu niet echt een conclussie uit halen. Vandaar mijn vraag om advies. Die Slayden "linkjes" werken niet meer. Ik heb ze gehad, maar ook weer kwijt. Kan iemand mij er weer aan helpen? Thanks in advance.
Minimaal 25kg. Savox schijnt meer te verbruiken, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring. Uiteraard metalen tandwielen, maar dat zal bij de 25kg wel standaard zijn. Als je op de toekomst voorbereid wilt zijn, zou ik nu op zoek gaan naar een HV servo. Die kunnen zonder bec direct op 2 cellen lipo. De meeste ontvangers kunnen dat al. Naast de slayden mod, kan je nog een alu servosaver hevel dinges nemen. Is de enige zinvolle alu upgrade op een erevo
Min 25 is overdreven, de savöx 1256 gaat best met 20kg. Tik slayden steering mod in en je komt er wel, niemand weet uit z'n hoofd waar de links staan en moeten dus ook zoeken voor je;-)
25kg is echt overkill voor een Revo. dat gebruik ik in m'n LST2. heb zelf al 2 jaar lang een 20kg Savöx er in zitten. stuurt dubbel zo snel als de standaard servo's (met een iets langer servo heveltje) en is een stuk sterker.
ehm.. hallo jongens..... ik heb een paar vraagjes over een TRAXXAS die ik misschien wil gaan kopen. Hopelijk zit ik daarvoor op de goede Topic. Het gaat over het volgende: Ik heb een risingstorm maar die gaat telkens stuk.... om een lang verhaal kort te maken, ik wil waarschijnlijk een TRAXXAS Stampede kopen in de hoop dat deze NIET/MINDERSNEL stuk gaat. Nou zag ik bij een TRAXXAS SLASH dat deze '' waterproof is''' ook als hij IN het zwembad rijdt en daar koppie onder gaat. Is dat bij ELKE Traxxas zo? En is de Traxxas Stampede een sterke auto? ( heb al gekeken naar de E-REVO en de E-maxx, maar die zijn een stuk duurder) Alvast bedankt en sorry voor de overlast
De Rustler, Stampede, Bandit en Slash zijn allemaal gebaseerd op vrijwel hetzelfde onderstel. een andere chassis plaat, en andere draagarmen (welke wel weer allemaal hetzelfde ontwerp en materiaal hebben.) Op zich ben je met elke 2wd Traxxas goed geholpen. houd er alleen rekening mee dat als je een brushed versie haalt. (met die 12T titan motor) dat je de eerste accu de motor moet laten inlopen. (dus auto op de kop leggen, de trim van de zender verdraaien dat de wielen beginnen te lopen op een leuke snelheid, en de auto zo gewoon laten liggen voor 15 minuten. bijvoorbeeld. ) ps: Ik zou niet met de auto het zwembad in rijden. ik bedoel, 't zal wel goed gaan, maar zal niet bevordelijk zijn voor de levensduur van alle lagertjes etc. maar het is wel mooi dat het heel zou moeten blijven mocht het eens mis gaan.
Wat heeft een HV servo voor voordelen voor de toekomst? Een 25kg Savox is €12,- duurder. Voor zo'n klein verschil zou ik die wel willen kopen. Neem aan dat het verder geen kwaad kan, of? Ik had ooit de Slayden bestanden op mijn IPhone staan, helaas zijn ze er weer af. Iemand nog de .PDFjes in zijn bezit?
HV servo kan je in een eventuel volgende truggy of buggy ook heel goed gebruiken, en ben je niet meer afhankelijk van een BEC. Dat een 20 kg servo al voldoende is klopt, maar dan ga je er ook niet zo heel veel op vooruit. De standard servo is een 9 kg exemplaar, dus maal 2 is 18kg. (op 6 V). Snelheid >0,16 sec kiezen, anders schiet je er ook niks mee op. http://www.servodatabase.com/servo/traxxas/2075 Dit is de bom: http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/SAV-SV1271MG.html
Elke brushed motor is in principe waterproof. Een goede manier om een borstelmotor goed in te laten lopen is ook onder water. Smeert de borstel, koelt de borstels, voert het slijpsel goed af en zorgt voor een beetje weerstand. De traxxas brushed regelaars zijn ook goed waterdicht, en de traxxas servo's ook. De brushless setjes gaan ook goed, alhoewel die minder waterdicht zijn dan de brushed dingen. Een accu is per defiitie ook waterdicht. Maar waar je inderdaad goed voor moet waken is corrosie. Ook in je accu.
En of je vooruitgaat met een 20kg savox. die 2x9kg is dat volgens mij al niet, want de banden gingen al met moeite heen en weer in het zand. En nog een voordeel is dat het geen plastic tandwieltjes meer bevat, die traxxas dingen zijn wat dat betreft wel zwak( en duur om te vervangen, dacht 45 euro. )
Hoe zit het met Bijvoorbeeld de onderdelen van de E-revo, Zijn die prijzig? of valt het reuze mee? met mijn auto (df-02 ) liggen de prijzen erg laag. ik heb net gekeken voor de revo maar ik denk dat ik verkeerd kijk.
Hallo Mede Forum leden ik wil me graag een offroad maar ook tergelijk een onroad kopen die gewoon alles kan in water modder en in het sneeuw nu kwam ik op monsterjam E-REVO Brushless Te zien het ziet er heel leuk uit kost ook een beetje maar zijn er meer mensen die zo een hebben of enige evaring er mee hebben want wil eigelijk wel weten als die goed is of hebben jullie nog een andere aanrader voor dat geld heb wel eens benzine gereden maar wil nu een electro kopen Gr Michael